HTML

Politikazabáló

Minden, ami politika. Minden politika. Szakmai és szubjektív szemmel. .................................... politikazabalo@gmail.com

Friss topikok

2011.11.17. 23:11 Politikazabáló

Az IMF és az Orbán-kormány

Címkék: gazdaság kormány orbán viktor mnb imf orbán kormány matolcsy györgy

Az IMF és a kormány közeledés kapcsán felmerül a kérdés, hogy kommunikációs szempontból hogyan kezelhető az új helyzet? Egyesek szerint belpolitikai katasztrófa, hogy új megállapodásra törekszik a kormány az IMF-fel, mások szerint csak az a kérdés, hogy mikor mond le Orbán Viktor. Tényleg ilyen súlyos a helyzet? Menthetetlen a kormány pálfordulása az IMF-fel kapcsolatban, vagy újra megmenti a hazát? Milyen hatásai lesznek, hogyan kezelhető a kialakult helyzet? 

A válasz egyáltalán nem olyan szélsőséges, mint a fenti jelzők és elvárások. Kétségtelen, hogy Matolcsy Györgynek nehéz lesz megmagyaráznia a hárombetűs intézményhez való viszonyának gyors változását, de az is igaz, hogy nem veszett oda minden, a kormány részéről lehet menteni a menthetőt. Kínos, hogy másképp kell cselekedni, ahogy szerették volna, de ügyes kommunikációval akár még erényt is lehet kovácsolni abból, hogy váltani tudtak, reálisan értékelték a helyzetet, és saját elképzeléseiket is felülbírálták az ország érdekében. Csak ez a dolga egy kormánynak.   

Hogyan?

Orbán Viktornak sem kell elbujdokolnia, hogy lám-lám, mégis az IMF-re szorultunk, megbukott az eddigi kommunikáció, és szégyen-gyalázat, de újra mások segítségét kértük. Nem kell ettől félni. Éppen ellenkezőleg: ki kell állni, és elmondani, hogy az euróválság sokkal mélyebbre süllyedt, mint azt valaha is gondoltuk (hozzáteszem, hogy itt nemcsak a kormányról van szó, hanem mindenkiről, hiszen ma már olyan erős országok kerülnek bajba, mint Olaszország, Spanyolország, vagy éppen Franciaország). El kell mondani, hogy miről szólna ez az új megállapodás, akkor is, ha "csak" egy keretbiztosítás. El kell mondani, hogy ez az ország érdeke, ezzel erősödhet a forint, csökkenhet az államadósság, és javulhat az ország megítélése. El kell mondani, hogy hiába akartuk kikerülni az IMF-et, a hazai és a nemzetközi gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé. Hitelt nem veszünk fel, de a keretmegállapodás szükséges. Az ország érdekében cselekedtünk. Pont. 

A legfontosabb

Az elmúlt hetek is megmutatták, hogy ma már a legfontosabb erény a tiszta beszéd, a legfontosabb elvárás pedig a hitelesség. Ha elmondjuk, hogy mi miért történik, akkor egyáltalán nem lesz belpolitikai katasztrófa a megállapodás. Láttuk, hogy már a hír önmagában is milyen pozitív reakciókat váltott ki a gazdasági szereplők részéről. Legalább ilyen pozitív hatása lenne a világos beszédnek, és ha Orbán olyan oldaláról is megmutatkozik, hogy az ország érdekét bőven a kormány presztízsvesztesége elé helyezi, még jól is kijöhet a játszmából. Ha kiáll, és európai államférfiként kezeli a helyzetet, itthon is sok bírálója orra alá törne borsot, és még Nyugaton is jobban megbecsülhetik. 

Fennmaradó kérdések

Miután kiderült, hogy a tárca bejelentése még nem érkezett meg az IMF-hez, csak megerősíti a fenti elképzelést, hogy az egyetlen helyes út a tiszta beszéd. Felül kell bírálni az eddigi rossz gyakorlatokat, legyen az gazdaságpolitikai vagy kommunikációs. Például Szijjártó Péternek sem kell naponta elmondani, hogy nincs szükség az IMF-re, vagy a tárcának az IMF-fel is időben kell egyeztetnie, hogy ne okozzon ilyen zavart egy esti közlemény. 

Mindezek mellett továbbra is fennáll kérdés, hogy Matolcsy helyett nem lenne-e szerencsésebb, ha Varga Mihály vagy Járai Zsigmond ülne a miniszteri bársonyszékben?!

 

 

169 komment · 10 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://politikazabalo.blog.hu/api/trackback/id/tr753391081

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az elbukott szabadságharc 2011.11.18. 13:40:48

Na eddig tartott, az ország kénytelen volt letenni a fegyvereit, és megadni magát a nagyobb erőknek. Sorolhatnám Matolcsy, Szijjártó és Orbán nyilatkozatait, hogy soha többet IMF, de nem teszem. Ugyanis egyetértek a mostani lépéssel, és a kormány hossz...

Trackback: Térdre kényszerítettük az IMF-et! 2011.11.18. 11:48:24

Tegnap óta jószerint a teljes magyar sajtó, illetve annak – még – Pártunk és Kormányunk által be nem nyelt része Orbán Viktor és tettestársai közeli lemondását vizionálja. Az ok ismert: megtörtént, amit a Kedves Vezető és Matolcsy "Mek...

Trackback: Kormány vs. IMF -- Zsarolni nem kell félnetek jó lesz 2011.11.18. 11:40:52

Mátyás király megirigyelhetné, amit a kormány tegnap csinált. Hívta az IMF-et tárgyalni, meg nem is. Ők meg jönnek is, meg nem is. Mindez akár egy kommunikációs osztályvezető bakijának is látszódhat. Azonban szerintünk korántsem erről van szó. Mindez f...

Trackback: Orbán és az IMF: Másfél év papírmaséra fizettünk százmilliárdokat 2011.11.18. 10:56:47

Európa most bizonyára tényleg csodálkozik azon, hogy mire képes Magyarország. Vagyis inkább - magyarosan szólva -, hogy mire nem képes ez az Orbán-kormány. *** Orbán és Eltolcsy visszasunnyog az IMF-hez. Sőt, a nagy "gazdasági szabadságharc"...

Trackback: Az IMF újra felfedezi Magyarországot 2011.11.18. 10:35:37

Ma az Antarktiszról fogok írni. Az Antarktiszról, meg a lábtörlőről. Meg néha az IMF-ről....

Trackback: Ki legyen az új miniszterelnök? 2011.11.18. 10:24:30

Orbán Viktor már korábban célzott arra: „ha az IMF visszajön, én el...” - írta alig két napja a Népszabóság FIDESZ-es forrásokra hivatkozva, hisz... ...az IMF visszatérése esetén manifesztálódna, hogy a sajátosan magyar szabadságharcos ...

Trackback: Alááll, vagy megvárja, míg alálökik? 2011.11.18. 10:07:52

Jó ez a kép, kifejezi, hogy vannak, akik még aláállni se képesek férfimódon, büszkén, fedetlen fővel és arccal, csak esőkabátban és fintorogva. És akkor még örülhetnek, ha ennyivel megússzák, és a nem is olyan régen még az országból büszkén kizavart I...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.11.18. 10:07:05

Mihez ért Orbán Viktor tulajdonképpen? Europass sablonba feltöltött életrajzával hol és milyen állást pályázhatna meg ez a 49 éves férfi? Mihez ért a miniszterelnök a huszonnégy évvel ezelőtt szerzett diplomájával? Úgy értem, szép dolog az, ha valaki ...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2011.11.18. 10:05:58

Nemzetgazdasági miniszterünknek soha nem volt versenyszférás állása, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, tanácsadói és bizot...

Trackback: Szómágiával ért véget a szabadságharc 2011.11.18. 06:31:53

Tanár úr, én ezt már nem értem! Tessék mondani, most akkor az IMF bácsi mégsem olyan rossz bácsi? Nem könnyű most trollnak, pártdroidnak vagy pártfanatikusnak lenni. Eddig azt hallották, és azt is kellett mantrázniuk, hogy soha többé IMF, mi az IMF ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karipapa01 2011.11.18. 11:42:48

@Mizantró Pista: De szép volt Pista! Hol lehet meghallgatni is?

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.11.18. 11:47:05

Lehet, hogy tévedek, de ez a lépés, ez akár Őszöd méretűre is duzzadhat.

Nyilván más a kettő természetrajza, mivel egyik alkalommal a kormányzás imitálásának és a hazugságoknak a beismerése zajlott, itt meg arról van szó, hogy az eddigi stratégia bukott el a világgazdaság színterén. A hasonlóság ott van, hogy sarokkő ez a viszonyrendszer - már a hárombetűshöz - a kormányzat politikájában.

Ez nézetem szerint vezéráldozatot kíván. Matolcsy távozása szükséges, de nem elégséges.
Mivel Orbán kétszer is emelte a tétet, és a "csirkés játékban" ő kényszerült félrerántani a kormányt, ezért eltagadhatatlan az ő felelőssége is.
Nem feltétlen a "hibája", hanem a felelőssége. Mint miniszterelnök, ő a felelős.

És itt mondom azt, hogy a legbölcsebb az lenne a részéről, ha kiállna, elismerné, hogy itt egy hibát követtek el, szükséges volt az irányváltás, de ő levonja a konzekvenciákat, és távozik. A miniszterelnökséget meg átadja Vargának, Járainak, Bod Péternek, vagy Navracsicsnak.
(Egy gazdasági szakértő miniszterelnök jól hangzana a piacok előtt is.)

Így úgy menne, hogy közben marad. Mert nyilvánvaló, hogy a jelenlegi társadalmi-politikai helyzetben a Fidesz kénytelen meghozni ezeket a lépéseket. Ráadásul, mindemellett komoly társadalmi reformok vannak soron, amiket értelmetlen lenne félbehagyni.
Orbán tekintélye pártelnökként elég erős lenne a folyamatok befolyásolására, de a lemondás szimbolikusan megerősítené.

Először is, kifogná a szelet a most kéjesen ünneplők vitorlájából. A (saját döntésből fakadó) lemondás olyan gesztus lenne, amit Magyarország nem tapasztalt meg 1931 óta.
Ez jót tenne a politikai kultúrának.

A másik kifutás, ha marad a helyzet, és az új program a régi emberrel folytatódik, az komolyan egy hitelességdeficit-spirálba mehet át. Az meg a kormánypárt többi törekvéseit is keresztül húzná.

Nem is olyan rég láttuk már, hogy egy saját székébe kétségbeesetten kapaszkodó miniszterelnök a saját pártját, a párt politikai céljait, és az ország állapotát is erodálta.
Erről most még szó nincs, de nézetem szerint ezt a lépést meg kellene tenni, hogy ne is lehessen.

nemecsek ernő áruló 2011.11.18. 11:48:00

@compound interest: És ahogy azt egy belépő szintű pókeres tudja, terítés után nem lehet blöffölni, szóval most olyan helyzetbe sikerült hozni az IMF-et, hogy ihaj. Viszlát végtörlesztés, viszlát különadók, viszlát unortodoxia. Helló "neolibárális nemzetvesztő (sic!) nyugati tőke"!

pucros 2011.11.18. 11:48:38

@pali923: talán erény az, ha valaki nem ért meg valamit?

igenis, képzeld el, vannak, akik képesek tisztán gondolkodni, akár orbán akár gyurcsány a tárgy.

sajnálatos, hogy ez egyesek szintjéről science fictionnak látszik.

Karipapa01 2011.11.18. 11:50:03

@milyen szép a Vértes, ó: Hát persze, hogy semmi gond! Nekünk egymással! De az ország ebből az óvodás baromságból képtelen kinőni, bármennyire is hittük, vagy reméltük.

nemecsek ernő áruló 2011.11.18. 11:52:03

@tothh: "itt meg arról van szó, hogy az eddigi stratégia bukott el a világgazdaság színterén."
Magyarra lefordítva ez a a kormányzás imitálásának és a hazugságoknak a beismerése. Ez pontosan ugyan az a horderejű politikai bomba, mint anno őszöd! Megítélni is ebben a kontextusban kell. Csak még egy csillagászati méretű bénázással azt is sikerült elérni, hogy vagy úgy táncolunk, ahogy az IMF fütyül, vagy megyünk a levesbe.

Karipapa01 2011.11.18. 11:54:11

@tothh: Ez a @tothh vagy egy nemhülye amatőr, vagy egy politikai elemző. Amit eddig leírt, számomra reálisnak, egyértelműnek tűnik. Várom a további elemzéseket.

Tímár Mihály 2011.11.18. 12:04:22

@DillingerEscapePlan:

Azért kell lemondania az egész bagázsnak, mert senki nem hiszi már el egy szavukat sem. Amellett, hogy teljesen hiteltelenek és nem értenek semmihez, még tahók is. (Például nem ártott volna szólni az IMF-nek is, mielőtt bejelentik, hogy tárgyalni akarnak velük.)

Tímár Mihály 2011.11.18. 12:07:20

@tothh: +1

Légy szíves, ezt küldd el Viktornak is!

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.11.18. 12:07:55

@nemecsek ernő áruló: Pontosan azt mondom, hogy ugyanakkora bomba. Azonban nem gondolom, hogy ez szándékos lett volna. A probléma ott van, hogy egy sor gazdasági elemző, akik nem kötődnek a szociálliberális oldalhoz (Mellár Tamás, Bod Péter, Csaba László, Járai Zsigmond) kongatták a vészharangot régóta.

Továbbá, ebből a körből több alkalommal is ki lehetett volna lépni. Ehhez képest jöttek a további lépések, amelyek a hidakat égették föl. Számomra a végtörlesztésnél derült ki, hogy nagy a baj, mert ott előre lehetett látni, hogy a végén az adófizetők állják a számlát, mivel az Eu Bíróság elkaszálja az egészet úgy, ahogy van.
Most hallom, hogy van egy javaslatterv a devizaadósok kimentésére a Bankszövetség részéről. Kíváncsian várom a részleteket, mert ha ez egy érdemi tehermegosztás, akkor még súlyosabb az eddigi kormánystratégiára nézve.

Azért hasonlítottam Őszödhöz, mert ugyanúgy ki nem kényszerített hiba volt. Fölégettük a hidakat, most meg úszhatunk vissza, hogy a mentőövért könyöröghetünk.
És ez még akkor is így van, ha semmilyen hitelmegállapodást nem kötünk, csak egy biztonsági megegyezést.

Egy nyílt beismerés meg sokat tehetne a politikai kultúra érdekében. Ha ehhez vezéráldozat kell, akkor meg kellene hozni a vezéráldozatot. Meggyőződésem, hogy Gy "reformprogramjainak" jelentős részét is azért övezte ekkora elutasítás, mert az Őszöd után tőle jött. Az emberek nem fogadták be az őszödön lebukó kormányfőt. És láttuk, hogy a vesszőfutás milyen eredménnyel volt a pártja számára.
(Finoman megjegyezném, hogy egy hasonló fideszes vesszőfutás a Jobbikot hozhatja majd helyzetbe.)

@Karipapa01: Maradjunk az elemzőnél:) Azt, hogy nem hülye, nem jelenteném ki ennyire biztosan:)

Times New Roman 2011.11.18. 12:13:31

@Janovszki Zsolt: fejezd már be az "unortodox"-ozást!!! ki volt az a hülye, aki ezt a szót kitalálta??? egy latin prefixet egy görög eredetű szó mellé rakni, beszarás. aluliskoláziott idióták, akik okosabbnak akarnak látszani, mint amik, de ahhoz nincs eszük, hogy idegen szavakat hogy kell létrehozni Helyesen:)

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 12:15:24

A kommunista hagyomány része hogy kívülről várják az elvtársi segítséget, puccsot, most épp az IMF képében. És ehhez mindig boldogan asszisztál az ország leghülyébb 10%-a.

Times New Roman 2011.11.18. 12:16:36

amúgy érdekes, hogy ebben az országban (csak a kommentekből kiindulva), mennyi gazdaság szaGértő van...:) Ebben az évben "bruhihihiihi" "karipapa és "Vuvuzellanéni" kapja megosztva a gazdasági Nobel díjat (ha egyáltalán van olyan?!)??!!:)

Janovszki Zsolt 2011.11.18. 12:19:19

@Born to be wild:
Kis etimológus, jó, hogy ez a legnagyobb bajod. :)
Akkor úgy van, hogy a magam részéről magyarosítottam az angol verziót a h betű elhagyásával, ezt sok másik szónál is tesszük, erről gondolom nem akarsz vitát nyitni. Ezúton jelzem, hogy ha téged ez a magyarosítás zavar, az angol unorthodox-ot fogom használni, just for your pleasure.
Rendben van ez így bébi?

nemecsek ernő áruló 2011.11.18. 12:20:51

@tothh: Nekem a nyugdíjpénzek bedarálásának első említésénél nyilvánvaló volt, hogy ebből nagy baj lesz. Mondtam is, de le lettem komcsizva értelmesebb narancs-fanok részéről.

Egyébként oké, csak a hozzászólásból úgy tűnt, tompítani szeretnéd az élét, pedig nem szabad! Ez ugyanis borzalmas nagy bukta, messze durvább, mint anno az őszödi lebukás, (pedig ugye...) és messziről bűzlik, hogy egy hirtelen kétségbeesés szülte: márpedig ez egyértelműen arra utal, hogy konkrétan percekre vagyunk az államcsődtől. És mivel helyzetbe hoztuk az IMF-et... Mondjunk le szerintem az elmúlt másfél év úgynevezett "vívmányairól"!

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.11.18. 12:31:26

@nemecsek ernő áruló: A MaNyuP dolog érdekes, én - családi tapasztalatból okulva - nem mondanám ki ilyen egyértelműen, hogy az alapvetően hülyeség volt. Más kérdés a megvalósítás...

Őszödöt lehet még sokáig boncolgatni. Maradjunk annyiban, hogy a közbeszédben a leginkább emlékezetes részek a "hazudtunk" "nem csináltunk semmit" "kurva ország" azonban nem azok a részek, amik a valódi, tartalmi részt jelentették. Az sokkal súlyosabb volt nézetem szerint, mivel az jött ki belőle, hogy fogalmuk sincsen arról, hogy mi a túrót kezdjenek az ország állapotával, sőt, még szándékosan nem is gondolkodtak.
Most meg gondolkodtak, csináltak, aztán rajta vesztettek.

A helyzet az, hogy mintha nem tűnt volna föl, hogy itthon van kétharmad, de külső szempontból ez nagyjából senkit se érdekel. Egy kis-közepes ország, amely évek óta nem bír eredményt produkálni.
Amúgy szerintem óvatosabb előkészítéssel jobban el lehetett volna adni sok mindent. Pl. a bankadót, a válságadókat.
Csak azt hitték, mindent lehet. Szerintem a végtörlesztés volt a Rubicon, és ezt nem ismerték föl időben, és valószínű, hogy azóta a befektetők, a pénzpiacok már várták, hogy mikor lehet büntetni minket... A startjelet megadta Papandreu kollega, onnantól kezdve csak idő kérdése volt, hogy mikor statuálnak példát Magyarországgal. Egy hete figyelmeztetett Róna, én már akkor azt gondoltam, hogy a kormányzatnak el kéne kezdeni elgondolkozni, hogy "elévágnak" az eseményeknek. És kb. a fent kifejtett forgatókönyv lett volna a vége, bár akkor még elég lett volna Matolcsy távozása is.

Times New Roman 2011.11.18. 12:32:51

@Janovszki Zsolt: Nekem aztán mindegy, hogy az elbaszott angol, vagy az elbaszott magyar szóalkotási kísérleteket tekinted kiindulópontnak...:) Meg sem fordul a fejedben, hogy megtaláld a helyes változatot, mi..?!::) Megsúgom amúgy, a helyes párosítás: anti + ortodox lenne (mindkettő görög eredetű), de terjeszd csak a hülyeséget, hátha egy elcseszett idegen szótól végre vki komolyan vesz...?!:)

Gandalf(helyett) 2011.11.18. 12:35:51

@Born to be wild: Nem kellett ehhez közgáz egyetemi diploma.
A kárörvendő, vagy csak annak tűnő hozzászólások meg egyenesen következnek azokból az arrogáns vigyorokból, amiket a "tisztelt házban" láthattunk, mikor épp az Alkotmánybíróságot nyírbálták, vagy a Költségvetési Tanácsot tették a földdel egyenlővé, és még sorolhatnám eddigi "hősi" "harcukat".

nemecsek ernő áruló 2011.11.18. 12:39:43

@tothh: Én elolvastam mindkét beszéd leiratát, amit Gyurcsány anno ott mondott, és abból világosan lejött, hogy mit akarnak kezdeni az országgal, olvasd el szerintem te is, de ne úgy, hogy Gyurcsányhoz kötöd, mert aki nem tudja függetleníteni magát a szmélytől, aki mondta, az csak vérszemet kap rá. Általam elolvasva azt kell mondja, Deák óta nem volt olyan hazafi, mint aki akkor, és ott Gyurcsány személyében megjelent. A bombát itt egész más jelentette, és bizony része volt a beismerésnek is benne. A sors iróniája, hogy épp a politikai irányváltás közben robbant akkor a bomba, és erre hivatkozva MINDEN létező reform-kísérlet meg lett torpedózva.

A MANYUP bedarálása egy rossz kérdésre adott még rosszabb válasz volt. Meg lehetett volna oldani azt egyszerű törvény-módosítással is, ami az állami kifizetések arányát a befizetésekhez igazítja, és megadni a lehetőséget a kilépésre az embereknek. Ha nem egyértelműen a rablás lett volna a cél, akkor ezt tették volna!

Karipapa01 2011.11.18. 12:44:28

@Born to be wild: "amúgy érdekes, hogy ebben az országban (csak a kommentekből kiindulva), mennyi gazdaság szaGértő van..."
Nem jól olvastad! Én műszaki vagyok, nem is óhajtok érteni a gazdasághoz, nem kaptam szakirányú képzést és nem is kívánok hozzászólni! Az adóforintjaimból (az övéből is, lehet a tiedből is) évente képezünk egy csomó gazdasági szakembert már ki tudja mióta, nekik lenne a feladatuk a gazdasági problámák megoldása. Én csak az eredményt látom és úgy érzem, hogy itt valami nem kerek. Mindenesetre köszönöm a díjat, elmentettem a gépemre és dicsekedni fogok vele a kollegáimnak. Kár, hogy csak te adtad és nem a Pali Bácsi, de az érték így és érték!

Times New Roman 2011.11.18. 12:51:37

@Karipapa01: Nem kell erőlködnöd, nem neked szólt az a kommentem :) Csak gyorsan leírtam hármat az okoskodók nevei közül, írhattam volna három másikat is, bocs, de nekem egyre mentek...:) Amúgy én is érzem, ha valami nem kerek, de azt azért megválogatom, mivel és hogyan érvelek. Na pá, fiúkák, harcoljatok tovább, csak a homok ne menjen a szemetekbe.:)

hozzószóló 2011.11.18. 12:52:06

bigthereal!

Én értem, hogy másfél évig saját úttal kísérleteztek.De ha ezt nem tették volna, hanem már akkor azt teszik amit most, akkor 2millió 900ezer manyupos pénze megmaradt volna!!!!Ember, hát nehogy már a mi öregkori pénzünkön kísérletezzenek már!!!!!!!

Sok okostojás fideszes szavazó hogy érez most? Hol vagytok: szó szerint drágáim? Szólaljatok már meg!!!! Szélkakas főnökötök mikor hagy már békén minket?

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.11.18. 12:52:23

@nemecsek ernő áruló: Végigolvastam és végighallgattam többször is. És egyértelműen az volt az üzenete, hogy fogalmuk sincs, mit tegyenek. (A következő másfél év politikája erre egyértelműen bizonyíték is.)
Amúgy pedig akkor pontosan arról volt szó (én egy akkoriban miniszterkedő frakciótagtól hallottam), hogy a frakció értetlenkedett a megszorításokon (ami ugye új egyensúly program néven futott), sőt, beközölték, hogy ez így nem működik, ez tuti bukás lesz. És erre jött a beszéd válaszként - nyilván innen van az indulat.

Amúgy meg: a beszéd végén volt az a bizonyos kitétel, hogy "más madám kell", ha nem akarják a "reformprogramot" folytatni. Namost, 2008 tavaszán, a népszavazás után totális hátraarcot vett, gyakorlatilag 180 fokos fordulatot határozott meg - megnyugtatandó a saját felpaprikázódott párttagságát. Utána gyakorlatilag a válságig egy teljesen sodródó, túlélésre játszó kormányzást folytatott, aztán megpróbálta a felelősséget szétteríteni (Nemzeti Csúcs).

Végén pedig Brüsszelből kapta meg a selyemzsinórt (emlékezzünk, akkor kért egész KKE számára biztosítékokat, amelytől rögtön hangosan határolódott el az összes szomszédunk, de még Bulgária is), csak akkor volt hajlandó a székét elengedni.
Számomra az egész története a palinak (miniszerelnöksége előtt, közben és után is) arról szól, hogy a hatalmat akarja mindenáron megragadni és megtartani, mert olyan szinten hisz saját messianisztikus voltában, hogy kizárólag ő hozhatja el az országnak a kánaánt. Aki meg nem kér belőle, az hülye/retrográd/nacionalista/mucsai, stb.

A MaNyuP egy eleve rossz konstrukció volt szerintem, itt alapvetően a megoldás ilyen volta a hatalmi gőg eredménye lett. Ez az, amivel egyébként érdemes lett volna kicsit visszafogottan bánni.
Pontosan GyF országlásából kellett volna megtanulniuk, hogy a hatalmi gőg az csak mélyebbre és mélyebbre ássa az adott kormányzatot.

Amit föntebb leírtam, az pontosan erre vonatkozik. Most illene váltani. Elegánsan, ahogy egyébként a magyar történelem nagy miniszterelnökei tudtak távozni (Tiszák, Bethlen, Teleki)...

William Kidd 2011.11.18. 12:55:13

A dogog tanulsaga, hogy a zsido penzugyi hatterhatalom ellen tehetetlenen vagyunk. Lehet probalkozni barmivel, ok akkor is eladositanak es lehuzzak a 100. bort a magyar tarsadalomrol. Ha meg elzavarod oket, bedontenek mashogy, hogy vegul csak naluk koss ki megint. Ez egy ordogi kor, a lenyeg hogy te egyre nyomorultabbul elj es kioljek ezt a nepet a Karpat-medencebol. Mert ha megnezzuk a demografiai mutatokat, ebben a kizsigerelt orszagban, nem kell hozza nagy esz hogy eszrevegyuk itt 20-30 ev mulva igencsak meg fog csappanni a magyarsag lelekszama, nem beszelve a korfa megfordulasarol es a ciganysak megtobbszorozodeserol. Itt bizony kisbaltas faji haboru lesz, koszonjuk kaftanos zsido barataink... De azert meg lesz egy-ket szavun nekunk is ehhez a tortenethez.

nemecsek ernő áruló 2011.11.18. 12:59:08

@tothh: "mert olyan szinten hisz saját messianisztikus voltában, hogy kizárólag ő hozhatja el az országnak a kánaánt."
Na ezzel a mondattal ragadtad meg a velejét az egésznek, és ez az, ami alapján Orbánnal tökéletesen egy szinten kezelendő! Egyébként a 2006 utáni eseményekben tökéletesen egyetértünk, de én azt látom, azt láttam, hogy van egy ember, akinek bár volnának víziói, azt még a saját frakciója sem hajlandó elfogadni. Ezért tartom helyesnek, hogy Gyurcsány ott hagyta az MSZP-t.

De én még nem temetném!

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.11.18. 13:01:57

@nemecsek ernő áruló: Mik voltak azok a víziók?

Komolyan érdekelne. Szerintem egyértelműen kiderült, hogy az ad hoc ötletelgetésen kívül semmire nem volt képes, illetve bemondott nagy, legfeljebb körvonalakban, ködösen látható elméleteket, mint a "modernizáció".

Karipapa01 2011.11.18. 13:15:45

@tothh: "És egyértelműen az volt az üzenete, hogy fogalmuk sincs, mit tegyenek. (A következő másfél év politikája erre egyértelműen bizonyíték is.)"
Na itt a baj! Vannak nekik is jó képességű szakembereik, akik pontosan tudják, hogy mi a helyes lépés. Igenám! csakhogy ez nem egyeztetkető össze a politikai irányvonallal és a hatalom megszerzése érdekében tett ígéretekkel. Most kell majd önteni, mi a fontosabb: megpróbálni a vegetálást annak érdekében, hogy a politikai hatalom megmaradjon, vagy ésszerű gazdaságpolitikát folytatni, de akkor jönnek a szocik, vagy valamelyik másik párt. Nem írigylem a Vikit! Leszartam a bokámat, most mit tegyek: lenyaljam, vagy visszatömködjem? Szar lehet neki.

Lencsés István 2011.11.18. 13:20:59

Miért lenne katasztrófa ? :O Csökken az államadósság , növekszik a forint , mi kell még emberek ? :O Ébresztő ! ! ! + !

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 13:21:09

@csorsza:

"1, Mert a legkevésbé hülyének tűnt az összes többi hülye között, ezért az őt választók nem hülyék, csak kellemetlen helyzetben lévő okosak voltak :)"

Én már akkor megmondtam, hogy hülyébb a többinél. Bejött.

entellektuel.freeblog.hu/archives/2010/04/25/Orban_Viktor_politikai_tehetsegenek_mitosza/

nem volt ezt olyan nehéz előre látni.

"1a, Ld. 1.,. De kire gondolsz konkrétan?"
ha tájékozatlan vagy politikában, ne reklámozd!

"2., Ez ízlés kérdése, okos ember a tettekből ért, nem bból, amit mondanak neki."

Te hülye vagy. Az okos ember fogalma pont az, hogy nem kell megvárnia a pofont. Pofonból már a hülye is ért. Na jó, van olyan hülye, aki még akkor sem, és Orbán erre aspirálhat, de ez már inkább még inkább ellene szól, mint mellette.

" Szvsz, egyébként, Gyurcsánynál hiteltelenebb és rosszabb politikus nincs. Alulmúlhatatlan, múltját, közelmúltját, tetteit tekintve."

Elég sötét lehetsz akkor.

"Gyurcsány kb. havonta elkúrta az előző hónapban meghirdetett programját."

A) Az egy hónapos ötletelések nem tekinthetőek programnak.

B) Gyurcsánynál nem volt olyan, hogy másfél évig a pofájába hazudott az egész országnak, a világnak, Európának, aztán az ellenkezőjét csinálta. Ha igen, akkor Gyurcsány ELISMERTE.

C) Orbán arroganciáját Gyurcsány utol nem tudja érni, És az is a négyzetre emeli Orbán taplóságát.

Egyébként ehhez hasonló mennyiségű hazugságot szedjél össze Gyurcsányról, aztán szóljál, ha megvan, hülyegyerek!

szelviktor.blog.hu/

"Orbánnak legalább volt konkrét elképzelése arról, mit akar"

Orbánnak egészen a választásokig nem sok fogalma volt, aztán volt egy 7%-os hiányos verzió, utána jött a gazdasági szabadságharcos verzió.

Volt a jó büdös fenének elképzelése arról, hogy Orbán mit akar a választások előtt. Orbánnak sem volt fogalma róla, hogy mit akar. Nem is mondta, nem is írta le sehol.

Gyurcsánynak legalább volt programja a választások előtt is. Utána változtatott, de ELISMERTE, hogy változtat.

Bazdmeg, hülyegyerek, azt fogd már fel, hogy Orbánban ez a soha nem ismeri el még azt sem, hogy tévedett a legnagyobb taplóság. Ilyen taplóságnak Gyurcsány a nyomába sem ér.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 13:22:25

@csorsza: te ne beszélj reálisról, hülyegyerek!

ehhez hasonlót szedjél össze Gyurcsányról, vagy maradj szépen kussba a hülyeségeiddel!

szelviktor.blog.hu/

nemecsek ernő áruló 2011.11.18. 13:23:44

@tothh: "Kezdve attól, hogy azt mondjuk, hogy érjétek be egy csipettel kevesebb jövedelemmel és költségtérítéssel. Egészen odáig, hogy a kisebb kormány, kisebb állam, hatékonyabb igazgatás, kevesebb államtitkár és jó ég tudja,[...]
Egy igazi polgárosodási és modernizációs program, ha úgy tetszik: berendezzük a rendszerváltás-alkotta kereteket. Ez viszont nyilvánvalóan egy sor változással, mi azt mondjuk, hogy egy új reformkorszakkal jár. Ezt akkor is meg kellene tenni, hogyha egyébként az államháztartás egyensúlyi problémái nem követelnének azonnali beavatkozást. Ez ettol független.[...]
amirol szól ez a politika, az valóban egy új reformkor, az egyéni szabadság és a hozzá tartozó felelosség kiteljesítése, modernizáció és polgárosodás. [...]
És úgy kezdtünk költségcsökkentéssel, hogy az ránk is hat.[...]
Amit csinálunk, az, amit javaslunk csinálni, annak a következo nagy területei vannak. Az elso ugye, amirol azt mondjuk, hogy az államreform két nagy területtel, széles értelemben vett igazgatás és politikai képviseleti rendszernek az átalakításával, másodsorban pedig a közszolgáltatások, intézményi finanszírozási rendszernek az átalakításával. [...]
Melyek a fo kérdések?
Választási ügyekben kisebb települési önkormányzati képviselotestületek, már úgy, hogy ez figyelembe veheto legyen a mostani oszi önkormányzati választásnál. Ez kétharmados törvény.[...]
Ezzel egy idoben kisebb parlament, ez 300 fo alatti parlamentet jelent. A mi álláspont szerint egyfordulós választással, 149 egyéni és 149 országos listán megszerezheto hellyel.[...]
Ehhez kapcsolódóan a képviselok jogállását szabályozó törvényt módosítani kell, kiterjedtebb gazdasági összeférhetetlenségi szabályokat megállapítva, például 2010-tol az együtt élo családtagra is kiterjesztve a gazdasági összeférhetetlenség bizonyos eseteit. Például közalapítványokban, khtékban viselt tisztségért az ellenszolgáltatás tilalmának, a tiszteletdíj fizetés tilalmának a megállapítása. [...]
Erosödjön a kistérségi integráció. Hogy az önkéntes kistérségi társulásokat váltsa fel a kistérségi együttmuködésnek az a szabályozása, amelyben – kicsit most vagylagosan fogalmazok – vagy a törvény ereje kényszeríti ki az együttmuködést, vagy – mi egyébként inkább ez utóbbiban hiszünk – a társasházi törvény szabályozásához hasonlóan egy messze minosített többség elhatározhassa a kistérségi muködést, és a pici kisebbség ezt ne tudja megakadályozni. [...]
Az a szándék, hogy ha lehetséges, akkor idén, 2006 oszén utoljára válasszunk megyei önkormányzatokat, és 2009-tol a megyék együttmuködésével és központi állami funkciók dekoncentrálásával és decentralizációjával jöjjenek létre a választott regionális önkormányzatok.[...]
2009-ben eloször 3 évre regionális önkormányzatokat válasszunk [...] és végre éppen félidoben lennének a helyi önkormányzati választások a parlamenti választásokhoz képest. [...]
Pest megye gyururégióként, önálló régióként jelenjen meg, Budapest pedig egyik bizonyos szempontból önálló település természetesen, amelyre egyébként az önkormányzati törvénybol kivett és átalakított szabályokkal önálló Budapest-törvényt is alkotnánk. [...]
Lényegében [...] a minisztériumok elveszítik létszámaiknak nagyjából, elso körben vagy 30 százalékát. [...]
a minisztereknek a felelosségét kiterjesztjük. A miniszterek nem egyszeruen felügyelik a minisztériumok munkáját, amelyet egyébként a közigazgatási államtitkár vezetett eddig, hanem a miniszterek vezetik a minisztériumokat, ok a fonökök. Nincsen továbbá két államtitkár a minisztériumokban, nincs egy politikai meg egy közigazgatási államtitkár. Minek is kellene? Eddig is sok volt. Egy darab helyettese van a miniszternek, tartalmilag ez miniszterhelyettes.[...]
Ezen túlmenoen, ami a legfontosabb lépés talán, és ami 50 százalékkal eldöntheto: gyökeresen át kívánjuk alakítani a közalkalmazotti és köztisztviseloi jogviszonyt. [...]
A nagy reformok közül természetesen az egyik legizgalmasabb kérdés az egészségügynek a dolga. [...]
végignéztük, végighallgathattuk a szlovák egészségbiztosítás reformjának vezetojét, aki bemutatta, hogy mit csináltak és miért csinálták, amit csináltak. Csak két-három megjegyzést hadd tegyek. ’94-ben Szlovákiában már hat egészségbiztosítási alap volt. [...]
valóságos szolgáltatói verseny, valóságos piacfelügyelet [...]
meg kell csinálni mindent, ami a biztosításelvu egészségügyhöz kell [...]
A szociális ellátó rendszer intézményrendszer reformját érdemes elkezdeni. [...]
Teremtsük meg jobban a munkavégzés érdekeltségét.[...]"

Mondtam, hogy az elsőt is olvasd el, nagyon érdekes olvasmány! És figyeld meg, hogy bár közel nem volt 2/3-a, mégis beszélt 2/3-os törvények, szabályozások változtatásáról, mert botor módon együttműködő, a nemzet érdekeit a sajátjai elé helyező ellenzékre számított. Hogy hibás-e azért, mert nem lett igaza? Döntse el mindenki maga!

csabakirályfi 2011.11.18. 13:24:41

@tothh: "A (saját döntésből fakadó) lemondás olyan gesztus lenne, amit Magyarország nem tapasztalt meg 1931 óta."

Ezt nem mondanám. Teleki késöbb mondott le, igaz, kicsit sajátosan.

nemecsek ernő áruló 2011.11.18. 13:26:51

@tothh: Ez volt az, amit az ős-komcsi mszp-sek nem voltak hajlandó elfogadni, mert a pozicióik feladására kérte volna őket Gyurcsány! Ezért asszisztáltak a karakter-gyilkosságban, és ezért tartom Gyurcsány Ferencet sokkal nagyobb politikusnak (kizárólag erre a beszédre építve!!!), mint a jelenlegi magyar parlamentben található BÁRMELYIK másik szarházit!

De vedd észre: ez nem Gyurcsány irányába dicséret, hanem a többiek irányába közvetített lesújtó vélemény!

belekotty 2011.11.18. 13:26:52

@Lencsés István:
www.akk.hu/ktgvetesadossag.ivy
Ez a hivatalos magyar államadósság kezelő központ, hivatalos oldala, hivatalos adatokkal.
Nézd meg a mindösszesen sort!
Jó tudjuk, te hülye gyerek, te nem vagy anonim, sértés rólad lepereg, hazug linkeknek nem hiszel , bla, bla, bla, ezt már ismerjük, ezt add elő a pszichiáterednek!
Ismered annyira a számítógép használatát annyira, azon kívül hogy bepötyögöd, hogy te nem vagy anonim, hogy a fenti linkről bemásold ide a blogra a mindösszesen sorból a 2010 májusi és a 2011 szeptemberi adatot?
Egyáltalán el tudod olvasni azokat a számokat? Mert a kijelentéseid alapján kétlem!
Azt a csimpánzt aki helyetted gépel csak a nem vagyok anonim szöveg bepötyögésére tanították meg?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 13:27:55

@csorsza: itt van Orbán több tucat hazugsága összegyűjtve, rendszerezve, hivatkozásokkal.

amíg nem jössz egy hasonló gyűjteménnyel Gyurcsány hazugságairól, amelyben szintén több tucat van, addig mész a picsába a kamu bemondásaiddal!

szelviktor.blog.hu/

Thyb 2011.11.18. 13:28:28

@csabakirályfi: Ferkó is átkotorta Gordonnak a sz..rt. Bár mondjuk az önkéntesség elég erős "társadalmi ráhatással" köszöntött be nála.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 13:31:20

@nemecsek ernő áruló: Látom azt már minden hülye komcsi elfelejtette, hogy GyF nem ismert be semmit, hanem kiszivárgott a beszéde.

Miután lebukott jól bevallotta.

nemecsek ernő áruló 2011.11.18. 13:33:16

@Bathory: Nem erről beszélünk, tanulj meg olvasni!

Pipas 2011.11.18. 13:33:17

@Brendel Mátyás:
"B) Gyurcsánynál nem volt olyan, hogy másfél évig a pofájába hazudott az egész országnak, a világnak, Európának, aztán az ellenkezőjét csinálta. Ha igen, akkor Gyurcsány ELISMERTE."

Vagyis igen, volt. És nem elismerte, hanem lebukott. Hangfelvétellel rábizonyították amikor a bűntársaival az elkövetett bűnöket megbeszélték. Utána se nagyon akarta elismerni, úgy próbálta menteni, hogy ő ugye akkor a *mi* szócskát úgy értette, hogy "a fidesz is". Aztán már csak a mentelmi jogba való kapaszkodás maradt... :-)

Tudod a "lebukás" az nem mentő körülmény. :-)

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 13:34:34

@Brendel Mátyás: Teljesen mindegy.

A politikusok hazudnak, ha nem hazudnának soha nem lenne belőlük politikus, mert a nép imádja a hazugságokat.

Az eredmény minősít(főleg a pénzügyi), úgyhogy Gyurcsány minősíthetetlen.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 13:38:10

@csorsza: "Gyurcsánynál hiteltelenebb és rosszabb politikus nincs."

Orbánt tekintve, mától fogva egy ilyen kijelentés után már csak az a kérdés, mikor teszed hozzá, hogy "és egyébként is tegnap elraboltak az UFÓk, ők is ezt mondták".

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 13:39:15

@Bathory: nem teljesen mindegy.

ahogy az sem teljesen mindegy, hogy tízévente egyszer van autóbaleseted, vagy minden héten. Orbán minden héten egy természeti katasztrófával egyenértékű.

Pipas 2011.11.18. 13:42:11

@Bathory: Ugye milyen vicces ez az egész relatív-erkölcs?

A hazugságból lesz "igazságbeszéd", a hazugokból az igazak, a kapitalistákból szocialisták, a kommunistákból demokraták, a "fasiszták" kirekesztése lesz a kirekesztés elleni harc, a tüntetőkből egyből csőcselék lesz, a népszavazás eredménye aljas fidesz összeesküvés.

Ha valakinek eléggé nagy a hite az eszmében, akkor bármit bevesz a gyomra, bármit képes fennhangon hirdetni amit a szent párt és a szent ember kinyilatkoztat.

Szomorú ez...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 13:42:19

@Pipas:

"Vagyis igen, volt. És nem elismerte, hanem lebukott."

utána nem hazudta azt, hogy "denemis". Orbán még ezt is bevállalta most. még mindig azt mondja, hogy "ha mi megyünk az IMF-hez az frankó, ha Gyurcsány, az nem".

ekkora taplóságot Gyurcsány nem csinált.

"Tudod a "lebukás" az nem mentő körülmény. :-) "

Orbán is lebukott, csak ő utána KUSSOLT.

szelviktor.blog.hu/2011/09/05/orban_viktor_bevallotta_hogy_hazudott_a_2006_os_valasztasok_elott

szánalom vagy.

belekotty 2011.11.18. 13:43:22

@Bathory: Igazad van. A szoci érában 8 év alatt -10000 milliárd az eredmény, a mostani másfél év alatt -4400 milliárd.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 13:43:32

@Pipas:

"Vagyis igen, volt. És nem elismerte, hanem lebukott."

utána nem hazudta azt, hogy "denemis". Orbán még ezt is bevállalta most. még mindig azt mondja, hogy "ha mi megyünk az IMF-hez az frankó, ha Gyurcsány, az nem".

ekkora taplóságot Gyurcsány nem csinált.

"Tudod a "lebukás" az nem mentő körülmény. :-) "

Orbán is lebukott, csak ő utána KUSSOLT.

szelviktor.blog.hu/2011/09/05/orban_viktor_bevallotta_hogy_hazudott_a_2006_os_valasztasok_elott

szánalom vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 13:44:42

@Bathory: akkor kívánok neked hetente két autóbalesetet. mert megérdemled. vagy olyan sötét.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 13:45:31

@Bathory: akkor kívánok neked hetente két autóbalesetet. neked végül is mindegy.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 13:46:28

@Pipas: Az izmusok, az eszmék a zembereknek szólnak, engem nem érdekel.

A pénzügyi eredmény számít. Ennek alapján összehasonlítva GyFet és OVt, egyértelmü győztes az utóbbi. És ma sem látok trónkövetelőt, márpedig hasznos a kisebb rosszat elfogadni és mosolyogni hozzá.

Lehet hogy ez szomorú de ez van.

Gandalf(helyett) 2011.11.18. 13:46:57

Egyébként jelenleg még felesleges bármiféle megállapodást vizionálni.
Majd kiderül, ha már egyáltalán az IMF valóban nem csak a sajtóból értesül róla, az az első lépés, amit még csak nem is biztos, hogy követ több.
Lehet, csak egy kommunikációs kísérlet a forint lefelé futó árfolyamának mérséklésére.
Kérdés, ki és mennyi ideig hiszi el.
Másrészt lehet, hogy tényleg kénytelenek voltak/lesznek ezt meglépni, mert az első lehetőséghez képest a bejelentés túl nagy fordulat, hogy csak blöff legyen. Abból sem tudnának jól kijönni.

Orbán mindenesetre nem fog se lemondani, se semmi. Máris Matolcsira nyomja a dolgot. (Ez kézenfekvő, nem is vártam mást.)

Kérdés, lenyeljük-e ezt a békát.

Pipas 2011.11.18. 13:47:07

@Brendel Mátyás: "Orbán is lebukott, csak ő utána KUSSOLT."

Ha nem lennél ennyire elvakultan vallásos, akkor észrevennéd, hogy az egyik ember bűne nem menti a másikét. Mao meg több mint százmillió ember haláláért felelős... és akkor? Attól még Gyurcsány egy hazug ember marad.

"szánalom vagy."

Miért is vagyok szánalom? Azért mert én még emlékszem arra, hogy mit csinált a kis kedvenced? Vagy miért? Komolyan érdekel!

Pipas 2011.11.18. 13:48:57

@Bathory: Igen, nagyjából ez van. Nem örülök neki ami van, de jobbat sajnos nem ajánl az élet. :-(

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.18. 13:52:33

@Pipas:
Elvileg a sok nagyokos Orbánt, mint kisebbik rosszt szavazta meg...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.11.18. 13:52:41

Frady for Prime Minister!

Magyar barátaim! Éljen a honderű!
Hosszas vacillálás után úgy döntöttem, hogy eleget teszek és vállalom!
Legatyásodott és elszéktelenedett országunk állapotát látva nem tehetem meg én, a népszerű ígérgető-művész, hogy ne vállaljam el, hogy az összes párt és civil szervezet közös miniszterelnök jelöltje legyek. Nálam csak keresve találhatnának jobbat!
Frady for Prime Minister!
Megválasztásom esetén az alábbiakat ígérhetem:
A BKV nem csak, hogy ingyenes lesz, hanem a közlekedési vállalat fizet az utasoknak. Sokak számára megélhetés lesz az utazás!
Megépül az Érdet Érddel összekötő Nagy-Butapest metrókörgyűrű.
A Butapest táblákat P+R táblákra cseréljük, mert Nagy-Butapest határait három aszfaltóceán nyaldossa majd.
A Margitszigetet megemeljük és a felső rakpartokra támasztva keresztbe fektetjük, miáltal lesz egy környezetbarát Duna hidunk.
A Dunát a saját medre alá épített csőben vezetjük, a medret leaszfaltozzuk és miénk lesz a világ legszélesebb kerékpár útja.
A panellakásokat tengerre néző ablakú, úszómedencés, zöldövezeti luxusvillákká alakítjuk.
Hajlékosítjuk a hajléktalanokat.
Négy évente Olimpiát rendezünk.
Bajnokok Ligáját nyeretünk a Ferencvárossal.
Kisebb lesz a Parlament, miáltal szélesebb lesz a pesti rakpart és több szobor fér el a Kossuth téren.
Ingyenes lesz a parkolás, mert a parkoló-őröket a bálnákat bosszantó parkoló-órákhoz önbilincselt Greenpeace aktivistákhoz bilincseltetjük.
Az utakról két héten belül eltüntetjük a dugókat. Az így nyert alapanyagokból parafenomének vezette Parafafeldolgozó Gyárat létesítünk. Meghirdetjük a „No para on the streets!” kampányt.
Mindenki számára elérhető lesz az elitképzés. Elitt eszűeket felvonókúrára küldjük a Butapesti Liftgyárba.
Unió Erdéllyel! Erdély lesz a Nagyonnagy-Butapest XXIV. kerülete!
Vidékfejlesztek! A vidék lesz a Nagyonnagy-Butapest XXV. kerülete!
Mindenütt minden ingyenes lesz, a rendszeres akciók idején pedig még ingyenesebb!
S hogy ezt az általános közjóléti ingyenélést miből fedezzük?
Egyrészt Liszt Ferihegyen valódi hegyet építünk, hogy a gépeknek ne kelljen fel- és leszállniuk, csak elindulni és megállni. Az így megspórolt üzemanyagot színaranyárban adjuk el az energiafaló kínai piacon, a Józsefvárosban.
Másrészt Frady Endre mezeket, Frady Endre lovas-szobrokat, Frady Endre versesköteteket, Frady Endre beszédeket tartalmazó CD-ket, Frady Endre mintás sérvkötőket, lúdtalpbetéteket és egyéb Frady Endre emléktárgyakat dobunk piacra, azaz kőkeményvalutásítjuk a népszerű ígérgető-művész tömegek általi imádatát.
Frady Endrét minden magyar otthonba!
Legyen a mi Frady Endrénk az Ön Frady Endréje is!
Merjünk hiszékenyek lenni!

belekotty 2011.11.18. 13:53:36

@Bathory: "A pénzügyi eredmény számít. Ennek alapján összehasonlítva GyFet és OVt, egyértelmü győztes az utóbbi."

A szoci érában 8 év alatt -10000 milliárd az eredmény, a mostani másfél év alatt -4400 milliárd. Szóval a fenti megállapítás neked milyen matematikával jött ki?

Arbet 2011.11.18. 13:54:47

Hülyék vagytok ti mind. Kétkanállal eszik a szart amit elétek raknak.

Amíg azon vitatkoztok, hogy melyik szardarabnak milyen az íze addig folyamatosan szart esztek. Nem tűnik fel?

Ekkora egy szar bagázst. Inkább lapátoljátok fel a szart és akkor élhető ország leszünk.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 13:57:18

@belekotty: Olyan matematikával, hogy 1,5 év alatt 100 megkeresett forintra 2 ft + eladósodás jobbnak tünik, mint 27 ft eladósodás (ebbe Megyó is benne van és Bajnai is). Ráadásul OV az első kormányával lenyomta az adósságot(mielőtt megkérded GDP-arányosan).

Pipas 2011.11.18. 13:59:09

@Zabalint: Mint kisebbik rossz, igen. És azt hiszem, hogy be is jött.

Persze lehet, hogy te mást olvasol ki a számokból amiket különféle "pártatlan" indexes blogokon meg szenzációéhes újságokban komoly "szakértők" tollából olvastál, de én már nem fogok nekiállni vitatkozni senkivel.

Másokkal való vita során megtanultam (elég lassan sajnos), hogy hívőkkel nem érdemes vitatkozni.

belekotty 2011.11.18. 14:00:40

@Bathory: "A pénzügyi eredmény számít. Ennek alapján összehasonlítva GyFet és OVt, egyértelmü győztes az utóbbi."

- A szoci érában 8 év alatt -10000 milliárd az eredmény, a mostani másfél év alatt -4400 milliárd.

belekotty 2011.11.18. 14:03:14

@Bathory: 1.5 év alatt 100 forint 2 forint eladósodás és egyszeri 4 forintnyi lenyúlás (manyup)
OV első kormánya az 1998-2001-ig tartó nagy világgazdasági növekedés nyertese volt.

Pipas 2011.11.18. 14:03:56

@belekotty: Ezek a számok persze nem igazak és nyilvánvaló, hogy ha igazak lennének akkor sem jelentenének semmit, de ez téged persze nem fog megingatni.

Csak azért szólok, hogy a haverjaidon kívül mindenki előtt égeted magad...

herut 2011.11.18. 14:05:10

@William Kidd: Bűnbakot keresel,csökkenthetetlen agyú?Mondd már meg a frankót !Mit kellene csinálni?Zsidók lemészárlása nem játszik kurucka!!!Milyen egy-két szavatok lesz? Mit tudtál eddig életedben megoldani?Hőbörögni,másokat okolni önnön sanyarúságodért?Nevetséges vagy kínodban!

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 14:05:43

@Pipas: Én a kormány helyében Matolcsyt beáldoznám, úgyis van oda elég jelentkező. Akár bizalmi szavazást kérhetne a ME, úgyis a helyén marad. Akkor jóllakna a nép, legalábbis a !monnyonle! típus.

Gandalf(helyett) 2011.11.18. 14:05:58

@Bathory: Én a helyedben azért erre nem vennék mérget. :-)
Főleg, amíg vannak olyanok, akik az egyértelmű mutatókat sem veszik figyelembe, akár csak te.
De hár mit is várunk, mikor vezéred sem érti.
"Hát akkor most már nem értem ezt. A költségvetési deficit alacsony, az államadósság csökken, hát akkor mi kell még?"
Világgazdaság-konferencia 2011. 11. 10.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 14:07:54

@belekotty: GyF utolsó kormánya pedig a világgazdasági és régiós növekedés - eladósodás melletti - vesztese. Nem sok köze volt a válságnak GyF bukásához.

Pipas 2011.11.18. 14:10:57

@Bathory: Akkoriban amikor hatalomra került a fidesz az egyik haverom azt mondta, hogy ha lenne egy csepp eszük, akkor felkérnék a Bajnait pénzügyminiszternek. Akkor kiröhögtem. Most arra gondolok, hogy ez nem is volt olyan rossz ötlet. Persze most már késő...

A Matolcsyt én is beáldoznám, sőt nem most, hanem már hónapokkal ezelőtt. Plusz még jópár pártkatonát, akik hülyére vették az embereket és arrogáns kijelentéseikkel (megvédtük a nyugdíjakat, nincs megszorítás, meg ilyenek).

Egy értelmes ember mindig kész arra, hogy a "jobb későn mint soha" elven leírja a veszteségeit amíg még lehet.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 14:10:58

@Gandalf(helyett): Főleg, amíg vannak olyanok, akik az egyértelmű mutatókat sem veszik figyelembe, akár csak te.

Melyik mutatóra gondolsz? A tegnapelőttire, ahol a Fidesz 58%on, GyF meg 3%on áll? Az mszp 13%on? Irjál még hadd mulassunk.

Arbet 2011.11.18. 14:13:40

@Pipas: Bajnai csak a szar egyik színárnyalata.. én most is röhögök rajtatok. :)

Tök mindegy, hogy gyurácsny bajnait túrja farba, vagy orbán szopkodja bajnait, vagy 3-an nyomnak egy gruppent, mert akkor is csak egy szarkupacot látunk semmi mást.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 14:13:58

@Pipas: Most arra gondolok, hogy ez nem is volt olyan rossz ötlet. Persze most már késő...

Szerintem nincs késő. Csak az indexen van olyan érzése az embernek hogy minden nap egy apokalipszis.

Egy értelmes ember mindig kész arra, hogy a "jobb későn mint soha" elven leírja a veszteségeit amíg még lehet. -értelmes emberekre nem lehet politikát (meg bótot se) alapítani. Ez nem ilyen. Tovább kell hazudozni, de okosan.

Pipas 2011.11.18. 14:15:58

@Bathory: Van egy elméletem arról hogyan bukott meg a Fecó:

(1) IMF ad pénzt, azt mondja, hogy 13. havi fizetés, 14. havi fizetés, meg ilyenek ugorjanak.
(2) Fecó belemegy.
(3) Tüntetések orba szájba.
(4) Fecó azt mondja, hogy visszaadja az összes pénzt, majd rámondjuk, hogy ez nem 13. havi fizetés és kész.
(5) IMF megjelenik magyarországon, vizsgálódnak, hazamennek.
(6) 1 vagy két hét múlva Fecó hirtelen lemond, pedig előtte erről szó sem volt.

Szóval szerintem az IMF elmondta, hogy amíg ez a faszi van hatalmon, addig szopóág. Mennie kellett.

Azóta mondom ezt amióta megtörtént, de nyilvánosan nem nagyon hirdettem, mert a legtöbbben nem hitték el. Mostanában ez a forgatókönyv messze nem olyan elképzelhetetlen mint akkoriban volt.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 14:18:53

@Pipas: Attól félek hogy ha mégis szükség lesz az IMF pénzére (és nem lehet kétséges hogy az IMF célja ez), akkor a kormánynak ki kell táncolni majd a jó intézkedésekből is(egykulcsos adó, különadók). Aztán örülhetnek a jobbágyok hogy rágyújtották Orbánra a házat, csak belülről.

Lencsés István 2011.11.18. 14:19:34

@belekotty: Nem fogod fel hogy nem érdekel 1 link ? :O Ha tudod hogy lepereg rólam a sértés akkor mégis miért teszed ? :O :) ;) A tény pedig továbbra is marad az államadósság csökkent aki mást mond az hazudik .

Pipas 2011.11.18. 14:21:51

@Bathory: "Szerintem nincs késő."

Áhh, nem úgy értem. Ha most behívnák a Bajnait pénzügyminiszternek, akkor az nagy politikai arcvesztés lenne. Akkoriban ezt el lehetett volna sütni sokkal jobban.

@Arbet: "Bajnai csak a szar egyik színárnyalata.."

Hét persze hogy az. Csakhogy ha ő lenne a pénzügyminiszter, akkor egyetlen kommunista sem szólhatna egy puma szót sem. Ha sikeres, akkor Fidesznek csinál sikert, ha bukik, akkor az MSzP-nek csinál bukást. Ha a megszorításokat megcsinálta, akkor mehet isten hírével, ha nem vállalja el, akkor "mi megpróbáltuk".

Érted már a politikát? :-)

"én most is röhögök rajtatok. :)"

Kiken, te megtévedt? Azokon akiknek nem értetted meg a hozzászólását vagy a fülesbaglyokon? :-)

Gandalf(helyett) 2011.11.18. 14:21:52

@Bathory: Mi van, felment a pumpa?

Nem a politikai mutatókra gondoltam, mivel te is az államháztartási hiány csökkenését emlegetted fentebb, akár csak vezéred.

ezekre pl.
privatbankar.hu/makro/82-szazalekra-ugrott-a-magyar-allamadossag-242108

Az adósság csak "pillanatokra" csökkent a több, mint 10 éves magánnyugdíjpénztári megtakarításokból, és az állam finanszírózó kéressége is csak addig nőt.
Az állam kötvényei meg a kutyának se kellenek.

Ez sikerként definiálni már-már művészet részetekről.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 14:35:02

@Pipas: Csakhogy ha ő lenne a pénzügyminiszter, akkor egyetlen kommunista sem szólhatna egy puma szót sem.

Nem hiszem hogy a mai hangulat (nem tekinthető reprezentatívnak ami ezeken a blogokon megy) indokolná ezt. Szerintem, meg gondolom szerinted is ilyen opció fel sem vetődik.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 14:44:44

@Pipas:

"Ha nem lennél ennyire elvakultan vallásos, akkor észrevennéd, hogy az egyik ember bűne nem menti a másikét."

Helyben vagyunk. A cikkben Orbánról volt szó. Akármit is csinált Gyurcsány, az NEM MENTI Orbánt. Tökön szúrtad magad, hülyegyerek.

Arbet 2011.11.18. 14:46:03

@Pipas: Azokon röhögök akik Bajnaiznak, Orbánoznak, Gyurcsányoznak. Akik még mindig ezekben a bukottakban keresik a kilábalás lehetőségét.

Ennyi erővel beválaszthatnánk a Barátok Köztöt a parlamentbe és vitatkozhatnánk azon, hogy Vilibácsi vezesse a kormányt vagy Magdinéni, vagy Kingácska vagy Berényi Miki.

Ezzel sem jutnánk előre, mint ahogy a jelenlegi parlamenti pártokkal sem.

Érted már? A szart tapicskoljuk ahelyett, hogy normális megoldáson törnénk a fejünket.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 14:47:09

@Gandalf(helyett): Nem tudod azt sem hogy az államháztartási hiány meg az államadósság két külön dolog. Irogass másnak és mindkettőnknek jobb lesz.

Alterix 2011.11.18. 14:50:35

@Bathory: "Szerintem, meg gondolom szerinted is ilyen opció fel sem vetődik."

Öööö, azt hiszem, hogy ezután az IMF mizéria után nincs olyan opció, amit nyugodt szívvel elvthetnénk.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 14:57:51

"Az elmúlt hetek is megmutatták, hogy ma már a legfontosabb erény a tiszta beszéd, a legfontosabb elvárás pedig a hitelesség. "

Az a baj, hogy ehhez egy ezerszeres nagyobb pálfordulás kéne, mint amit az IMF kapcsán most láttunk. Orbán és a Fidesz "fizikailag" nem képes erre.

A tiszta beszéd egyébként nem azt jelentené, amit ez a cikk mond. A tiszta beszéd úgy kezdődne, hogy: "elkúrtuk, nem kicsit, nagyon. Nem gyurcsányi szinten, hanem Gyurcsány a négyzeten szinten."

A tiszta beszéd azt is kimondaná, hogy amikor 317 forint az euró, akkor nem az euróválság a magyarázat, mert az erős eurót euróválsággal magyarázni elmebetegség. Ennek Orbán elkúrása a magyarázata. Csak az.

Gandalf(helyett) 2011.11.18. 15:00:53

@Bathory: Szerintem meg előbb talán megnyithatnád, mielőtt a beszúrt címből rögtön "lefikázod", de igazad van. Valóban értelmetlen veled beszélni. Nem is teszem tovább. Jól elvagytok egymással elvbarátaiddal, legalább mindenben egyetértetek :-)

Pipas 2011.11.18. 15:03:14

@Brendel Mátyás: "Helyben vagyunk. A cikkben Orbánról volt szó. Akármit is csinált Gyurcsány, az NEM MENTI Orbánt."

Én nem védtem orbánt egy szóval sem, te védted a Gyurcsányt azzal, hogy "dehisz az Orbán is".

"Tökön szúrtad magad, hülyegyerek. "

Miért is vagyok hülyegyerek?

@Arbet: "Érted már? A szart tapicskoljuk ahelyett, hogy normális megoldáson törnénk a fejünket. "

Én ugyan nem tapicskolok semmit, csak éppen érdeklődöm a témával kapcsolatban. Én a magam problémáit jórészt megoldottam, az ország problémáit megoldani nem tudom, nem is az a szakmám, úgyhogy köszönöm megvagyok.

@Bathory: Igen, most nem merül fel. De akkoriban lehet, hogy mégiscsak jó ötlet lett volna a "nemzeti együttműködést" hirdetve.

Úgysem fogadta volna el, hiszen tudta, hogy mennyire kivéreztette az országot meg azt is, hogy amiket beígért a Fidesz nevében, azt nem tudja teljesíteni.

Bár ahogy belegondolok igazából sokkal szimpatikusabb lett volna, ha a libás akcióit elővéve egyszerűen lecsukják.

Pipas 2011.11.18. 15:15:49

@Brendel Mátyás: "elkúrtuk, nem kicsit, nagyon. Nem gyurcsányi szinten, hanem Gyurcsány a négyzeten szinten."

"A tiszta beszéd azt is kimondaná, hogy amikor 317 forint az euró,..."

Jelen pillanatban 303 forint az euró, az általad beidézett 317 körüli árfolyam percekig volt érvényben. A jelenlegi euró árfolyam nagyjából megegyezik azzal, ami Gyurcsány idejében volt, amikor beütött a válság. Szóval az euró árfolyama nem indokolja a "Gyurcsány a négyzeten" hisztit.

Ha figyelembe vesszük a gazdasági növekedést, a valutatartalékot, a export/import arányt, az államháztartási hiányt, akkor semmit nem látok, ami bármiféle "durva elkúrásról" szólna.

Gazdasági válság van, sokmindent nem sikerült a lehető legjobban intézni, kétségtelen, hogy sikerült nagyon pökhendien és arrogánsan intézni a dolgokat, de ha tényleg "Gyurcsány a négyzeten" szintű elkúrások lettek volna, akkor már vége lenne a dalnak, de nagyon durván.

b46 2011.11.18. 15:36:50

Azt hiszem tudom mi a különbség a gyurcsány és orbán kormány között. Az előbbi kimerte mondani , hogy hazudtak, elkúrták, az utóbbi még erre is gyáva.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 15:36:53

@Pipas: Önmagában amúgy sem túl értelmes az árfolyamhiszti, a gyenge árfolyam is előnyöket rejthet(export).

A devizahitelesek kínjaihoz ne igazítsunk gazdaságpolitikát, mert akkor kommunizmus 1.2. van. Sajna a kormánynak is van belőle. A vállalkozók egy részének mindenesetre jó ez a ritka forint és többet tudnak tenni a gazdaságért mint a devizahitelesek.

no successful 2011.11.18. 15:50:06

@tothh:
"Először is, kifogná a szelet a most kéjesen ünneplők vitorlájából. A (saját döntésből fakadó) lemondás olyan gesztus lenne, amit Magyarország nem tapasztalt meg 1931 óta. "

Hát nem is tudom. Az ellenzéki oldalról rögtön megindulna a (kormány válságban, írjanak ki új választásokat, mert ha nem teszik, akkor a Fidesz (érted, itt már nem Orbán) kapaszkodik a hatalmába.) Kétségtelen, hogy megnyugtatná a piacokat egy szakértő kinevezése, de kellene e ehhez Orbán lemondása, vagy másképpen, származna e ebből akkora politikai előny, amely ellensúlyozni tudná a hátrányokat?
Matolcsi leléptetése, és egy szakértő beemelése a helyére, sztem. többet érne.
Persze javítani kéne még a kommunikáción is, mert az elég gyenge.

no successful 2011.11.18. 16:28:50

@Pipas:
"(1) IMF ad pénzt, azt mondja, hogy 13. havi fizetés, 14. havi fizetés, meg ilyenek ugorjanak.
(2) Fecó belemegy.
(3) Tüntetések orba szájba.
(4) Fecó azt mondja, hogy visszaadja az összes pénzt, majd rámondjuk, hogy ez nem 13. havi fizetés és kész.
(5) IMF megjelenik magyarországon, vizsgálódnak, hazamennek.
(6) 1 vagy két hét múlva Fecó hirtelen lemond, pedig előtte erről szó sem volt."

Ez is jelzi, az IMF igazi arcát.

Egyébként érdekes forgatókönyv szerint dolgoztak.

1. Kelet-európában Románia kivételével általános az eladósodottság. Rendszerváltáskor a privatizációt javasolják, mint legjobb módját, az államkassza feltöltésére.
2. privatizáció meg is indul rendesen, zömében a volt elvtársak javára, de államkassza nem hogy feltöltődne, a gyalázatosan alacsony vételi árak miatt, hanem még tovább adósodik.
3. Legtöbb esetben az elvtársak üzemet bezárják, piacot eladják. (Tragikusan egyszerű a következmény, a fogyasztás nő termelés, és adóbevételek csökkennek.)
4. az ország termelő kapacitása drasztikusan csökken, és ezt csak kis részben pótolják a betelepülő multik. (Legtöbbször a nyereséget kiviszik.)
5. Bokros csomag, megszorítások, ideiglenesen rendeződik a helyzet.
6. Aztán a Fidesz kormány rájön, a Bokros csomag nem lehet igazán hosszútávon is jó megoldás, mert a belső fogyasztást csökkenti, a kis és középvállalkozói réteget nehéz helyzetbe hozza. Tehát Széchenyi terv. Az elv nagyon egyszerű, adót beszedni csak úgy lehet, ha van kitől, és van mit. Sajnos ez csak hosszútávon működött volna, de az egészet ellehetetlenítette a későbbi szoclib kormány. Eredmény, az államháztartási hiány nő (nyilván, mert a birka még épp hogy csak elkezdett enni, nyírni még nem lehetett, később a szoclib kormány még a birka etetését is megszüntette.
7. Medgyessy féle 100 napos ámokfutás, (én már akkor is azt mondtam, mi a faxomból fedezzük.)
8.Jön az IMF és kész. Nehéz nem arra gondolni, hogy az, hogy az IMF-re szorulunk, döntően inkább a szocialista gazdaságpolitika, (leszámítva a Bokrosi időszakot) hozománya. Tényleg az az ember érzése, mintha túl a politikai kísértésen (jóságosan osztogató szoci bácsi), mintha szándékosság húzódna meg a szocik részéről az államadósság növelésével kapcsolatban.

A mostani állapot döntően erről szól. Nem az Orbán kormány juttatta 2010-re ilyen helyzetbe az országot.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 16:43:49

@no successful: Jas, csak a navajonkik sajtója és hitelminősítője ezt a politikát pártolja, és nem csak itthon,

csekkdisz

BRÉKING

Az Egyesült Államok államadóssága átlépte a 15 ezer milliárd dolláros határt az amerikai pénzügyminisztérium pénteki közlése szerint.
Ez átszámítva 11,11 ezer milliárd euró, míg például Olaszországban a hiány 1,8 ezer milliárd eurót tesz ki. A tartozás ily módon már meghaladta az Egyesült Államok tavalyi 14,5 ezer milliárd dolláros GDP-jét.
Ezzel az Egyesült Államok is azon országok egyike, ahol az államadósság meghaladja a GDP-t. A Nemzetközi Valutaalap adatai szerint Japán GDP-arányos államadósság-rátája 229 százalék, Görögországé 152 százalék, Olaszországé 120, Írországé 114 százalék. Az uniós átlag 82,5, az euróövezet átlaga 88 százalék.

Na most a gyorsnaszád még le is van maradva, gyorsan még több hitel kell hogy ki se lássunk a nyomorból.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 17:26:12

@Pipas: "Én nem védtem orbánt egy szóval sem, te védted a Gyurcsányt azzal, hogy "dehisz az Orbán is"."

A fenét. Én összehasonlítottam őket, miszerint: Orbán messze a legrosszabb. Ennek semmi köze a felmentés kérdéséhez, amivel te előjöttél.

"Miért is vagyok hülyegyerek? "

Jó kérdés. Tényleg megmondhatnád, minek csinálod. Persze lehet, hogy született "tehetség" vagy.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 17:30:58

@Pipas:

"Szóval az euró árfolyama nem indokolja a "Gyurcsány a négyzeten" hisztit."

De indokolja. Már egyszer írtam, nem fogod fel.

1) Most a 2008-as válság gyöke van csak.
2) Az a válság is euró válság, tehát gyenge euró indoklásában segít. Ha Orbánnak euró válság, tehát gyenge euró mellett sikerült még a forintot elkúrnia, az Gyurcsány a köbönt is indokol.

Kb kilencvenes IQ kell ahhoz, hogy felfogd, az euró válság, mint indok Orbán ELLEN szól az euróhoz képest gyenge forintnál.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 17:32:55

@Pipas: Tessék meggondolni kilencvenes IQ-val, hogy a "a forint azért gyenge az euróhoz képest, azaz az euró azért erős a forinthoz képest, mert euróválság van". Egy logikai öntökönszúrás. Ha ez neked nem esik le, akkor ne kérdezgesd, hogy miért vagy hülyegyerek!

Lucky Larry Silverstein 2011.11.18. 17:34:48

@Brendel Mátyás: Az euróövezet átlagos adóssága most 88%(GDP arányosan). Tehát az ő pénzükhöz több adósság tapad mint a miénkhez(nem mintha ez a mi OV vagy GyF érdemünk lenne).

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.11.18. 17:40:45

@Pipas: "Gazdasági válság van"

válság? hiszen a kormány idénre és jövőre is gazdasági növekedést jósol. az, hogy válság van, tehát csak kommunista hazugság lehet.

objektíven nézeve: 2009-ben a legtöbb ország GDP-je csökkent, néhány környező országé még két számjeggyel is. ehhez képest Gyurcsány idejében 317 forintos euró volt.

jelenleg minden környező ország növekszik, és még jövőre is növekedést jósolnak. ez NEM VÁLSÁG. ilyen körülmények között, ha elmegy az euró 317 forintra, az Orbán hibája, és nem négyzete, hanem köbe annak, amit GYurcsány csinált, ha egyáltalán Gyurcsány hibázott valamiben is akkor.

igazi Lencsés István (törölt) 2011.11.20. 07:34:47

@Lencsés István: Helló, itt gyűlik a család. :-))

hircsarda.blog.hu/2011/11/18/rutinmutettel_alakitjak_anussza_matolcsy_szajat

Te majom! A fél net már rajtad röhög! :-))
Na most örülj annak hogy nem vagy anonim! :-))

Lencsés István 2011.11.21. 13:12:09

@igazi Lencsés István: Sértésed lepereg , te olvasni nem tudó , anonim , unatkozó csaló ! :) ;) Kit érdekelnek szerinted az anonimok ? :O :D Örülök is ! :) ;)
süti beállítások módosítása