HTML

Politikazabáló

Minden, ami politika. Minden politika. Szakmai és szubjektív szemmel. .................................... politikazabalo@gmail.com

Friss topikok

2014.02.09. 22:20 Politikazabáló

Hogyan győzheti le az Összefogás a Fideszt?

Címkék: fidesz választás2014 Összefogás

A jelenlegi állapotok (kutatási adatok) szerint: sehogy.

Az egyszerű válasz után érdemes eljátszani a gondolattal, hogyan sikerülhet mégis. Mert a politikában semmi sem lehetetlen. Két hónap nem sok idő, szinte lehetetlen, de ha mégis, ezek szükségesek hozzá:

1. Égbekiáltó, leleplezett korrupció a kormányoldalon. Fontos, hogy egyértelmű és bizonyított legyen. Nem elég a sejtetés, nem elég a szó, a vádaskodás. Nem elég a simicskázás, a közgépezés vagy a paksozás. Ennél jóval több kell. Valami olyan, mint Simon Gábor esetében, aki a mai napig nem magyarázta meg a pénz eredetét, és minél tovább húzza, annál kínosabb. 

2. Pártszakadás a Fidesznél, vagy valaki, aki úgymond kiborítja a bilit. Egy prominens vezető, belterjes. Szerintem egyikre sincs esély. 

3. Az Összefogás előáll valami nagyon népszerű gondolattal. Ilyen lehet például az alanyi jogon járó alapjövedelem, amivel azért sokakat meg lehet győzni. (Az ötlet racionalitását és helyét a demagógia skálán nem vizsgáljuk, mert az most nem lényeges.) 

4. A kormánypártok elbizakodottsága. Erre már Orbán fia is figyelmeztetett a Facebookon. Csak ennyit írt: 2002, és milyen igaza volt. 

5. Az Összefogás új, fiatal, hiteles politikusokkal is előáll, nem csak a mostani, már bizonyított (erősebben fogalmazva leszerepelt) emberekkel. Most is megtehetnék, hogy Gyurcsány, Bajnai, Kuncze vagy Fodor helyett Jávor Benedek, Tordai Bence, Szabó Tímea, vagy bárki más, még nem lejáratódott politikus legyen az előtérben. Persze az önjáró Gyurcsány mellett nem könnyű, és azt is tudjuk, hogy nehéz volt összeeszkábálni ezt az egységet. Az se véletlen, hogy az utóbbiak nevét miért kellett teljesen kiírni, míg a többiekét nem - ezért fontosak az ismertségi mutatók. Úgy tűnik, ez a hajó is késésben van.

6. A Fidesz jelöltjei nagyokat bakiznak, míg az ellenzék jelöltjei brillíroznak a kampányban. Többen és sokat - mindkét oldalon. 

7. Orbán valami irtózatosan nagyot bakizik, amit Mesterházy ügyesen kihasznál.  

Látni kell, hogy az Összefogás nyerési esélye igen nagy részben a Fidesz kezében van, és már nem a sajátjában. Ez pedig nem sok jót sejtet, már ami a győzelmüket illeti. 

342 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politikazabalo.blog.hu/api/trackback/id/tr955806877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fizetekmegegysort 2014.02.10. 16:25:12

@Narancskommunista: "és az egyenlet így hozza magát egyensúlyba"- mondta a Programozó....;)

Sírköves Slomó 2014.02.10. 16:26:02

@Pop40: Nem, de elég vicces hogy a ballibák szájából ez hogyan hangzik, nem?

Megbux Orbán, muhahaha.

Horn hol van? Megyó hol van? Feri hol van? Gordon hol van már? Hmm?

Sírköves Slomó 2014.02.10. 16:29:33

@storker: 'szóval összességében annyira nem nagy koponya ez az orbán, csak szólnék, hogy ő sem fog örökké uralkodni és akkor valahogy tényleg el kell majd számolnia a vagyonával.'

Hát annyira nyilván nem nagy koponya mint te, de a rendszerváltás utáni kornak mindenképp a legnagyobb politikusa.

Ha a 3. mandátumát végigviszi, akkor minden idők leghosszabb idejére megbízott magyar miniszterelnöke lesz a 'demokrácia' 150 éves történetében. Igy pontos.

Nyilván nem lesz örökre, ahogy az is nyilvánvaló hogy sohasem fog elszámolni a vagyonával.

ob.szerver 2014.02.10. 16:33:01

@Narancskommunista:

"Hol sulykol ilyet a Fidesz?"

Ember, te hol élsz?

2006 óta, az emlékezetes tv-s padlófeltörlés óta Orbánt zsigeri gyűlölet fűti Gyurcsány iránt, és ennek szolgálatába állította a pártja teljes propagandagépezetét annak minden mocskával és korlátlan anyagi forrásaival együtt.

Tényleg nem tűnt fel?

A fidesz fundamentális érdeke volt egy megosztott ellenzék és ezért sulykolták - a látszat szerint nem is eredménytelenül - hogy Gy. belépése többet visz mint hoz. Még a CÖF is nyílt levelet intézett a "tisztességes baloldaliakhoz" hogy ne közösködjenek Gyurcsánnyal. Éppen csak azt nem írták oda, hogy azért, mert akkor nem szavaznak az rájuk.

Sírköves Slomó 2014.02.10. 16:36:26

@storker: 'De nem is az a baj, hogy van növekedés, hanem hogy csak ennyi. Amikor Matolcsyék rájöttek, hogy jé, tényleg nem nő a gazdaság, ha a bankok nem hiteleznek, egyből megnyitották az mnb pénzcsapjait és lám, lett is növekedést serkentő hatás.'

A bankok végig hiteleztek, csak senkinek nem kellett a hitelük. Ami válság után normális, pláne hogy a korábbi hiteleket még mindig nem fizette vissza a lakosság egy része. Az olcsó hitelt viszont zabálják.

'A végén még azt is sikerül kimatekozniuk, hogy ha nem b.szogatják a bankokat, nem veszik el kedvükre, ami tetszik, nem gyilkolják lépten-nyomon a gazdaság szereplőinek érdekeltségeit, még akár 3-4% is lehet a növekedés.'

Háááát. Az EU ortodox bankmentése miatt az EU zóna tavaly nőtt vagy 0,1%-ot. Úgy kellene csinálni?

őrkutya2 2014.02.10. 16:42:08

@Narancskommunista:

"Egy dolog győzheti meg a tömegeket, ha kiderül számukra, hogy a gazdasági ezotéria, amit a lakosság többsége vall és a Fidesz ezen igényeket ki is elégíti, zsákutca. Kiderülni pedig csak akkor derül ki, ha a lakosság ezt érezni fogja a saját bőrén, viszont ehhez a Fidesznek 2014-ben győznie kell."

Ez a "minél rosszabb, annál jobb" elve, ami sosem működött a gyakorlatban, viszont mellékhatásai embertelen károkat okoznak, mindenek előtt a fejekben. A társadalom nem közgazdasági robotok összessége, kedves @Nari. Lásd É-Koreát, akkor sem bukik meg Kim Jong Izé, ha már egymást eszik az emberek. Pedig ott van nekik tükörnek Dél-Korea.

Gazdasági kilábalás nincs társadalmi szabadság nélkül, ami nem azonos azzal, hogy mi itt írogatunk. A NER viszont nem azonos a társadalmi szabadsággal. Vissza a köztársaságot és annak normális, alkotmányos berendezkedését. Független bíróságot, felelős kormányt.

Globetrotter2014 2014.02.10. 16:45:55

A szerző úgy tűnik ezt a váltást nagyon szeretné. Igazból felmerül az alapkérdés: mint választók, miért is szeretnénk mi ezt?

Mielőtt beindulna a bozótharc, miért is induljon meg az ütközet? Mivel lenne jobb a választóknak egy váltással?

A végén az ember egyet választhat, minden jó és rossz adottságával, csomagban kapja a jót és a hülyeséget.

Itt egy pártszövetségről beszélünk amit az a Párt vezet amelyik összehozott az elején egy Postabank botrányt, majd a Gyurcsányi 4 évet minden szépségével (államadósság-emelkedéssel és nullára redukált növekedéssel). És teljes behalás közepén a válsággal, amit valahogy kezelt.

Szóval a kérdés az: mitől lesz jobb a fent említett csomag az összefogástól, mint a Fideszé, ill mitől lesz jobb mint a Fidesznek 2/3-ot hozó 2010es MSZP-é?

no_successful2 2014.02.10. 16:47:45

@őrkutya2:

Hé ! Ezt én találtam ki a szocikkal kapcsolatban !

elwood 2014.02.10. 16:50:31

@ob.szerver: speciel belém nem kellett sulykolni. én szerettem volna valami fidesz elleni akárkire szavazni aki nem mszp.
bajnai még könnyen emészthető volt, az mszp-vel együtt már orrcsipeszes szavazás forgott fent, gyurcsánnyal, fodorral már gumikesztyű is kell.

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.02.10. 16:50:43

@ob.szerver:

"tisztességes baloldaliakhoz"

Létezik ilyen szó a gyogyós-cöf szótárában?

2014.02.10. 16:55:03

@Sírköves Slomó: Idén még többet fog, ha az egyik oldalon érvelsz a válsággal, illik a másikon is. Továbbra is csak azért ekkora a növekedésünk, mert 2012-ben recesszió volt. Nem én mondom, hanem Chikán, Róna, Mellár, de kb Surányi és Hamecz is: nincs itt semmiféle növekedési fordulat. Ja és ne feledjük a 3 ezer mrd-t, ilyen összeget az EU nem használt fel magánmegtakarításokból. A nagy csoda alapja ugyanis ez.

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.02.10. 16:55:44

A Viktor folytatólagosan követi el a közötrvényes büncslekményeket a fidesz-maffia élén. Erre pedig egyetlen megoldás létezik, és az nem a "legyözése".

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.02.10. 16:59:23

"Az ötlet racionalitását és helyét a demagógia skálán nem vizsgáljuk, mert az most nem lényeges."

De, lényeges. És ezt úgy mondom, hogy az Összefogásra kívánok szavazni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.10. 16:59:24

@Sírköves Slomó: Valóban. Nem hiszem, hogy sok európai politikus túlélt volna annyi bukást, mint Orbán. Talán Berlusconi. Nagyon a kezében tarthatja azt a pártot, hogy annyi bukás után mégis mindig vele indultak az újabb választáson, még akkor is, amikor kettőt buktak egymás után. Hozzáteszem, hogy az emútnyócév után egy sárgarépával, mint miniszterelnök-jelölttel is nyertek volna.

Sírköves Slomó 2014.02.10. 17:01:40

@storker: Már hogyne lenne növekedési fordulat. Idén a legpesszimistább becslés +2% éves szinten (tavalyra a becslés ált. 0% volt ehelyett 1 lett). 12 éve nem volt olyan hogy növekedett a gazdaság a saját erejéből eladósodás nélkül.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.02.10. 17:01:42

@őrkutya2: "... Független bíróságot, felelős kormányt. ..."

Te sem gondolod, hogy itt felelős kormány lesz anélkül, hogy a politikusokat elszámoltatnák. Amikor a TE elveid szerint még független volt a bíróság, akkor sem igazán csukták le tömegesen a korrupt politikusokat, pedig mindenki tudja, hogy az van bőven....

ob.szerver 2014.02.10. 17:04:49

@elwood:

"már gumikesztyű is kell."

Hogy kinek mihez mi kell, az egyéni. De javaslom, hogy fordulj panasszal azokhoz, akik megváltoztatták a választási rendszert.

csak egy néző 2014.02.10. 17:05:03

@Magánvéleményem:
Hu de nagyon üres lenne a parlament, ha a nagy barátunk Kína módszereit bevezetnék a hazug, korrupt politikusokra. Lehetne OKJ-s bakóképző tanfolyamot indítani.

angyalföldi partizán 2014.02.10. 17:05:55

@Pop40: popi ,te azért írsz ennyit,mert fogak híján beszélni nem tudsz?

ob.szerver 2014.02.10. 17:08:00

@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust:

"Létezik ilyen szó a gyogyós-cöf szótárában?"

Hát, elég bizarr irásmű volt. A motívációk feltárásához és megértéséhez CÖF-os mentalitás és morális érzék elengedhetetlen.

elwood 2014.02.10. 17:08:53

@ob.szerver: "fordulj panasszal azokhoz, akik megváltoztatták a választási rendszert. "

ez az egy biztos. fordulok. ápr. 6-án.

na4 2014.02.10. 17:14:44

Sehogy. Álmodik a nyomor. A vörösöknek leáldozott.

2014.02.10. 17:19:09

@Sírköves Slomó: Ez nem saját erő, az az általad lefitymált eu-országok kereslete, meg az itthonról eu-pénzekből támogatott építőipar felpattanása. A szolgáltató ipar is tudna növekedni, sőt, a kkv-k is tudnának jobban, ha nem telepedne az egész rendszerre a bizalmatlanság és a korrupció. Egyetlen szerencséje a kormánynak, hogy a kihívó sem tudná momentán jobban csinálni.

ob.szerver 2014.02.10. 17:29:55

@storker:

"A szolgáltató ipar is tudna növekedni, sőt, a kkv-k is tudnának jobban"

A vállalatok közterhei a minimálbéresek után a tavalyi 20%-ot követően idén is 20%-kal növekedtek. Egy minimálbéres alkalmazott ma évi 240 ezerrel kerül többe, a munkáltatónak mint 2 éve.

A NAV jobban teljesít.

loopketa 2014.02.10. 17:39:04

A legviccesebb a 7. pont. Mert ez is forditva volt, van es lesz. :)

Sírköves Slomó 2014.02.10. 17:39:57

@storker: 'Ez nem saját erő, az az általad lefitymált eu-országok kereslete, meg az itthonról eu-pénzekből támogatott építőipar felpattanása.'

Hagyd már ezt a faszságot. 12 év alatt nem volt kereslet az EUban gondolom.

DFK 2014.02.10. 17:40:49

@Existimator: Hát ez wishful thinking. Örüljetek ha csak 2/3-dal nyer a fidesz.

2014.02.10. 17:45:23

@Sírköves Slomó: Nem érted, amit mondok. A szerkezetváltás rendben, ne fogyasztási hitelekből nőjön a gazdaság. De egyoldalúan csak a saját haveri kört és a gyártó cégeket preferálják, ráadásul minden héten új baromságot találnak ki a bank- vagy más szektorok ellen. A növekedési potenciál jóval a mostani fölött van, ennek akadálya nem más, mint a kormány. De nyugi, ettől még úgyis ők nyernek, nem is nagy baj, ha egy kis pofont kap az ellen, megérdemli.

Holle anyó 2014.02.10. 17:46:26

@fizetekmegegysort: Négy éve is azt mondtátok, hogy lesz még itt "Orbán takarodj!"
De eddig még nem lett.

Ami természetesen nem zárja ki azt, hogy a jövőben előfordulhat.

vNHM 2014.02.10. 17:48:32

@Pop40: jaj már te kis mulya! Mire bizonyíték, hogy hányszor hová kommenteltem és regisztráltam. Te kis buta, azért még a FIDESZ megszerzi a 2/3-ot. Elhagytam az email címem és újat regeltem, ennyi. Esélytelen az Összefosás, majd nézz vissza ide a választás után és folytatjuk! Szevasz! :)

DFK 2014.02.10. 17:48:53

Vicces, ahogy felsorolják, miért nem nyer a baloldal. Ugyanis a 7. pont fordítva áll: Meseházy szopóágon van, amit a Fidesz folyton kihasznál.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.10. 17:53:50

Az MSZP mint az egész EU legbénább kormánya teljesen esélytelen.

A magyarok nem ostobák, így soha többet nem szavazzák az MSZP-t kormányzás közelébe se !

Holle anyó 2014.02.10. 17:56:00

@vNHM: hehe! Azt én sem értem, hogy miért rugóznak egyesek a nickek számán?????
Nekem is van tizenvalahány nickem. Nyilván nem fogok a receptgyűjtő blogba olyan nickkel bemenni, amelyikkel itt kurvanyázom a politikusokat. Nem akarom megsérteni a tisztes mámikat.

:)

Sírköves Slomó 2014.02.10. 17:56:49

@storker: 'De egyoldalúan csak a saját haveri kört és a gyártó cégeket preferálják, ráadásul minden héten új baromságot találnak ki a bank- vagy más szektorok ellen.'

Ez olyan mint valami mszp prosi, tényekkel nem támasztható alá. Az emberek 99%-a nem haverja a fideszeseknek se meg az mszp-seknek se, hol érdekli ez őket?

A növekedési potenciál nagyon remélem hogy magasabb mint amit teljesítünk. Ha 2x ennyit teljesítünkk akkot az okosok majd azt mondják hogy annak a duplája a potenciál, de ez normális, a munkahelyeken is így megy.

Amatőr 2014.02.10. 17:59:05

@na4: " A vörösöknek leáldozott. "

Áááá! Olyanok ezek, mint a csótányok! Kiirthatatlanok. Most kissé túlszaporodtak és ezért önpusztítanak.

Ha majd megszabadultak a fölöslegtől - a végképp levitézletteket elkergetik - akkor az új generáció rendbe szedi a bandát.

Holle anyó 2014.02.10. 18:00:49

Szerintem a Simon-ügy után esélye sincs az Összefosásnak.

Nekem viszont mindegyikből elegem van, se a Szentszart, se az Összefosást nem akarom látni és az LMP-re fogok szavazni. Kínomban.

Persze attól még a Fidesz fog nyerni.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.10. 18:02:41

Az Összefogás csak az MSZP gyenge kísérlete..
Régebben Centrum, Bokros, meg MDF meg hasonló formációkkal próbálták beszívni a nemzeti oldalt.

Nem jött össze akkor sem, most se fog.

élveteg 2014.02.10. 18:07:59

"A Fidesz jelöltjei nagyokat bakiznak, míg az ellenzék jelöltjei brillíroznak a kampányban. Többen és sokat - mindkét oldalon."

Nem tudom hogy mekkorát kellene bakizni a fideszes jelöltnek ,hogy mondjuk mellette a Török Zsolt brillírozónak tűnjön

2014.02.10. 18:13:10

@Sírköves Slomó: Nektek fideszeseknek minden kritika olyan, "mint valami mszp prosi", többek között ezért fogtok egyszer óriásit zuhanni. Igen, az embereket sok minden nem érdekli, pl akkor sem érdekelte, amikor az MSZP kúrta el éppen. Meg is ittuk a levét. Most pl sikerült szétverni a felsőoktatást, de a közoktatásban is hatékony munkát végeznek a fiúk. Amúgy semmi nem számít persze, csak az aktuális GDP-adat. Bezzeg 2012-ben, amikor egy fideszes azzal érvelt, hogy a gazdaság az a társadalomnak csak egy alrendszere, annyira nem is fontos a GDP...Mindig úgy magyarázzátok a bizit, ahogy épp kényelmes. Mindegy is, 4 év nem volt elég a választóknak, hogy tanuljanak, majd 8 megint elég lesz remélhetőleg és jövőre az is kiderül, finanszírozza-e a nyugat ezt a kis mókát FED-nyomda nélkül.

Sírköves Slomó 2014.02.10. 18:22:52

@storker: Azt hittem vmivel alátámasztod a bullshitet.

'Most pl sikerült szétverni a felsőoktatást, de a közoktatásban is hatékony munkát végeznek a fiúk.'

További bullshittel?

'Bezzeg 2012-ben, amikor egy fideszes azzal érvelt, hogy a gazdaság az a társadalomnak csak egy alrendszere, annyira nem is fontos a GDP.'

Naná, mit hittél? 4 évet egyben nézve viszont lehet döntést hozni, nem is nehéz.

no_successful2 2014.02.10. 18:32:44

@Narancskommunista:

"De mivel nem váltanak, ez talán jobb is, és 2018-ban talán egy új erő zavarhatja majd el narancskommunistákat. "

Horthysta fasiszta narancskommunista :)) Érzitek ugye, hogy ezek baromságok ? Csak azt hiszitek, hogy van olyan hülye, aki ezt meg is kajázza.

Hilts 2014.02.10. 18:37:06

Reméljük sehogy. Pont ez az ,,Összefogás" tudná a végső tőrdöfést megadni a magyarságnak. Nem mintha a Fidesz jobb lenne, de a Gyurcsány-Mesterházy-Bajnai triónál még egy lobotómián átesett teknős is jobban tudná vezetni az országot.
Persze a legjobb az lenne, ha a magyar ember végre belátná, hogy 24 év alatt ki(k) volt(ak) hatalmon, és hol tart ma az ország.

no_successful2 2014.02.10. 18:43:19

Köztársasági Elnöki Hivatal előtt tömegtüntetés volt, vita folyik arról hogy hányan vettek részt, a kormánypárti sajtó 6 embert említ, míg az ellenzék közel 7 főről beszél.
Ez is jelzi, milyen hatalmas tömegbázisa van az ellenzéki erőknek.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.02.10. 18:53:45

1. Évek óta próbálkozik a baloldal a fideszmutyi, földmutyi, trafikmutyi atommutyi, putyinmutyi kombóval, és lássuk be hogy nem nagyon működik.
2. Pártszakadás , persze éppen most a győzelem küszöbén. A bloggernek láthatóan nincs politikai realitásérzéke, vagy csak kínjában írta ezt. Bizony nehéz kenyér a bérbloggerség..
3. Szemérmetlenül hazudni valami óriásit az emberi ostobaságra alapozva(pl. alapjövedelem). Talán működhetne, de ekkor össze kellene akasztani a bajszot a szent tőkével, amit a magyar bal nem nagyon szeret.
4. No igen az elbizakodottság, mint 2002-ben. Ne feledjük, akkor 3-4% különbséget mértek a két tábor között a kk.-k, jelenleg ez a különbség 20%. Ráadásul ma már nem lenne elég egy kicsit megverni a Fideszt mint akkor, hiszen van egy 15%-os Jobbik, aki tuti nem áll össze az Összefosással.

5."Most is megtehetnék, hogy Gyurcsány, Bajnai, Kuncze vagy Fodor helyett Jávor Benedek, Tordai Bence, Szabó Tímea, vagy bárki más, még nem lejáratódott politikus legyen az előtérben." Ezt komolyan tetszik gondolni, két hónappal a választások előtt? Sztem tessék másik szakmát választani..

6.,7 Éhes disznó makkal álmodik..

2014.02.10. 18:57:07

@Sírköves Slomó: Kérlek tisztelettel. Föld-ügyben nekem ez elég jónak tűnik, cáfold, ha gondolod

tenytar.blog.hu/2014/02/10/foldmutyi_igy_veszitettuk_el_a_videket_1_resz?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2014_02_10&utm_campaign=index

De az oktatásról is van, tessék (az összeset nem fogom felsorolni):

"Pokorni Zoltán azt mondta "a kis pénz, kis foci" Puskás Öcsinek tulajdonított mondás az oktatásra nem igaz, és a lengyel példát hozta fel, ahol jobb teljesítményt nyújtanak kevesebb pénzből, mint Magyarországon. Ha egy iskolarendszer képes kezelni a különböző igényeket, problémákat, akkor nem kell független iskola - mondta, példaként említve a finn állami intézményeket."

nol.hu/belfold/pokorni__az_allamositas_nem_azonos_a_fekete_ordoggel

Aztán ránézek az állampapír-hozamokra, csak 5% felett vannak, ez a fidesz-hatás, minden régiós országban ez alatt, vagyis 1-2%-kal eleve többet fizetünk a hitelekért még a jó világban is, mint kéne. Mondom, az alapok jók, csak ha ők nem lennének, akkor lenne még jobb. Nagy szerencséjük, hogy ilyen ellenzékük van.

2014.02.10. 19:08:33

@Sírköves Slomó: Igazad van, egyben nézem a 4 évet és máris igazolódik, amit a kihagyott lehetőségekről írtam:

"A volt jegybankelnök emlékeztetett a kormány 2010-11-ben elhangzott ígéretére, amely szerint az új gazdaságpolitikának köszönhetően 2013-ra és 2014-re konzervatív becslés szerint évi 3 százalékra kellett volna gyorsulnia a GDP bővülésének. (A megengedőbb előrejelzés 4-5 százalékot is elképzelhetőnek tartott.) Ehelyett csupán 2010 és 2014 között jöhet össze összesen 2,5 százalékos növekedés, feltételezve, hogy idén eléri a gazdaság a kétszázalékos tempót."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/suranyi_beszolt_a_kormanynak_orbaneknak_a_hiany_csokkentese_sem_sikerult.573675.html

Ezt így 3 ezer mrd eltapsolása után szép teljesítménynek tartom, hol csatlakozhatok a Magyar Csapathoz?

Sírköves Slomó 2014.02.10. 19:18:47

@storker:

A linken mit kéne cáfolni pontosan? Mármint melyik állítást?

Pokorni - független iskola? Eddig függetlenek voltak az iskolák? És jók?

'Aztán ránézek az állampapír-hozamokra, csak 5% felett vannak'

- Eddig soha nem voltak ilyen alacsonyan. Vagy igen? Ez a fidesz hatás, bizony.

'minden régiós országban ez alatt, vagyis 1-2%-kal eleve többet fizetünk a hitelekért még a jó világban is, mint kéne.'

- magyarország sokkal jobban eladósodott, mint a régiós országok, ismert okok miatt, így kockázatosabb adós

Sírköves Slomó 2014.02.10. 19:22:21

@storker: Kit érdekel a kormány ígérgetése?

A teljesítményt a kihívó teljesítményéhez viszonyjtom választóként, 2,5% az pont úgy 6%-kal több mint az előző ciklus GDP hozama. És nem járt +20% államadóssággal.

élveteg 2014.02.10. 19:28:30

"7. Orbán valami irtózatosan nagyon bakizik, amit Mesterházy ügyesen kihasznál."

Na ennél a pontnál jön rá az ember hogy ez egy humorblog Ha az Orbánról kiderülne hogy megette az anyját, a Mesterházy azt se tudná kihasználni

2014.02.10. 19:29:11

@Sírköves Slomó: A link azt cáfolja, hogy rendben lenne az oktatás. A közoktatási törvény most azt célozza, hogy egységesüljön minden iskola, de pont a diákok ezer más különbsége miatt nem lehet sikeres egy olyan reform, ami a tankönyvektől az oktatásig mindent egy séma alá szervez. A Klik-bukása és a tankönyvellátás akadozása is jól példázza, hogy már az első lépéseknél elakadtak a kalandorok. És igen, ez csak 10 év múlva érezteti a hatását, nem most, de ettől még sajnos életbevágó és Pokorni is ezért kritizálja. Ami az állampapírokat illeti, a CDS-felár emelkedett a Fidesz alatt, ez teszi magasabbra a hozamszintet, illetve sajnos nagyon nem a Fidesz munkája az 5%, hiszen bizonyára tudod, hogy a FED erősen nyomta éveken át a szabad pénzt a piacra. Ha nem vagy képben egy adott dologgal, ne tulajdonítsd a Fidesznek a pozitívumait.

2014.02.10. 19:39:34

@Sírköves Slomó: A világválság meg gondolom smafu. Elképesztő, hogy amikor gazdasági ügyekre terelődik a szó, mennyire szelektív lesz a memóriátok:) Azért javaslom nézd át, hány országban csökkent a GDP Amerikától az Unióig:) De gondolom 3 ezer mrd és egy tök nyugis időszak mindjárt jó alap az összehasonlításra:)

Mortanius 2014.02.10. 19:47:08

Még vagy 8 év Orbánra fel lehet készülni! Minimum!

fizetekmegegysort 2014.02.10. 19:48:49

@Holle anyó: én négy éve nem mondtam ilyesmit. Azt mondtam a választás előtt, ha 2/3 lesz, akkor felelőtlen a nép, mert nincs a magyar politikai palettán olyan erő, akik szellemileg és erkölcsileg méltók és érettek volnának egy kétharmados többségre.
Utána szomorú voltam, de azt mondtam, bízom benne, hogy OV és bandája fel tud nőni a feladathoz, és én tévedek: valóban akkora Államférfi, mint aminek előadja magát, és nem csak simán szabadrablásra játszik, mint ahogy én gondoltam. Így aztán reméltem, hogy tévedtem, és élni fognak a 2/3 történelmi esélyével, nem visszaélni.
Ma már azt mondom, lesz ovi takarodj, igaz várni kell még rá. És paradox módon nem a baloldal/liberálisok fogják elsősorban skandálni, hanem azok, akik a gyurcsánytakaroggyot is skandálták.
Hmmm...majd meglátjuk.

Pop40 2014.02.10. 19:50:46

@angyalföldi partizán:

Pontosan, hapsikám. Hogy találtad ki?:O

Éles elmédnél csak a fantasztikus humorod lenyűgözőbb. A rendszeres vodkás kezelés teszi?

@Sírköves Slomó:

Horn elhalálozott időközben, Megyó gondolom valami cégnek dolgozik, Feri meg Gordon meg a Parlamentben áprilistól.

Örülök, ha segíthettem.

Pop40 2014.02.10. 20:01:35

@vNHM:

"Te kis buta, azért még a FIDESZ megszerzi a 2/3-ot."

Ha te mondod, kedves elvtárs, biztos úgy lesz. :)

2014.02.10. 20:02:52

@Sírköves Slomó: A Fradi meg minden idők legsikeresebb magyar csapata, csak az a baj, hogy ha a lehetőségeihez (mondjuk a világhoz) mérem, akkor már annyira mégse jó. Te itt most Orbán személyes sikeréről beszélsz, amit az őszödi beszéd kiszivárogtatóinak köszönhet, én meg arról, hogy az országot ki hogy vezeti. Egyelőre maradjunk annyiban a vagyont illetően is, hogy ha egyszer az ellenfelei kerülnek hatalomra, aligha hagyják ki a magas labdát, a szavazóikat ugyanis eléggé érdekli a téma.

Sírköves Slomó 2014.02.10. 20:04:21

@storker: Mi az hogy smafu? A világválság Orbán ciklusában 4 év volt Gyurcsánybajnaiban 2.

Sírköves Slomó 2014.02.10. 20:05:55

@storker: 'Egyelőre maradjunk annyiban a vagyont illetően is, hogy ha egyszer az ellenfelei kerülnek hatalomra, aligha hagyják ki a magas labdát, a szavazóikat ugyanis eléggé érdekli a téma.'

Viccelsz? 2002-10ben mit tudtál meg Orbán vagyonáról?

Sírköves Slomó 2014.02.10. 20:09:43

'Ami az állampapírokat illeti, a CDS-felár emelkedett a Fidesz alatt, ez teszi magasabbra a hozamszintet, illetve sajnos nagyon nem a Fidesz munkája az 5%, hiszen bizonyára tudod, hogy a FED erősen nyomta éveken át a szabad pénzt a piacra. Ha nem vagy képben egy adott dologgal, ne tulajdonítsd a Fidesznek a pozitívumait.'

'Ami az állampapírokat illeti, a CDS-felár emelkedett a Fidesz alatt, ez teszi magasabbra a hozamszintet' - magasabbra? Mármint soha nem volt ilyen alacsony.

'illetve sajnos nagyon nem a Fidesz munkája az 5%, hiszen bizonyára tudod, hogy a FED erősen nyomta éveken át a szabad pénzt a piacra.' - 2008ig szerinted mit csinált a FED? És mennyi is volt a magyar állampapír hozam? Akkor hát kinek lenne az érdeme a mostani 5-6%?

Amadeus62 2014.02.10. 20:16:02

Lesz népszavazás Paksról...április 6-án. Nem kérünk belőle!

őrkutya2 2014.02.10. 20:18:32

@Magánvéleményem:

"Te sem gondolod, hogy itt felelős kormány lesz anélkül, hogy a politikusokat elszámoltatnák. Amikor a TE elveid szerint még független volt a bíróság, akkor sem igazán csukták le tömegesen a korrupt politikusokat, pedig mindenki tudja, hogy az van bőven...."

Azért a Tocsik meg a Cuslág nem a Budai Gyula elszámolási lúzerbiztos tevékenysége következtében bukott meg, ahogy emlékszem. A Tocsik-ügy nyomán pedig Horn Gyula páros lábbal rúgott ki promi politikusokat az ÁPV-től.

Az ilyen f@szságoktól meg, hogy az én elveim szerint volt független a bíróság, kíméljél meg, légyszíves. A függetlenség fogalmát csak egyféleképpen lehet értelmezni, ugyanis, hogy nincs direkt becsatolva a végrehajtó hatalomhoz (mint most, Szájerné révén).

őrkutya2 2014.02.10. 20:29:03

@fizetekmegegysort:

"...Utána szomorú voltam, de azt mondtam, bízom benne, hogy OV és bandája fel tud nőni a feladathoz, és én tévedek: valóban akkora Államférfi, mint aminek előadja magát, és nem csak simán szabadrablásra játszik, mint ahogy én gondoltam."

Volt egy fikarcnyi kétséged is a 2008-as "szociális" népszavazás után? Nem lehetett látni a cinizmust? A Fidesz eddig még sosem próbált (és nem is fog) semmiféle keserű pirulát rábeszélni a népre (akkor se, ha életfontosságú lenne), mert nem akarja rosszalltatni magát. Egy államférfi oda meri tenni magát akkor is, ha vért, verítéket és könnyeket kell ígérni. Ezért volt Churchill államférfi, OV meg csak egy politikus. Megértem, hogy miért csinálja, de a tiszteletemet ne várja el.

2014.02.10. 20:37:42

@Sírköves Slomó: Figyelj, én nem tehetek róla, ha te nem vagy tájékozott, de bizonyára legalább a FED-pénzjegynyomdájáról hallottál. Tízmilliárd dollárok kerültek ki a piacra, a németek negatív kamatot fizetnek, az egyetlen hely, ahol még be lehetett fektetni, az ún. feltörekvő országok piaca volt, amibe mi is tartozunk. Az pedig, hogy "magasabbra", azt jelenti, hogy a többi régiós országhoz képest. Örülök hogy segíthettem.

"A világválság Orbán ciklusában 4 év volt Gyurcsánybajnaiban 2. " - Ekkora baromságot még fideszesek is ritkán írnak. Na, akkor segítek, tanulmányozd a számokat, de 2012-t is ám!

epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00115

fizetekmegegysort 2014.02.10. 20:40:17

@őrkutya2: nem, kétségem nem volt. Viszont az a fajta vagyok, aki mindig hagy 1% bizalmat... Csodák történnek néha...:)

negondolkozz!majdénmegmondom! 2014.02.10. 20:51:41

Csak a Jobbik magyar párt. A többi cigányzsidó.

2014.02.10. 20:52:16

@Sírköves Slomó: Parancsojjá:

"2010 április-májusában a magyar CDS-felár 200 bázispont alatt is járt, 2009 vége óta gyakorlatilag hajszálpontosan együtt mozgott a feltörekvő országok átlagos mutatójával. Az Orbán-kormány megalakulása óta a két görbe élesen elvált, a CDS-felár pedig kétszer is 400 bázispont fölé emelkedett. Ennek nemcsak az a következménye, hogy az államadósság finanszírozása drágább, de az is, hogy a hazai bankok drágábban jutnak forráshoz, így a hitelek és a már meglévő devizahitelek is drágábbak."

index.hu/gazdasag/magyar/2011/05/31/kozelebb_kerultunk_moszkvahoz/

Ez pedig a legújabb:

hvg.hu/gazdasag/20140203_Csucsra_ugrott_a_magyar_csodkockazati_fel

".. 283 bázispont fölé emelkedett napközben, jóllehet a késői kereskedésben 273 bázispont környékére süllyedt vissza."

És akkor javaslom, nézd meg bátran az LMP alternatív költségvetési javaslataát 2012-re, abban világosan levezetik, mennyibe fájt (500 mrd) a CDS-játszadozás.

redriot77 2014.02.10. 21:01:07

Szerintem az Összefogástól ne várjunk győzelmet. Talán nem is lenne jó, mert a kormányzásra nem tűnnek elég felkészültnek, a Fidesz pedig még keményebb ellenzék lenne mint az előző ciklusokban. Négy kaotikus év után Orbán diadalmasan térne vissza '18-ban.

Sokkal reálisabb és kedvezőbb forgatókönyv volna ha sikerülne megakadályozni az újabb Fidesz kétharmadot. Nem tudnák a saját frizurájukhoz naponta hozzáigazítani az alkotmányt, nem lenne minden fideszes képviselői javaslatból másnapra elfogadott törvény, nem tudnák ezt az ámokfutást ugyanebben a tempóban folytatni.

Egy újabb, de már kétharmad nélküli Orbán-kormány jobban gyengítené a Fideszt mintha most ez az ingatag, felkészületlen Összefogás alakíthatna kormányt.

Amadeus62 2014.02.10. 21:03:36

@redriot77:

Nekem az a meglátásom, hogy valójában nem is akarnak győzni.

Sírköves Slomó 2014.02.10. 21:05:28

@storker: Nem CDS felárat kell fizetni hanem kamatot. Ezért olcsóbb az állam finanszírozása most mint eddig bármikor.

Akkor amikor írod magas volt a kamat is de már nem, a kamatot nem érdekli se a CDS se a tripla bóvli.

Sírköves Slomó 2014.02.10. 21:06:04

@Amadeus62: már. most már akarhatnak is, tökmind1.

fda 2014.02.10. 21:08:31

@kulcsar2011: "Igen, a hírtv pont ezt a hazugságot terjeszti. Érdemes ilyen hiteles adót hallgatni."

Ja, az élőben sugárzott helyszíni videofelvételekkel lehet ám sokat hazudni. BBC, CNN meg hasonló jelentéktelen kis helyi tévék vették át az élő felvételeket.

De te, okoska, megmondod, hogy nem volt jól közvetítve a rendőrbalhé. Aminek egyébként semmiféle fideszhez nem volt köze, viszont az akkori kormánypárt többéves hazugságának kiszovárgásához elég sok köze volt. Ezt tudhatnád, ha figyeltél volna.
Egyébként ha valóban figyeltél, akkor észrevehetted, hogy Gyurcsány a saját szavazóit csapta be leginkább azzal, hogy bevallása szerint hazudozott az ország állapotáról, és nem jól kormányzott, hiszen akik nem rá szavaztak, többek között azért tették, mert tudták hogy nem jó irányba mennek az ország dolgai. Tehát az mszp szavazótábornak volt leginkább oka dühösnek lenni. Persze csak az volt dühös, aki értette a helyzetet.

2014.02.10. 21:16:03

@Sírköves Slomó: Ugye nem néztél utána a válság utáni, vagyis 2010-es kamatoknak minden legalább EU-országban, csak vagdalkozol? Ugye nem gondolod komolyan, hogy a kamat és a CDS-felár nincs összefüggésben? Mert ha igen, ebben a percben vitaképtelen vagy és elég hangosan röhögök rajtad:)

"Ha nem történik semmi, akkor persze ez kidobott pénznek számít. Persze a befektetők sem ostobák, hiszen a csődkockázati felárat eleve beépítik az állampapírok hozamába. Minél nehezebben találni vevőt az állampapírra, annál magasabb hozamígéretet kell társítani hozzá, hogy lejegyezzék a piaci befektetők. Nem véletlen, hogy egy ország CDS-felára és az általa kibocsátott kötvények hozama között szoros összefüggés figyelhető meg."

nol.hu/gazdasag/akik_megusztak_a_gorog_csodot

Mégis mi a faszért hívnák országkockázati felárnak, ha egyszer nem az állampapírokhoz van köze?

Szerintem ezt a témát ne erőltesd, mert jókorát égsz vele és ha nagyon akarom, még nincs vége.

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2014.02.10. 21:20:07

@Mária: "Én tényleg nem értem, miért görcsölnek Mesterházyék győzelmén outsider blogok."

Nincs itt semmi görcs, viszont az outsider blogot bóknak veszem. :)

Sírköves Slomó 2014.02.10. 21:20:56

@storker: Te most a kamatlábakkal vitatkozol vagy mivel?

A válság előtt magasabb volt mint most, a válság alatt még magasabb, aztán folyamatosan csökkent a mostani rekordalacsony szintre.

Sírköves Slomó 2014.02.10. 21:21:34

@Politikazabáló: democrat, kritikusok, 2smérce stb.

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2014.02.10. 21:21:34

@Szúnyog: "Politikazabálónak úgy tűnik fogalma sincs a politika működéséről."
Gőzöm sincs, lol. :)

♔bаtyu♔ 2014.02.10. 21:23:17

@Politikazabáló: Itt:

szuverén: Liberális, SZDSZ-es vonal. Nem lehet hozzászólni.
Democrat és Demokrata: Liberális, elég primitív, SZDSZ-es. Egyikhez sem lehet hozzászólni.
Szembesités: Liberális. "Hagyjuk a tényeket szóhoz jutni", ami alatt persze szerény barátunk, saját véleményét érti, Hsz. lehetőség magától értetődően nincs.
Kényszerbagoly: Bajnaiék, liberális, de olyan is, nem lehet hozzászólni.
Véleményvezér: Balliberális. Szerintem a ballibsik sem lepődnek meg, hogy nagyarcú kollégájuk gondolataihoz ők sem szólhatnak hozzá.
Comment.com: Balliberális, nem lehet hozzászólni.
Átlátszo.hu: Ballib blog, primitív cenzúrával, azaz elég ha sejti, hogy más véleményen vagy, repcsi.
Mos Maiorum: Liberális, nem lehet hozzászólni.
Ványa bácsi: Vérlibsi és ha eltérsz a primitív libsi paneloktól, már tenyerel is a kitiltom gombra. (További nehezítés, hogy a liberális panelok kb. 20 évesek)
Dr. Erőss Gábor: Új, bal, zöld - Ősrégi ballibsi lehet új szerkóban, kitörési pályákat keresve.
Liberalisok blogja: A név nagyon is találó, mert hozzászólni nem lehet.
Nertars. Liberális bérblog, vagy nagyon fel van háborodva, vegytiszta igénytelen fideszfika. Elég egyértelmű, hogy nem lehet senkinek hozzászólni.
Kritikusok. Balliberális. Szóhasználatában kb. 20 évvel van lemaradva. Nem meglepően, nem is lehet hozzászólni.
Kettős mérce: Balliberális, de lehet kommentelni. Viszont ha a kommentek nem értenek egyet a poszttal, letiltja a kommentelést.
IFL, az őszinte gazdaság: Liberálisan őszinte, ami azt jelenti, ha cáfolod repcsi, hülyén is mutat a három db. árválkodó primitíven helyeslő hsz. Nem írja ki, hogy "moderál".
Örülünk Vincent: Ballibsi és cenzúrázott. "Ha tudnák szegény hülyék, hogy a rezsimváltás után el fogjuk kobozni Turulmadárék szervereit és egyesével levadásszuk az összes náci trollt. ;-)" (A "szegény hülyék" persze tudják (volt már tapasztalatuk magukkal, vagy másokkal), ezért is elképzelhetetlen az, hogy a szavazók kb. 40%-a bármikor is efféle "demokratákra" szavaz).
BuzásAnnaBlog: Magát jogvédőnek álcázott, nem túl bonyolult libsi. Nem kell jobban bemutatni, ismered ezt a feltehetően fizetett, vagy pártkarrierre törekvő típust. Hsz. erősen cenzúrűzott, érdemes elolvasni, miket enged át, nagyon gáz.
Ertsey Katalin: Liberális, nem lehet hozzászólni és mint a libsik, ő sem csak demokrata, de végtelenül szerény is, azaz irdatlanul nagy arca van. Semmit nem veszítesz ha kihagyod, az SZDSZ kapcsán jól ismered ezt a típust.
koorupcio.blog.hu: Liberális, Transparency International Magyarország (TI). Minden kamu jogvédő szervezetek ősanyja. Ha beveszed a buliba (liberális kormány van) minden rendben, amúgy nagyon nagy a korrupció és sorozatosak a jogsértések. Ismered. Van hsz. lehetőség, csak éppen nem engedi elküldeni. A liberális szólásszabadság továbbfejlesztett verziója.
Nemzetpolitika-hazafiság. Nemzetinek és szakértőnek álcázott liberális. LMP. Hozzászólásod nyilván nem jelenik meg, de az egész blog annyira primitív, hogy ne is sajnáld.

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2014.02.10. 21:25:30

@Existimator:
"Alapjaiban téves az egész cikk kiindulópontja, mert arra épít, hogy az Összefogás eleve jelentős hátrányból indul a választásoknak és csak az "extrém" körülmények segíthetik győzelemre Mesterházyékat, mint például egy nagy hiba a Fidesznél, vagy egy különlegesen új ötlet az ellenzéki pártoknál! De mi van, ha nem igaz a kiindulópont, és a téves a közvélemény-kutatási adatok valójában nagyon is kiegyenlített erőviszonyokat takarnak? Mert nagyjából ez a helyzet. Jelenleg a két oldal fej-fej mellett áll! A milliós bizonytalanok tábora a kormány ellen fog ugyanis szavazni. Hiába vezet a Fidesz 10-12 % -al, azok tábora, akik nem nyilatkoznak a felmérést végzőknek végül elmennek majd szavazni és Orbán ellen voksolnak."

Azért épít erre a cikk, mert ez a kiindulópont.
Persze az is előfordulhat, amít írsz, hiszen ezért bizonytalanok, de ha az össze kutatást megnézheted, nem ezt látjuk.
Sőt, vannak olyan kutatások, amelyek a bizonytalanok pártpreferenciáját is vizsgálják.

2014.02.10. 21:32:21

@Sírköves Slomó: Továbbra is arról van szó, hogy a 2010-hez képest magasabb CDS-felár rontja az állampapírok potenciális hozamát, vagyis drágábban kapunk hitelt, mint lehetne. Mert míg régiós országoknál 3-4% között ingadozik, addig itt 5% fölött. Rá kell nézni a megfelelő adatokra és érteni fogod, plusz mondom, LMP alternatív költségvetés, szépen le van vezetve, mennyibe került 2011-ben a még 400 pont fölé is benéző CDS-felár nekünk az állampapírok hozamán. A kettő közötti összefüggés letagadása / nem ismerete részedről meg eléggé ciki.

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2014.02.10. 21:33:46

@ZF2:
"A szerző úgy tűnik ezt a váltást nagyon szeretné."
Akkor olvasd újra.

Sírköves Slomó 2014.02.10. 21:33:47

@storker: Ja hogy mint lehetne? Nyilván ez igaz.

Mire következtessek ebből?

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2014.02.10. 21:34:37

@élveteg:
"Nem tudom hogy mekkorát kellene bakizni a fideszes jelöltnek ,hogy mondjuk mellette a Török Zsolt brillírozónak tűnjön"
Jó, Török Zsolt már többször leírta magát.

Fulek 2014.02.10. 21:36:16

index.hu/belfold/2014/02/10/feljelenti_az_osszefogast_az_osszefogas/

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2014.02.10. 21:37:27

@Sírköves Slomó: ebből csak a 2s mérce van meg, ott régen még lehetett.

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2014.02.10. 21:38:30

@♔bаtyu♔: ezek nagy része valóban kimaradt... De jó sok.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.02.10. 21:41:38

Több párt kéne az összefogásba, több fideszfikáció blogot kéne címlapra tenni az indexnek, és demokrata Dopeman-nek országjáró körútra kéne indulnia, akkor biztosan 4/4-el nyernének.
Erre több a bizonyíték, mint az evolúció elméletre, tehát sziklaszilárd tény

^^

2014.02.10. 21:44:39

@Sírköves Slomó: Inkább semmire, mert láthatóan nem vagy képben a témában. Mint mondtam, ez a kormány messze az ország lehetőségei alatt teljesít és pont a hozamszinttel jönni blődség, de te tudod. Meg mondjuk megtanulhatnál alkalomadtán 1-2 alapvető közgazdasági összefüggést. Ezt leszámítva már rég elkönyveltem, hogy ennyit tudsz, tehát nincs több házi.

Ellenzéki összeFOSÁS 2014.02.11. 00:24:53

Jol gondoltam, hogy nem baloldali osszefogas lesz itt, hanem osszefosas.

states1 2014.02.11. 00:39:45

Még kiegészíteném azzal, hogy a szoci megújulás azért is fából vaskarika, mert nincs kivel. Az újak még a régieknél is tehetségtelenebbek, hiteltelenebbek /Józsa, Gőgös/, Mesterházy nem is tehetett mást, minthogy ezt belátta. Ezért is állt össze a 2010-es garnitúra, Gyurcsány legalább hozza a showt, ha szavazatokat nem is. A bukta meg így is, úgy is borítékolva van.

Pop40 2014.02.11. 01:11:08

@states1:

"Az újak még a régieknél is tehetségtelenebbek, hiteltelenebbek "

Mit tehetnek szegények, hisz az összes hiteles és tehetséges embert lenyúlta a fidesz. :)

Maradt nekik a maradék.

Pop40 2014.02.11. 01:18:15

@Ellenzéki összeFOSÁS:

Ez számít mostanában humornak a CÖFnél? :D

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.11. 02:21:52

A FIDESZ-t idén nem váltja le senki.
Majd ha Orbán elhalálozik, akkor talán lesz szakadás, belső harc, erjedés, megrendülés, de addig Orbán tartja a kezében az egész FIDESZ-t.
Jó érzékkel juttat minden együttműködőnek egy koncot, ezzel elérve, hogy senki ne akarjon igazán erkölcsös, elvhű lenni. Elég a párthűség.

Ma az az igazság, hogy jobb a köreikhez tartozni, mint ellenük beszélni.
Nem csak félelemből, de anyagilag is. A legalapvetőbb ösztön, hogy tele legyen az ember hasa. És egy ilyen válságoktól, devizahiteltől sújtott világban, sokéves értékelhetetlen politikusi múlttal nem sokaknak van esélye arra, hogy a piacról megéljenek. Ezért hálásak annak, aki enni ad nekik, akihez lehet viszonyulni, akinek köszönhetően valakik lehetnek.
Orbán jól egyensúlyoz, jól osztogat. Mindenkinek annyit, amennyi elég a lelke eladásához (devizahitelesek, közszolgák stb.). Az árat meg az ország fizeti meg pár évtized múlva. Már aki otthon marad és nem szökik el messzire, nyugatra.

braue 2014.02.11. 04:12:33

2014-ben sehogy. 2018-ban meg nem lesz ilyen formáció. Más néven sem.

braue 2014.02.11. 04:14:24

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: A közszolgáknak éppen most csökkentette a bérét, mert idéntől gyakorlatilag alig páran kapnak kompenzációt.

Bizonytalan Párt · http://facebook.com/bizonytalanpart 2014.02.11. 05:03:50

Mi simán legyőzzük, csak nem biztos, hogy megpróbáljuk, mivel eddig csak 6 ember like-olt minket a Facebookon, és azt mondták, hogy a Facebook like az fontos :(
süti beállítások módosítása