HTML

Politikazabáló

Minden, ami politika. Minden politika. Szakmai és szubjektív szemmel. .................................... politikazabalo@gmail.com

Friss topikok

2020.06.11. 21:23 Politikazabáló

Az ellenzék félidőben

Címkék: választás ellenzék Jobbik LMP DK Momentum Mi Hazánk

Kevesebb mint két év van a következő választásokig, ha nem válik be Török Gábor jóslata az előrehozott választásokról. Ma még nincs miért előrehozni, hiszen a Fidesz továbbra is nyerő helyzetben van, az ellenzék meg keresi önmagát, vagy éppen próbál túlélni.

Nézzük meg, hogy állnak az ellenzéki pártok most:

Jobbik

Mostanában a legtöbbet szóba hozott ellenzéki párt, amelyik a zsugorodástól hangos. Korábbi vezető politikusok kilépésével és alapszervezetek megszűnésével folytatódik a kisgazdásodás. Ha ez egy tisztulási folyamat része, akkor még a hasznukra is válhat, de mivel a távozókat nem követik új, karakteres belépők, még nem látni a folyamat végét. A párt szempontjából egyetlen pozitívum, hogy eddig túlélték az ÁSZ-bírságot, de a néppártosodásnak most már le kellene zárulnia, és a belső vitákat is be kell fejezni, mert a végén az 5% lesz a cél, nem pedig a kormányváltás. 

MSZP 

Legutóbb egy félresikerült videóval támadták az egészségügyi minisztert, de látványosan visszahullott rájuk. Ez is mutatja a profizmus hiányát. Már rég nincsenek új, fiatal politikusaik, új ötleteik. Bár nem marakodnak már, mint más pártok, Szanyi és Botka távozásával fontos karaktereket vesztettek. A szavazói bázisukat nem sikerült növelniük, és a cél is inkább a stabilizálás. 

Párbeszéd

Erőtlen próbálkozásaik vannak, nincs átütő erő bennük. Még mindig az az egyetlen esélyük, hogy az MSZP-vel közösen indulnak, és akkor bejuthat pár képviselő a parlamentbe, de egyedül teljesen esélytelenek. Nem sikerült a nemzetközi zöld hype-ot átültetniük a belpolitikába és Karácsony Gergely népszerűségéből se tudtak profitálni. 

DK

Továbbrs is megvan a hardcore támogatottságuk, akik Gyurcsányt kedvelték, azok Dobrev Klárát is kedvelni fogják, vele talán még egy picit növelhetik a támogatottságukat, ahogy új arcok bevonása is sikerült, pl. Kálmán Olga, és néhány az MSZP-től átpártolt politikus személyében. Ugyanakkor még mindig a legnagyobb hátrányuk Gyurcsány Ferenc, aki több elutasító voksot tud beszerezni, mint új támogatót. 

LMP

Ungár Péter Kelemen Annával folytatott videós sorozatán túl szinte semmi mással nem színesítették a magyar politikát az elmúlt hónapokban. A nemzetközi zöldhullámot nekik sem sikerült meglovagolniuk, pedig korábban erre a zöld karakterre épített a párt. Bár pozitívum, hogy a korábbi etikai bizottság befejezte a párt szalámizását, de nagyon hiányzik egy vezető, egy Schiffer András... Egyre távolabb kerül az 5%.

Momentum

Még mindig nagy kérdés, hogy az ellenzék vezető ereje lesz-e 2022-ben, vagy sem. Kicsit lelassultak a korábbi lenületükhöz képest, és olyan furcsa momentumokkal (szójáték) kerültek be a hírekbe, mint az elnökség nagy részének lecserélése, és az exfideszes, exjobbikos Körömi Attila beválasztása az elnökségbe. Talány, hogy a fiatal tagság mit lát ebben - a hozzájuk képes - idősebb politikusban, de a progresszívabbak esetében bizony pislogást váltott ki, ráadásul egy könnyen támadható karaktert toltak az első vonalba. Az alapszervezeteik bővültek, most új elnökség is van, de még nem látni a folyamat végét, az építkezés közepén vannak. Jobbról és a bizonytalanokból lehetne még új szavazókat bevonzani, az ehhez szükséges kampányokat, programokat még nem látni. Ha túlságosan belecsúsznak a baloldali-liberális irányba, nehezen szerzik meg a kívánt új szavazókat.

Mi Hazánk

Kicsit kakukktojás, mert a többi ellenzéki párttal soha nem közösködnének, és sokszor a Fidesz házi ellenzékeként jelennek meg. A cigánybűnözés hangoztatásán túl nem sok új elem van a politikájukban. Nekik az 5% elérése lehet az egyedüli céljuk, de már ezzel is sok kárt okozhatnak az ellenzéknek. Lassan de biztosan építkeznek.

Szumma

Ha másik oldalról vizsgáljuk meg a kérdést, akkor talán még időben vannak az ellenzéki pártok, hiszen szűk 2 év van a választásokig, és gondolhatják úgy, inkább most bukjanak ki a fenti problémák, mint később, de szerintem már most is késésben vannak. Igaz, a koronavírus negatív társadalmi és gazdasági hatásai még csak a következő hónapokban fognak igazán a felszínre bukni, hogy ebből ki és hogyan profitál, az a pártok felkészültségén múlik. 

 

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politikazabalo.blog.hu/api/trackback/id/tr3515804770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2020.06.12. 17:28:07

Ez az elkenzék egy tragédia, a szrmetdombon a helyük.

antiinternáci 2020.06.12. 18:08:40

"Karácsony Gergely népszerűségéből se tudtak profitálni"

Milyen "népszerűségéből"????
Lehet, hogy van akinek a tehetségetelenség, tehetetlenség "népszerű", de szerintem már a 25%-nak is csak a fele szavazna rá. Mert akik normálisak (de megtévesztették őket), azok az ámokfutását látva már falba verik a fejüket. Maradtak a lumpenprolik, drogosok, aberráltak, perverzek, bűnözők, a 15% butapesti.

BiG74 Bodri 2020.06.12. 18:37:52

@nemecsekerno_007:
Ernő drága! Van igazság abban amit mond, csak hát tudom, hogy nem is kíván nagyon kritikus ellenzéket.

Kampfer 2020.06.12. 19:07:10

Az ellenzék 'félidőben'???

Reméljük, hogy nem. Én szívből remélem, hogy inkább az utolsó pillanatokban vannak. A kínhaláluk előtt.
Orbán nem a szavazóinak köszönheti a hatalmát, hanem ennek a semmirevaló, söpredék, világszemete 'ellenzéknek'. Amit ezek az utóbbi tíz évben bemutattak, az a mintapéldája mindannak, amiért politikai erőket, politikusokat gyűlölni lehet, mint a háromnapos sz@rt!

A 'jobbik' nevezetű brigádról nincs mit beszélni, szemenköpték saját magukat és a választóikat is. Utóbbiak egy része szerint a lámpán a helyük, de mindenképp a politika szemétdombján.

A 'maszop'? Nos, csak írni, gondolkodni, beszélni és politizálni nem tudnak. Ostoba, semmirevaló, haszontalan senkiházik, a választóik mondták ki róluk az ítéletet. Igen: szemétdombra velük.

A 'párnembeszéd'? Két vezéralakja mindegyik egy-egy pária, gyűlöletet keltő és semmi tiszteletre sem méltó senkiháziak, a 'rikácstimike' és az a 'tordaibence' nevű patkány. És akkor még megemlíthető az a 'félbarna', aki tökidegenként okoskodik Trianonról... Bár semmi jelentőségük és egyenes úton haladnak a megsemmisülés felé, mégsem ott vannak sajnos, ahová valók!

A 'déká'? Egy igazi hungarofób, áruló senkiházi brigád. Éppen olyanok, mint akiknek a tulajdonában vannak. Az a dobrevné csótánypatkány és a 'férje'. Csak nyerne a magyarság, a világ és az univerzum is a pusztulásukkal az utolsó tagig!

A 'lehetnemásapolitika'? Sötétzöldnek világosak voltak, értelmesnek ostobák. Szocdemeknek túl kapitalisták, nemzetinek pedig túl vörösök. Nem képviselnek senkit és semmit, oda tartanak, ahová valók. A szemétdombra.

A 'pillanatemberek'??? Kirívóan hungarofób, széllibbant és anarchista söpredék. A 'húzóneveik' a 'botmixer cseka' és az a 'donáthanna' nevezetű senkiházi retek. Van szavazóbázisuk, a fiatal értelmiségiek bázisára (azok kozmopolita, libsi és sötétzöld szegmensére) mindenképp számíthatnak. Sajnos van politikai értelemben vett jövőjük, de az is tény, hogy a 'déká' és a 'párnembeszéd' mélységeit súrolják, már ami a magyarsághoz és az országhoz való viszonyukat illeti. Undorító egy banda.

A Mi Hazánk Mozgalom? Túl gyengék. Egy átvert és csalódott társadalmi csoportot kellene képviselniük, gyakorlatilag egy hitelét vesztett politikai erő nem hivatalos 'jogutódjaként'. A Fidesz 'házi ellenzékének' csak azért tarthatják őket, mert ők sokkal jobban gyűlölik a komplett ellenzéket, mint a kormányt. És ezt illetően persze nem is tévednek, de szavazatokat a 'túloldalról' nem fognak tudni elhozni.

És akkor bárki is csodálkozik azon, hogy a kormány ilyen támogatottság mellett hatalmon van? Ilyen ellenzéki 'választékot' látva ez egyáltalán nem is csoda!

Igaz a közhely: Magyarországnak még ellenzékből is a legalja, az igazi söpredék jutott! Pusztuljanak, hátha egyszer fölbukkanhat és kiépülhet egy valódi alternatívát jelentő ellenzék, mert ezek a sz@remberek biztosan nem azok!
Kamp.

BiG74 Bodri 2020.06.12. 19:14:57

@Kampfer:
Szidhatod a jobbikot, de érdemben ő tudott a legtöbbet felmutatni.
A mi hazánk meg elmehet a sunyiba, mert joggal tartják őket annak, aminek.

Kampfer 2020.06.12. 19:18:46

@BiG74 Bodri: Konkrétan a jobbik nem tud fölmutatni semmit. A saját kinyírásán kívül nem tud fölmutatni az égvilágon semmit sem! És természetesen szidhatom és szidom is, mivel azokkal állt egy oldalra, akik ellenében anno létrejött és definiálta magát. Tehát hazug szarháziak mind.

A Mi Hazánk vagy elmegy, vagy nem. Erre majd a jövő választ fog adni. Mindenesetre irreleváns, hogy a komplett ellenzéki söpredék bármely koszhadék patkány tagja minek tartja őket. Semmi nem lehet annyira undorító, gusztustalan és pusztulásra hivatott, mint ennek az országnak a rohadék ellenzéke, annak minden tagjával együtt!
Kamp.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2020.06.12. 19:27:26

Korrekt elemzés.

Pár megjegyzés:
1. Török Gábor szinte állandóan előrehozott választásokat vízionál, ha gyenge a Fidesz, ha erős. Eddig sem jött be és szerintem ezután sem fog. Az előrehozott választásnak nálunk nincs hagyománya viszont nagy a kockázata még az erős pozícióval rendelkező pártokra nézve is.

2. A Jobbik már isten tudja mióta néppártosodik, rá sem ér másra, pl. karakteres álláspontot kialakítani bármiről.

3. Az MSZP kb kuka. Akinek volt esze, már otthagyta őket. Néhány helyi erősemberük (pl Angyalföldön) még elvegetálhat egy ideig, de az országos szavazótáborukat meg fogja szerezni a DK.

4. A DK akit eddig meg tudott szólítani, azt megszólította, még esetleg az MSZP maradék szavazóit be tudják húzni, de mást nem hiszem. Az ő ideológiájukra kb. ennyi választó vevő.

5. A Momentum eddigi kommunikációja alapján az régi SZDSZ vonalát viszi tovább, amivel csak az a baj, hogy egyrészt van egy komoly és beágyazottabb vetélytársuk ezen a terepen (DK), másrészt Magyarországon ezzel (nem véletlenül) nem lehet túl sok szavazót szerezni (ideológiai plafon). Egyelőre az viszi őket előre, hogy mind a vezetés, mind a tagság lényegesen fiatalabb, "hamvasabb", mint a többi pártnál, de ez csak ideig-óráig lesz elég.

BiG74 Bodri 2020.06.12. 19:45:23

@Kampfer:
Hát nagyon berágtál az látszik, de nem is baj. Az ellenzéknek az kellene látnia kiknek mi a baja a jelenlegi dolgokkal és képviselni őket.
Amit lehet rosszul látsz, hogy az ellenzék egy kényszerpályán mozog, amiből csak közösen tudnak kiszállni.
Ha nem kommunikálják a választók felé, akkor a képviselni kívánt értékeiket közösen húzhatják le a klotyón. Mindenki a maszop, a jobbik, a momentum stb. Az a fajta nagy korrektség amit a mi hazánk mutat pont a másik irány, a fideszé.

Kampfer 2020.06.12. 19:59:24

@BiG74 Bodri: "Hát nagyon berágtál az látszik, de nem is baj."

Szerintem sem baj. Semmit nem gyűlölök jobban, mint a liberalizmust és a szociáldemokráciát. Azokat is rühellem, akik ezeket képviselik és támogatják.

"Az ellenzéknek az kellene látnia kiknek mi a baja a jelenlegi dolgokkal és képviselni őket."

Ez a lehetőség a jobbiknak is állt. És mégis kiálltak azok elől, akiket anno képviseltek. Bízom benne, hogy ezért a pusztulás lesz a jutalmuk és a politikai létezésükkel fizetnek meg ezért a jellemtelenségért.

"Amit lehet rosszul látsz, hogy az ellenzék egy kényszerpályán mozog, amiből csak közösen tudnak kiszállni."

Francot! Nem értek egyet veled. Ha csak a 'zellenzéki tortát' kívánják szeletelgetni, akkor adott a kényszerpálya. Ez evidens. Akkor csak az az út áll nekik, hogy minden szar összefog minden másik ellenzéki szarral. De érdekes módon egyik ellenzéki erő sem próbálja meg megérteni, mit kíván vagy mit gondol egy olyan választó, aki a Fideszt támogatja, akár csak 'veszteségminimalizálás' okán. Ezeket szépen egységesen 'lebirkázzák', 'lenácizzák', 'lefideszbirkázzák', 'leturbomagyarozzák' és hülyének és mindenféle szarnak elhordják őket. De egyiknek sem jut eszébe, hogy ha a hárommillióból csak 4-500000-et megszólít, akár nyerhetnének is! Az elveik mentén és nem mindenféle mocsokkal 'összegyurcsányozva' magukat. De ez bukó, ugye!

"Ha nem kommunikálják a választók felé, akkor a képviselni kívánt értékeiket közösen húzhatják le a klotyón."

Lásd fentebb! És ugyan milyen 'értékekre' gondolsz? Az 'európaiság'? Esetleg a 'köztársaság'? Vagy talán a 'szolidaritás'? A 'nyílt társadalom'? Az 'elfogadás' vagy a 'sokszínűség' értékére (inkább értéktelenségére)??? A korábbi maszop-szadesz ámokfutást követően ezt még komolyan gondolják? És mi a hívószó? A 'korrupció'? Na ne röhögtess már! Ez egy vicc. Egyik nagyobb mocsok patkány, mint a másik! Ugyan milyen 'értékeket' közvetítenének ezek, ami valóban hívószó lehetne a magyarság számára? Annak a magyarságnak a számára, amit ez a komplett koszhadék ellenzék még csak meg sem próbált megérteni soha!!!

"Az a fajta nagy korrektség amit a mi hazánk mutat pont a másik irány, a fideszé."

Talán azért, mert bőven közelebb áll az ő nézeteikhez a kormányzat által képviselt értékrend, mint a 'zellenzék' undorító agymenései? Miért ne támogathatnák ezekben a kormányt? Teljesen valid álláspont. Ha random ellenzéki patkányhorda álláspontja legitim, akkor a Mi Hazánk Mozgalom álláspontja is az. Sem joga, sem alapja nincs a többi kispatkánynak kisajátítania az ellenzékiség fogalmát! Ehhez ők senkiháziak, továbbá még jellemtelen és hungarofób szaremberek egytől-egyig!
Kamp.

BiG74 Bodri 2020.06.12. 20:19:17

@Kampfer:
Azt hiszem egyre jobban értelek.
A mi hazánk attól ellenzéki, hogy nem kormányoz. A mi hazánknak soha nem lesz annyi választója, hogy váltson. De miért is váltana, ha a fidesz irányvonala abszolút megfelel neki. A jobbik kezdésnek lerázta a szélsőjobb skatulyát. Meglepő, de megtörtént. Ennek hatása érződik. Ha tovább tud menni akkor komoly erő lehet. Talán azért, mert jelenleg több embert tud megszólítani mint egy mihazánk kormányzati konstrukció, nem véletlenül.
Van másik fidesznyik bomlasztó erő is az ellenzéki oldalon az is pont ilyen súlytalan.

Tehetetlen Dodó 2020.06.12. 20:28:08

@BiG74 Bodri: A "jobbik kezdésnek lerázta a szélsőjobb skatulyát".
Igen. És ügyesen beszuszakolta magát a szélsőballibbant skatulyába. Mellesleg 20%-os pártból csinált egy 6%-ost.
Tényleg pompás eredmény.

BiG74 Bodri 2020.06.12. 20:37:27

@Tehetetlen Dodó:
A szélső ballibbant megállapítással nulláztad számomra a hozzászólásod értékét.

Kampfer 2020.06.12. 20:45:26

@BiG74 Bodri: "Azt hiszem egyre jobban értelek."

Szerintem pedig qrvára nem! Nem az MHM-en kell lovagolnod, mert nem paraméter. A mondandóm lényege épp az volt, hogy ti nem tudtok megszólítani egyetlen olyan választót sem, aki valamiért a kormányt támogatja. EZ volt a lényegi mondandó és nem az MHM +/- 'x'%-a!

"A mi hazánk attól ellenzéki, hogy nem kormányoz."

Jelen állás szerint leginkább igen.

"A jobbik kezdésnek lerázta a szélsőjobb skatulyát. Meglepő, de megtörtént. Ennek hatása érződik."

Ezt most véletlenül jól látod. Érződik a hatása. @Tehetetlen Dodó: társunk kiválóan kifejtette ezt a 'hatást', ami épp 'érződik'.

"Ha tovább tud menni akkor komoly erő lehet."

Te mérgezést kaptál, b+??? :-D Mit ettél, cseszdmeg! Erjedni kezdett odabent! Komoly erő? Egy értelmes ember nincs már köztük. A hálózatukat bukták! Az aktivistáikat bukták. A bázisukat bukták. Végülis biztos komoly erő lehet! Ja, nem...! Hogy tudsz ekkora ordenáré faszságot leírni, te szerencsétlen? A következő parlamentbe vagy sehogy, vagy egy-két faszrángatójuk kerül csak be kegyelemkenyéren. Ez komoly eredmény...? Végülis, ha az előjelet nem értelmezzük... :-/

"Talán azért, mert jelenleg több embert tud megszólítani mint egy mihazánk kormányzati konstrukció, nem véletlenül."

Valóban. Előbbi 1-2%-ot, a 'jobbik' nevű balliba brigád pedig 6%-ot. Ezt is jól látod, ez valóban több. És az is igaz, hogy NEM VÉLETLENÜL lett 6% az a 20%!

"Van másik fidesznyik bomlasztó erő is az ellenzéki oldalon az is pont ilyen súlytalan."

Csak nem a 'maszop'-ra gondolsz? :-D Vagy arra a koszhadék 'párnembeszédre' a rikácstimikével az élen? :-D Versenyképes egy társaság, az biztos! Illetve, nem. Nem azok. Szerencsére!
Kamp.

nemecsekerno_007 2020.06.12. 20:49:41

@BiG74 Bodri: Nagyon kritikus ellenzék?!? Az milyen?!

Ráncolja a homlokát?!? :)))))

nemecsekerno_007 2020.06.12. 20:50:58

@Kampfer: Touché!

Ha a Fidesz lenne olyan idióta mint az ellenzék, róluk is ugyanezt írnád. Gondolom. Mert én igen.

De egyelőre az ellenzék a vállalhatatlanul kretén.

Kampfer 2020.06.12. 20:54:48

@nemecsekerno_007: "Ha a Fidesz lenne olyan idióta mint az ellenzék, róluk is ugyanezt írnád. Gondolom. Mert én igen."

Természetesen. Megosztom Veled, hogy én egyébként '18-ban szavaztam rájuk életemben először.
Kamp.

BiG74 Bodri 2020.06.12. 21:12:16

@nemecsekerno_007:
:) Nem jól tagoltam. Nem szereted túlzottan a kritikus ellenzéket.

A jobbikról meg majd kiderül, hogy állja e az irányt.
Az ellenzéki térfélen bőven van szavazó, meg kell őket szólítani. Az összeset nem fogja tudni egyetlen párt sem behívni. A jobbik eróziója a széljobb és a fidesztámogatók lemorzsolódásából áll. Szörnyű, de ezekkel sohasem lett volna hatalomváltó erő. Ha nélkülük megdöglik, legyen. De szarháziakból túl sok van az ellenzéki oldalon is. A langyos lábvizet kortyolgatók nem valók hatalomba, hulljanak.
A régi jobbikot rühelltem, a mostanit inkább támogatom, de ha kihullik, akkor sem fogok sírni, mert nem állták a sarat.

BiG74 Bodri 2020.06.12. 21:20:22

Azért vicces, mikor a fityiszesek savazzák az ellenzéket. Komolyan vehető kritikák.
Mint ahogy az is, hogy balliberálisoztok aztán sehol nem látok sem egy liberális, sem egy baloldali ellenzéki pártot.

Tehetetlen Dodó 2020.06.12. 21:24:59

@BiG74 Bodri: Ja, hogy nem szereted a valóság nem-píszi megnevezését?
Hát, ez legyen a te problémád.

BiG74 Bodri 2020.06.12. 21:30:32

@Tehetetlen Dodó:
Nincs ebben semmi píszi.
Én kétségbevonom a balliberális kifejezést, amit a kurmány propaganda használ többnyire. Mint ahogy az unortodox, meg az illiberális is megmosolyogtató.

Kampfer 2020.06.12. 21:37:41

@BiG74 Bodri: "Azért vicces, mikor a fityiszesek savazzák az ellenzéket."

Nyilván viccesnek érzed, de egyet se tudtok közülük megszólítani. Ez persze garancia volt eddig is az aszfaltpuszira, de látod, ezt sem voltál képes megérteni. Nem a kormányra nézve kellemetlen, hanem rátok nézve az.

"Komolyan vehető kritikák."

Azok. Persze ti nem veszitek komolyan. Ez se a kormánynak probléma, hanem a koszhadék ellenzéknek.

"Mint ahogy az is, hogy balliberálisoztok aztán sehol nem látok sem egy liberális, sem egy baloldali ellenzéki pártot."

Hm... Akkor erről vitázz kérlek a 'pillanatemberekkel', a 'dékás' szektával vagy akár a rikácstimikével. Mellesleg, szerinted a dobrevné csótánypatkány miként definiálja magát?
Kamp.

TSandor Toth 2020.06.12. 22:31:01

Hát nehéz dolga van/lesz annak a választópolgárnak aki azért megy el szavazni, hogy leváltsa - mindegy is, hogy miért -a jelenlegi kormányt. Az ellenzéket csak az nem érdekli, hogy mi választópolgárok mit szeretnénk. Ők arra nyomják a marketinget,hogy mi azt szeressük amit ők szeretnének.Pl.: Karigeri senkivel nem egyeztetett, nem kérdezte meg a jónépet, hogy mit gondolnak arról, hogy kerékpár sávot csinálnak a város jónéhány külső sávjából. Úgy egyébként pont leszarja, hogy az ő nagymúltú elődje Demszky 20évignemcsináltamsemmijót Gábor elkótyavetyélte kerületi párttársaival(bűnözőtársaival) az összes P+R parkolót. De hát:"apukám meghalt és amúgymeg szeretek politikai hirdetésekben (de csak ott) kerékpárral feltűnni". Már az is egy érdekes dolog, hogy derék ellenzékikéméknek nem fordul fel a gyomra mikor leállnak kokettálni igazmondó Ferkónkkal, Gyugyikával. De egyébként pont leszarják, hogy csak a IX. kerületben kb. 100 hektár területet lehetne beerdősíteni de ők kimennek tüntikézni a Városligetbe mert hallatlan módon a kormány adni akar valamit az ország polgárainak.Hallatlan! Ilyen a Demszky érában nem fordulhatott elő. Gyertek drága ellenzékikémek nyaljátok fényesre a seggét a Tisztelt választópolgárnak azért, hogy rátok szavazzon! Nyalás nélkül nem fog menni!

fideszes Bróker kormány 2020.06.13. 01:30:39

@Kampfer:

Orbán hatalmát nem az ellenzék biztosítja, hanem ti, a kétmillió agyhalott félázsia fideszbirkája.

Jellemzö, hogy egész európa röhög meg szörnyelkedik Orbán illiberált, az EU csöcsön való túlélésre berendezett rendszerén. Csak egy agyhalott nép van Európában amelyik ezen se nem szörnyeökedik, se nem akar kitörni belőle, hogy az európai jóléti életmód fele vegy az irányt, hanem bele akar poshadni az örökös cseléd sorsába.

Na mit gondolsz te Nobel díjas házi troll, melyik ez az agyhalott nép?

fideszes Bróker kormány 2020.06.13. 01:34:27

@TSandor Toth:

Budapesten a fidess bandád már ki van seperve, ott már kétharmada van az ún. ellenzéknek.

Ha meg majd az ellenzék rájön, hogy vidéken ki kell dugnia az orrát hozzátok, a néphez és beszélni kell veletek rendszeresen az M1 agymosás semlegesítése végett, akkor majd nálatok vidéken is jönni fog a fidesztelenítés.

Kunhallmi Agnes 2020.06.13. 01:56:15

A fidesznek semmi eselye. A mszp uj miniszterelnok jeloltje Nemeth Athina konnyeden legyozi Orbant. Ujra lesz Nemeth kormany, mint a regi szep idokben.

Kampfer 2020.06.13. 07:48:53

@fideszes Bróker kormány: Te vagy az egyik legjobb (még) élő bizonyítéka annak, miért érdemes ezt a koszhadék ellenzéki posványt az elsőtől az utolsó patkányáig ellehetetleníteni, elsöpörni a picsába, te féreg!

"Orbán hatalmát nem az ellenzék biztosítja, hanem ti, a kétmillió agyhalott félázsia fideszbirkája."

Te bölcs demokrata kis 'g(r)eczi' bélféreg! Akkor fejtsd már ki a bölcsességed, hogy szerinted ugyan ki a tökömre volna értelme szavaznia annak, aki a faszba' se kívánja a dobrevné csótánypatkányt és a gusztustalan politikáját és haverjait?
Közületek bárkit? Akik nagyjából ugyanolyan undorító férgek vagytok, mint bármely 'dékás' tetű?

"Jellemzö, hogy egész európa röhög meg szörnyelkedik Orbán illiberált..."

Jah, biztos jókat röhögnek! :-D Csak most épp nem érnek rá, mert zsákolni kell a hulláikat... Meg etetni a migripatkányokat, esetleg folyóba dobálni a szobrokat...

"Na mit gondolsz te Nobel díjas házi troll, melyik ez az agyhalott nép?"

Egy komoly hibát követett el ez a nép. Azt, hogy a tetves fajtádat nem takarította el végleg, hanem adott a qrvaanyádnak még egy esélyt, hogy embert szüljön a társadalomnak. Nyilván nem sikerült...

"Budapesten a fidess bandád már ki van seperve, ott már kétharmada van az ún. ellenzéknek."

Látod, te kis ballib abortuszmenekült? Még annyi eszed sincs, hogy ezt megköszönd annak a kb. 38000 Budapesten élő 'eu'-s állampolgár 'ajópéer' szivárványivadéknak, amelyek ugyan nem magyarok, de persze szavazhatott. Ami ilyenkor ugye nem zavarja az ocsmány fajtádat!!!

Egy áldott esemény történhetne az ország szempontjából, mégpedig a ti áldott kínhalálotok, te rohadék! Amikor a fajtád utolsó mocska is kileheli semmirevaló balliba lelkét, akkor végre esélye lesz az országnak a nyugalomra és a fejlődésre! Szóval dögölj kínhalált a fajtáddal együtt, te rohadék patkány! Jobb hely lesz nélküled az univerzum!
Kamp.

Galerida 2020.06.13. 07:54:07

Az ellenzéki pártok zseniális taktikát dolgoztak ki a Fidesz megbuktatására! Idióta vezetőkkel az élen hülyének tetetik magukat, hogy Orbánék konkurencia hiányában elkényelmesedjenek és megbukjanak!
A terv első része láthatóan sikeres! Így tovább!

Tehetetlen Dodó 2020.06.13. 08:46:12

@BiG74 Bodri: Még véletlenül sem használom a "balliberális" kifejezést. Mert ez a banda se nem bal, se nem liberális, hanem szélsőbal és libbant, vagy libsi, ha jobban tetszik - azaz a legrosszabb internáci-marxista pusztulat képviselői.

És a hajdan "nemzeti érzelműnek" indult Jobbik ehhez a hazátlan lepratelephez csatlakozott - na, ezt emészd meg, ha tudod.

Tehetetlen Dodó 2020.06.13. 08:50:17

@fideszes Bróker kormány: Ja, persze. Az "ellenzék" óriási sikereket fog elérni vidéken. Különösen, amikor azzal szólítja meg őket, hogy "Nem értem, ti buta parasztok, hogy miért nem ránk szavaztok?"
Ha egyáltalán eljutnak vidékre, mert a naviba úgy ütik be, hogy "vidék"...

Tehetetlen Dodó 2020.06.13. 08:54:04

@Kampfer: ""Mint ahogy az is, hogy balliberálisoztok aztán sehol nem látok sem egy liberális, sem egy baloldali ellenzéki pártot.""

Ezek az agyhalottak mindig elszólják magukat.
Igazuk van: mi sem látunk "sem egy liberális, sem egy baloldali ellenzéki pártot", lévén ezek mind bolsevik marxista-internáci rohamcsapatok...

nemecsekerno_007 2020.06.13. 10:26:01

@Kampfer: Jaja, én is. Előtte szinte minden másra, kivéve MSZP, SZDSZ és fiókpártjai.

CSOKKI MÁLNA 2020.06.13. 11:11:09

@BiG74 Bodri: A jobbik egy ideológia nélküli képződménnyé vált. Ez hosszú távon a politikai halállal egyenlő. A végstádiumban Jakab a DK Jobbik frakciójának vezetője lesz havi 780 bruttóért.
A Mi hazánk pedig be fog jutni a parlamentbe. Jelenleg csak ők reagálnak érdemben a cigány bűnözésre.

Sir Gombóc 2020.06.13. 11:47:13

@Kampfer: amíg vannak olyan emberek (vicc), mint te, addig ennek az országnak semmi esélye. Vak vagy és süket (csúnya dolgok mennek ám a felszín alatt, néha-néha felbukkanva, de a kontraszelektált idióták elszaporodása sem jó jel a jövőre nézve).

Tehetetlen Dodó 2020.06.13. 12:59:29

@Sir Gombóc: Sokan vagytok, ez igaz.
De nem elegen.

a nagy hohohorgász 2020.06.13. 14:22:24

Kedves ellenzéki szavazók leírom hogy mi kényszer szülte fideszszavazok hogy látjuk a partokat. 2002 es 2010 között egy regi dacia szintnek megfelelő kormányunk volt. 2010 tol lett egy felújított régi ladank. Látjuk mi is a bmw-t és látjuk hogy a lada szar de a szivárvány színűre lefujt 100 éves dacia el sem tud indulni...... A kibaszott ladát nem cseréljük le addig amíg legalább egy 30 éves vw Passat nem elérhető... Ha ti még igy is ragaszkodtok a daciahoz akkor 2022ben találkozunk...

a nagy hohohorgász 2020.06.13. 14:41:40

@a nagy hohohorgász: Ti el sem hiszitek mennyire vágyunk a passatra. De amíg ti foggal körömmel ragaszkodtok a daciahoz addig marad a kibaszott lada. Vagy ha ne adj Isten Dacia lesz újra akkor jön 2006 osz felturbózva....

a nagy hohohorgász 2020.06.13. 14:51:25

@a nagy hohohorgász: És a kibaszott judapesten fogunk randalírozni traktorral kapával meg kaszával. És amikor a 10 centiméter combatmeroju belpesti romkocsma töltelék kérdőre vonja akkor kap egy maflast

BiG74 Bodri 2020.06.13. 15:57:38

@a nagy hohohorgász:
Traktorral, kapával, kaszával? Parasztlázadás lesz?

@Tehetetlen Dodó:
Ezt emészd meg! Mit? Hogy te másképpen látsz dolgokat? Ez csak az illiberálisoknak nem megy.

fideszes Bróker kormány 2020.06.13. 16:02:14

@Kampfer:

te vagy az egyik legjobb (még) élő bizonyítéka annak cicabogár, hogy milyen primitív segghülye birka népekből tartja fenn Orbán ezt a magyar posványt.
A cél az elsőtől az utolsó patkányáig ellehetetleníteni, elsöpörni a picsába titeket, te Orbán seggbe szorult féreg!

fideszes Bróker kormány 2020.06.13. 16:04:54

@Galerida:

Höhö, orbánod fideSS-es bandája fél éve hatalmasat bukott Budapesten, meg jónéhány vidéki városban.
Ha az ellenzék lemegy a falura és együtt issza páliunkát veletek, akkor akár már holnap kétharmaddal vágja a fideSSt a szuterénbe.

BiG74 Bodri 2020.06.13. 16:08:29

@CSOKKI MÁLNA:
Jelenleg a fityisszel csak egy ideológiailag nem bekorlátozott párt tudja felvenni a harcot.

6.Lenin 2020.06.13. 17:11:23

Török Gábor taktikát váltott, és amint látom be is vették.

Eddig ugyanis amit Török G. jósolt (mint politikai elemző) annak mindig az ellenkezője történt.
Most váltott. Fidesz győzelmet jósol, hátha most is bejön, az ellenkezője.

Jelenleg szinte mindenki (22 előtt) 19-re lapot kér.
Vagy bejön, vagy most már tényleg vége a játéknak.

CSOKKI MÁLNA 2020.06.13. 17:19:59

@BiG74 Bodri: Politikai ideológia nélkül nincs hosszú távú siker. Olyan, mint a vitaminok nélküli táplálkozás. Hosszabb távon kipurcansz.

Tehetetlen Dodó 2020.06.13. 20:52:40

@BiG74 Bodri: Mellébeszélsz, cica.
Inkább magyarázd meg, miért is jó, hogy egy hajdan nemzeti érzelműnek indult párt beállt a legócskább gyurcsányista bolsi katyvaszba. Hallgatom.

Tehetetlen Dodó 2020.06.13. 20:54:13

@fideszes Bróker kormány: Milyen pálinkát, balfék? Ezek a színes, édes koktélokhoz szokott kis gyíkvállú korcsok, hehehe...

GyMasa 2020.06.13. 22:08:29

@BiG74 Bodri:
"A jobbikról meg majd kiderül, hogy állja e az irányt."
Hát, azűk 2 év alatt a második legerősebb pártból harmadolták a támogatottságukat.
Én inkább a @Kampfer féle kimenetelt látom esélyesebbnek, azaz a szemétdombot.

"Az ellenzéki térfélen bőven van szavazó, meg kell őket szólítani."
Basszameg, a bizonytalanokat, meg a csak veszteségminimalizálásból a fideszre szavazókat kellene megszólítani!
A mostani ellenzéki szavazók mindenképpen orbán ellen fognak szavazni, és ahogy a tendenciákat nézem, az a torta inkább csökken, mint növekszik.

" Az összeset nem fogja tudni egyetlen párt sem behívni."
Nem is kell! Hiszen az ellenzéknek pont a "koalíció" a mantrája. Ha lenne 3db 15%-os párt, meg egy 10%-os párt, akkor nyerhetnének is.

" A jobbik eróziója a széljobb és a fidesztámogatók lemorzsolódásából áll."
Nem abból áll, ahogy többen meg is írták, abból, hogy szemenköpték az addigi 20%-nyi támogatójukat azzal, hogy belementek egy eleve bukásra ítélt "összefogásba", pont azokkal,akik ellenében az egész pártot megalapították.
Az idő szerintem már mára bebizonyította, amit én a választások előtt is leírtam, hogy többet fognak veszíteni, mint amennyit nyernek.
Plusz, ne feledjük, hogy:
- '18-ban még kellett az ellenzéknek az akkori jobbik 20%-a, ami rettentően kényelmes volt, mert ugye bármikor visszazárhatták volna rájuk a náci ajtót, ha úgy alakulank a dolgok.
- Mára a 6% os jobbik senkit nem érdekel. Egyszerűen nem maradt semekkora zsarolási potenciáljuk.

"Szörnyű, de ezekkel sohasem lett volna hatalomváltó erő."
A mai ellenzéknek matematikai esélye sincs qa kormányváltásra. a fidesz listán behúzta a szavazatok 49,valamekkora százalékát. Plusz a 106 egyéni helyből 91-et!
Ez ellen semmilyen összefogás nem elég csak magában!

"Ha nélkülük megdöglik, legyen. De szarháziakból túl sok van az ellenzéki oldalon is. A langyos lábvizet kortyolgatók nem valók hatalomba, hulljanak."
Egyet értünk!

"A régi jobbikot rühelltem, a mostanit inkább támogatom, de ha kihullik, akkor sem fogok sírni, mert nem állták a sarat. "
A régi jobbikot én sem bírtam, de ez amostani ez még gusztustalanabb számomra. HOgy is szól a mondás?
Náci kutyából nem lesz demokrata szalonna!
A régi jobbiknak megvolt, a maga igen jól körülhatárolt szavazói bázisa. Igaz, éppen az ideológiai "korlátaik" miatt ez kb a '18-as 20%-ban személyesült meg. Az volt kb. a maximum, amit ezzel az ideológiai háttérrel elérhettek.
A mai jobbik tulajdonképpen egy mszp/DK jobbszárny lett csak.

GyMasa 2020.06.13. 22:20:10

@fideszes Bróker kormány:
"te vagy az egyik legjobb (még) élő bizonyítéka annak"
Nem, te vagy az!

GyMasa 2020.06.13. 22:23:04

@fideszes Bróker kormány:
"Ha az ellenzék lemegy a falura és együtt issza páliunkát veletek, akkor akár már holnap kétharmaddal vágja a fideSSt a szuterénbe."

És, akkor miért nem csinálja ezt semelyik ellenzéki párt?
te legalább látod, mi az egyik probléma.
Viszont a másikkal ( ami szerintem sokkal nagyobb) óvatosan kellene bánnotok, mert, ha lementek "pálinkázni" vidékre, de a kommunikáció megmarad a "szavazzatok inkább ránk, fideSSbirkák", akkor annak inkább egy jó nagy pofon lesz a vége, meg kocsmai bunyó, de nem rátok szavazás.

6.Lenin 2020.06.14. 10:17:32

A választások (hatalom) matematika, és kommunikáció kérdése.
Két fő tábor létezik, konzervatívok, és ballibák. kik vannak többségben, vagy kikkel lehet elhitetni ezeket, azok nyernek.

A váasztók többsége nem racionális kérdések mentén szavaz, hanem zsigeri, genetikailag öröklött tulajdonságai a döntőek.

A többi már matematika, kommunikáció. ezek alapján "keletkeznek", vagy szándékosan kreálnak pártokat.
Az adott helyzet dönti el, hogy szöksége van-é "náci" , vagy szélső bal pártra.
Mekkora "tömeg" támogatna egy ilyen pártot. Ezek döntik el, mekkora a "jelentőségük".

Természetesen átmenetek is lehetnek/vannak minden szélen.Itt is a nagyságuk a lényeg. Áttólhatók-é valamelyik oldalra. Ők átszavazhatnak.
A zsigerből szavazók nem szavaznak át, őket nem lehet meggyőzni. Nekik kell esetleg létrehozni olyan pártot, ami stimmel a genetikai adottságukhoz.

Mondjuk egy náci beállítottságúból simán lehet szélsőbaloldali, hiszen nekik a lényeg a rombolás.

A többi, mese hülyegyerekeknek. Szerintem.

Kampfer 2020.06.14. 11:20:15

@Sir Gombóc: "amíg vannak olyan emberek (vicc), mint te, addig ennek az országnak semmi esélye."

Addig jó, amíg a fajtád csak viccként tudja értelmezni az 'ember' fogalmát. Addig biztosak lehetünk benne, hogy jó úton járunk, amíg egy magadfajta semmirevaló szája habzik.

Nos, amilyen országot ti akartok, annek ne is legyen semmi esélye! És bőven vannak olyan emberek, akiket te csak viccként tudsz értelmezni és ez jól is van így. Ne aggódj, mi sem örülönk neki, hogy anyátok nem vetélt el anno...!

@fideszes Bróker kormány: "te vagy az egyik legjobb (még) élő bizonyítéka annak cicabogár, hogy milyen primitív segghülye birka népekből tartja fenn Orbán ezt a magyar posványt."

De legalább írni és beszélni tudunk helyesen. Ellentétben a te ostoba, primitív, sötét balliba fajtáddal, te büdös patkány!

"A cél az elsőtől az utolsó patkányáig ellehetetleníteni, elsöpörni a picsába titeket, te Orbán seggbe szorult féreg!"

Ideges vagy, kisautó? Nosza, söpörjetek csak! De aztán meg ne lepődjetek, ti belpesti büdös libsi korcs tetvek, ha szépen jól bele lesz baszkodva a pofátokba a fémbetétes bakancs! Ti kis kígyóvállú mocskos rohadékok! Hidd el, sokan várják már, hogy a fajtád megpróbálja őket 'elsöpörni'! Van elég lámpavas, jut nektek bőven, te nyomorult ballib patkány! ;-)
Kamp.

BiG74 Bodri 2020.06.14. 16:23:21

@GyMasa:
Tény a jobbik visszaesett, mint mindegyik. 2022 még távol van.
Egyetértek, a jobbik a szélsőséges " nemzeti" oldalon maximalizálta a méretét. Viszont mit ért el vele? Semmit!
Tudott önerőből kormányt váltani? Nem! Saját fidesz iránt elkötelezett vezetői része egyáltalán támogatta a kormányzó erő váltását? Frászkarikát! Tudott koalíciós erőként megjelenni? Nem, mert saját szélsőségesei nem engedték. Tudott érdemben országirányításba beleszólni? Nem, mert a fidesz őket is pont leszarta!
Akkor mi is volt a jobbik az ellenzéki oldalon? Ugyanaz, mint a mi hazánk most. Egy álellenzéki csoport, akit a fidesz maximálisan kihasznál, értéke politikailag nincs. Nincs mert ellenzékiként kuss a neve, nincs mert a hatalom közelébe sem jut, nincs mert nem is akart semmi ilyet. A jelenlegi mi hazánk is egy ilyen gittegylet. A vezetőinek tökéletes ez a légkör. A megvezetett nacionalisták hátán üldögélve élnek, mint hal a vízben. Mindig meglesz a napi betevő munka nélkül, felelősség nélkül.
Szembe köpték a választóikat? Nemá! Azok a választók nyugodtan fáradjanak a fidesz urnáihoz. Azoknak a választóknak pont belefér, hogy a fidesz is leköpi őket, de azért kellenek neki, ezért jó ezek a nemzeti érzelmű fiókszervezetek, anno jobbik, most a mi hazácskánk.
Igen szar a maszop, szar a dk, de nevetséges ez "nacionalista" különállunk, mert bár fideszesek vagyunk, de azontúl vállalhatatlan elveket is vallók, akikre mindenki csak pillog.
A jobbiknak nagyon jó esélye van begyüjteni azokat akik keresik a középutas ellenzéki pártot, az olyat, mely a hatalomért megy, nem csak nemzeti szín zászlót akar rázni. Megnézem, sikerül e nekik.

GyMasa 2020.06.14. 22:46:00

@BiG74 Bodri:
"...2022 még távol van. "
Nem, egyáltatlán nincs távol!
Ha ugyanaz lesz a menetrend az ellenzéki oldalon, mint '14-ben meg '18-ban, akkor megint ugyanaz lesz az eredmény is!
Ez a menetrend pedig kb.: úgy 9 hónappal a választások előtt feleszmélnek, elkezdenek ugye keresni egy arcot, aki mögé fel lehet fűzni a kampányt. Ez el is visz jó 3 hónapot, utána nekiállnak az eddig ismert ki-kivel fog/nem fog össze, és amire sikerül _valamiféle_ megállapodásra jutni, addira a nyakukon is van a választás, és kb. semekkora kampányt nem tolnak.
Szerintem már ma is késő lenne, ha minden egyes egyéni körzetben ott lenne egyértelműen a közösen megállapodott ellenzéki jelölt, és a hátralévő szűk 2 évet pedig a jelölt ismerettségének a növelésére kellene fordítani.
De, ezt ma egyáltalán nem látom.

"Tudott önerőből kormányt váltani? Nem! "
Hát, most meg már egészen biztosan a közelében sincs ennek.

"Akkor mi is volt a jobbik az ellenzéki oldalon? "
Ők voltak a maguk 20%-ával az összefogás "utolsó reménye".
Ezen felül rettentően kényelmesek is voltak, mert ha nyertek volna, a jobbik múltja miatt bármikor vissza lehet őket csukni a "náci ketrecbe"...

"Szembe köpték a választóikat? Nemá!"
De igen, szerintem az _EREDETI_ választóikat szemen köpték.
És, sajnos a szemen köpés nem eredményezett netto nyereséget a szavazatokban.

"Azok a választók nyugodtan fáradjanak a fidesz urnáihoz. "
Azok a választók nagyrészt ugyanúgy gyűlölik a fideszt _IS_, szerintem.

CSOKKI MÁLNA 2020.06.17. 19:30:18

@Tehetetlen Dodó: Hogyhogy miért? A biztos megélhetésért. Úgy egy év múlva Jakab Petya a DK Jobbik frakcióját fogja vezetni havi 780 bruttóért a fúzió után..

Tehetetlen Dodó 2020.06.21. 20:22:46

@CSOKKI MÁLNA: Igen, igen... de azért lássuk be, hogy ez elég szerény politikusi karrier...
süti beállítások módosítása