HTML

Politikazabáló

Minden, ami politika. Minden politika. Szakmai és szubjektív szemmel. .................................... politikazabalo@gmail.com

Friss topikok

2014.01.07. 18:27 Politikazabáló

Széchenyi lesz a Raiffeisenből?

Címkék: bank állam Raiffeisen Széchenyi Bank

Felröppen a hírt, miszerint 1 euróért (300 forintért) venné meg a Széchenyi Bank a magyar Raiffeisent. Hogy az ár reális vagy sem, azt nem tudhatjuk. Közel 30% a nem fizető hitelek aránya, amit nagyon magas. A bank egy ideje már veszteséges. Ezt majd megítélik a közgazdászok. 

A tranzakcióval kapcsolatban két érdekesség merül fel:

1. Mit kezd a törpe Széchenyi Bank a hozzá képest óriás Raiffeisennel? Miért veszi meg? Miért éri meg neki egy rossz portfólióval rendelkező bankot megvenni? Mondjuk az adózott eredmény tekintetében 2012-ben mindkét bank veszteséges volt. Nyilvánvaló, hogy valamilyen formában állami segítség van a háttérben. Ha így van, akkor bankot vesz az állam? Ez már önmagában érdekes, bár kisebb bankoknál már volt példa rá. Nem igazán tiszta, hogy mi volt a kormányzati szándék a Gránit Bankkal, vagy éppen a Takarékbankkal. Egy biztos: nálunk az állam mindent meg tud venni, amit csak akar, legyen az közműcég, olajtársaság (részben), gázüzletág, gáztározó, takarékbank, stb. 

2. Ha az államnak lesz egy ilyen nagy bankja, ha csak közvetett módon is, de akkor már nehezebb lesz kormányzati (és/vagy egyéb pártpolitikai) oldalról átkozni, vuduzni a bankokat. Egy devizahiteleseket kedvezően, de a bankokat negatívan érintő döntés esetén az államnak a saját zsebébe is mélyebben bele kell majd nyúlnia. Rájönnek, hogy nem olyan egyszerű ezt a kérdést belülről csak úgy megoldani. Ha az a cél, hogy olcsó hiteleket nyújtsanak, azért fölösleges bankot venni. Ilyen szempontból Matolcsy programja most is igen sikeres a KKV-k esetében. 

Ma még sok a kérdés az ügylettel kapcsolatban, de sokat segítene egy nyílt, világos kommunikáció, hogy a közvélemény is megtudja, kinek mi a célja ezzel a tranzakcióval. Főleg akkor, ha adófizetők pénzét is érinti. 

90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politikazabalo.blog.hu/api/trackback/id/tr735744773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

safranek 2014.01.08. 04:44:19

Ha meg veszik, akkor tenniuk is kell valamit a Raiffeisen-es devizahitelesekkel. Ezek az emberek azt várják majd, hogy az állam majd azonnal megoldja a gondjaikat. Ha őket megmentik, akkor viszont a többiekt is meg kell.
Honnan lesz erre pénz? Ha nem tesznek bele pénzt, akkor meg csak úgy menthetik meg a hiteleseket, ha azok legfeljebb csak apró könnyíést kaapnak.

Nikos Galis 2014.01.08. 04:51:56

Jut eszembe Szlovénia ...
A legfejlettebb köztársaság volt Jugóban.
Államosították a bankokat, a válság kirobbanásakor ezzel ráfizettek. Most rosszabb helyzetben vannak mint Magyarország.
Őket akarjuk lemásolni?

Prosztó 2014.01.08. 06:09:16

En meg alkudnek az arbol.

300 forintbol azert mar egy sort is lehet venni...

MaciWorks 2014.01.08. 06:19:21

Kíváncsi leszek, mit is tesz illetve ha megveszi a kormány, mit lép majd devizahiteles ügyben.
Apropó. Ha a devizahiteleseket meg kell menteni, akár hitelelengedéssel, vagy bármivel, akkor mindenki másnak alanyi jogon jár majd ház, autó stb. "állami pénzből" (adófizetők pénzéből) ugye?

greycup 2014.01.08. 06:22:27

"az államnak a saját zsebébe is mélyebben bele kell majd nyúlnia"

Ha lenne neki. De ilyenkor ami zsebünkbe fog nyúlni...

Palladrin 2014.01.08. 06:34:27

Ha az állam 1 EUR-ért megveszi az összes bedőlő hitelt, akkor szerintetek mekkora érvágás lenne az államnak, hogy az ottani devizahitelek tőkéjét felezze, avagy az összes devizahitelt semmisnek nyilvánítsa?

go!t 2014.01.08. 07:01:58

@Palladrin: "avagy az összes devizahitelt semmisnek nyilvánítsa?"

kb ezért tart itt az ország (és lehet átkozni a bankokat), mert az emberek azt hiszik, hogy a hitel a semmiből van.
Annak a pénznek, amit a bank kiadott a T. deviza adósnak hitel formájában kiadott van valahol a másik oldalán egy tulajdonosa. Ez a tulajdonos lehet maga a bank (ez jellemzően a bankok tőkéjének néhány %-a), lehetnek cégek, kisbefektetők (azaz Te magad, amikor beviszed a pénzed a bankba), és lehet egy másik hitel, amit felvettek egy banktól, kötvények formájában befektetőktől (azaz Tőled amikor pl nyugdíj pénzt teszel félre valami befektetésben), etc.

Szóval az állami bank nyugodtan elengedheti a T. deviza adósok felé meglévő lábát a követelésnek, de ez még nem jelenti azt, hogy a másik oldal is elengedi majd a követelését, és Hans a német kisbefektető, meg John az amerikai befektetési bankár nem tartja majd a markát továbbra is. Akkor pedig jön majd a bankmentés az adófizetők pénzéből, vagy persze lehet hagyni bedőlni is a bankot ami kiváló üzenet lesz a magyar államot finanszírozóknak (mert ugye már nem ÁJEMEF hitelből élünk, hanem a piacról, ami mondjuk szintén hitel csak drágább).

Gondolkozz már ha az Úr a fejedre tette azt a bogyót, nem csak evésre találták ki!

ui: ha ennyi pénze van akkor kár bankot venni, akkor simán kifizethetné a későbbi bankmentés költségeit kp-ben a deviza adósoknak.

go!t 2014.01.08. 07:06:02

@Palladrin: amúgy ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor szerinted az osztrákok miért voltak olyan hülyék, hogy több száz milliárdot toltak be a Rafiba bankmentés címén, ahelyett, hogy elengedték volna az összes deviza hitelt, hiszen ha 30% úgysem fizet (ha majd az állam lesz a tulajdonos, akkor 2x ennyi nem fog, hiszen a Viktor csak nem rak az utcára), akkor nem mindegy, hogy elengedjük e nekik vagy sem?

ob.szerver 2014.01.08. 07:33:27

Az, hogy reális-e nem tudható az állítólagos megállapodás ismerete nélkül. Az biztos, hogy az új tulajdonosoknak nagyon sok milliárdot kell majd betolniuk a bankba a jövőben. Évente és sok éven keresztül.

De hála istennek, van miből. A fidesz bankot, tv-csatornát, futballklubbot vásárolgat. Semmi sem drága. Ha idén nyernek, 2018-ra az egész ország Orbán és Simicska érdekeltség lesz.

Mert a fideszmaffia jobban teljesít.

Palladrin 2014.01.08. 07:37:50

@go!t: Mivel a magyar piac kicsi, szerintem magasról leszarták a dolgokat, hogy mi folyik itt, ameddig éves szinten mentek ki a milliárdok...

sírjatok 2014.01.08. 07:42:25

@go!t: "mert ugye már nem ÁJEMEF hitelből élünk, hanem a piacról, ami mondjuk szintén hitel csak drágább"

Eszerint a cikk szerint igazából eléggé ugyanolyan:

privatbankar.hu/kotveny/ennyi-az-imf-hitel-kamata-valojaban-es-ezert-nem-tul-kedvezo-jelenleg-255578

go!t 2014.01.08. 07:43:56

@ob.szerver: nem biztos, hogy be akarják tolni azt a sok milliárdot sok éven át.

Az állam jobb gazda, biztosabb, mint a magán (főleg a külföldi magán). Ezt halljuk 3.5 éve, és ezt érezhették a bőrükön azok az emberek is akik a mai napig várják, hogy a Malév jegyüknek visszakapják az árát (megjegyzem ezek az emberek talán nem mind voltak idegenszívű libsibolsik, akik megérdemelték a sorsukat, lehet, hogy akadt közöttük igaz magyar ember is).

Majd mikor a banknál jönnek rá, hogy megint elfelejtettek előre számolni, hogy megéri e, akkor jöhet a kreatív megoldás.

Mária 2014.01.08. 07:45:36

"Miért éri meg neki egy rossz portfólióval rendelkező bankot megvenni?"

Hogy örökös adósrabszolgáivá tegye a nem fizető hiteleseket, akiket a felcsúti földekre fognak kivezényelni kapálni, a Békemenetre vonulni, meg a stadionokba tapsolni. És velük fogják feltölteni az ócsai szellemgettót is :)

ob.szerver 2014.01.08. 07:52:04

@go!t:

"nem biztos, hogy be akarják tolni azt a sok milliárdot sok éven át."

Mást nem tehetnek. És mivel a Széchenyi bank tartaléka ehhez egy csöppet kevés lesz, jönnek majd az állami százmilliárdok, amelyek előbb-utóbb (inkább előbb) magánvagyonokká fognak konvertálódni. A jogászok majd megoldják.

Oszt jónapot.

go!t 2014.01.08. 07:56:44

@ob.szerver: muszáj akkor lesz, ha ki akarják fizetni azokat, akik a hitelekhez szükséges összegeket biztosították... vagy csődöt jelentenek, az OBA fizet a betéteseknek, a többiek meg mehetnek...

Persze jó kérdés, hogy erre mit lépnek pl a hitelminősítők, ha egy min 49%-os állami bank csődöt jelent, de az előre gondolkodás sosem volt a fijjug erőssége, ma még jó üzletnek tűnik megvenni egy bankot 300€-ért, ha egy fiókot sikerül értékesíteni 5 milláért, akkor máris hatalmas a haszon, a követelésekkel meg majd csak csinálnak valamit, ha más nem beleírják az alkotmányba, hogy olyan nincs is.

go!t 2014.01.08. 07:57:50

@ob.szerver: egyébként egyetértek Veled a valószínűbb forgatókönyv a Postabank reloaded, permanens állami tőke injekciókkal az egyik oldalon, VIP hitelekkel a másikon.

Valószínűleg pont ezért is kell a bank, mert a Postabank szekér már elszaladt, 'be kár is érte.

Exploiter 2014.01.08. 07:58:06

@Palladrin:

Én adnék érte egy ezrest is. A teljes portfóliót eladom faktoring cégeknek, a fiókhálózatot haveroknak nyomott áron (majd osztozunk a hasznon később) aztán bejelentem a csődöt, a hitelezők meg így jártak.

Pár ezer munkanélkülivel több, pár százezer ember bukja a pénzét.

Ez is egy opció.

Sieg 2014.01.08. 07:59:58

Hogy megéri-e, azt a szerződés részletei nélkül nem lehet tudni (pl. az ár az bank összes eszközét vagy csak az ügyfélállományát tartalmazza?). De ezt majd a Raiffeisen tulajdonosai eldöntik.

Hogy miért? Mert ez illik a meghirdetett "legyen a bankok 50%-a magyar" célhoz, amit ugye unortodox módon úgy lehet elérni, hogy maffia/kommunista stílusú zsarolást alkalmaznak: "lehet itt működni kisfiam, de amíg nem adod el nekünk mélyen áron alul, addig gondoskodunk róla, hogy kemény veszteséged legyen". Ez a Fidesz ún. gazdaságpolitikájának lényege, fehérgalléros lopásokkal tartsuk fenn magunkat amíg van mit ellopni.

A következmények között egy pozitív lehet, hogy a további gátlástalan ágazati kiszipolyozásnál már figyelembe kell venni, hogy részben saját magával is megteszi. Persze így is megéri, de az eddigi "verjük más faszával a csalánt" stratégia már nem lesz tökéletes. Vagy majd vicces ürügyeket találnak ki, hogy az aktuális szopatás miért nem érvényes a "baráti" cégekre.

2014.01.08. 08:36:11

@Mária: Jó a felvetés.

Mi az oka annak,hogy a kormány meg akarja (?!?!?!) venni ezt a bankot?
Mert az kizárt,hogy a devizahitelesek megmentése miatt vennék meg.
Ennyire ne legyetek naivak,ezek soha semmit nem tettek ami a csóróknak jobbá tette volna az életét.
Mire készülnek vajon a fiúk?
Kényszerítik őket netán?(ez is benne van a pakliban)
Forint erősödésre,gyengülésre hajaznak?
Remélem hogy jön még pár ötlet ezzel kapcsolatban a kommentek között.

sas70 2014.01.08. 08:48:58

Mi egy bankrablás, egy bank alapításhoz képest?
Hát kb. erre megy ki a játék.

go!t 2014.01.08. 08:49:20

Egyébként érdekelne, hogy az állam felmérte e, hogy a bankot mennyien fogják otthagyni, ha állami kézbe kerül (vagy arra játszanak, hogy az 2x0.5óra időbefektetést igényel, és az emberek nagy része hagyja a fenébe?).

Pl a Raffinak állítólag a privát banki része az igazi értéke. Nagy méretű, kiváló porfólió. Ha tippelnem kellene pont ők lesznek azok, akik pikk-pakk ott is hagyják a Széchenyit, náluk már a Raffi melletti döntést sem az mozgatta, hogy a kisbolt mellett milyen bank nyitott fiókot, az ilyen ügyfél rászánja a 2x fél órát a váltásra.

2014.01.08. 08:49:32

Én megértem az ellenzéki beírókat, hogy idegesek. De megnyugtatnám őket. Nem olyan rossz ez a kormány, mint, ahogy ti látjátok és láttatni szeretnétek! És mégegy jó hír: a magyarok döntő többsége elismeri a kormányt és egyáltalán nem hallgat a ti aljas szándékú csúsztatásaitokra!

Spiro 2014.01.08. 08:52:15

Szeretném bejelenteni, hogy gondos mérlegelés után, a jelenlegi ajánlathoz képest 10%-os felárral 330 Ft-ért is hajlandó vagyok megvásárolni a Raiffeisent.

A saját erő meglétét a közműszámlámon szereplő megtakarítással is igazolni tudom.

nyünyüge 2014.01.08. 08:53:01

@Sieg:
"A következmények között egy pozitív lehet, hogy a további gátlástalan ágazati kiszipolyozásnál már figyelembe kell venni, hogy részben saját magával is megteszi. Persze így is megéri, de az eddigi "verjük más faszával a csalánt" stratégia már nem lesz tökéletes. Vagy majd vicces ürügyeket találnak ki, hogy az aktuális szopatás miért nem érvényes a "baráti" cégekre."

Éjjel hallottam egy beszélgetést a közszolgálaton az unorthodox válságkezelés sikereiről. (A résztvevők közül egyedül Barcza György nevére emlékszem.) Mindenesetre többek között elhangzott, hogy a közteherviselés és a magyar gazdaság függetlenségének biztosítása érdekében a magyar kormány megtesz olyan lépéseket például, mint a "bankok magas tranzakciós adóinak csökkentése". Sajnos visszatekerni a rádiót nem lehet, annyit nem ér meg nekem, hogy az archívumot bújjam, de már odáig jutottak, hogy szemrebbenés nélkül a bankra kenik a tranzakciós adót, mint lakossági terhet. Ja, és sikerült úgy beszélni a sikeres válságkezelésről hosszasan, hogy ezen újfajta közteherviselés (bankadó, tranzakciós adó, rezsicsökkentés) vállalkozásokra gyakorolt hatásáról egy szó is esett volna.

Netuddki. 2014.01.08. 08:54:08

Hehe! A sok fideszes megélhetésinek a rajfejzennél van a devizahitele? Na, nekik el fogják engedni, amit a többiek fognak megfizetni. Apropó! A lézerdzsoni nem a rafival rúgta össze a port a HMVH adóssága miatt?
Oszoba, hazug, mutyizó, tolvaj banda a fidesz!

Netuddki. 2014.01.08. 08:55:26

@Lindalinda: "Én megértem az ellenzéki beírókat, hogy idegesek. De megnyugtatnám őket."

Oszt ki a faszom vagy te a fidesznél, hogy csak úgy nyugtatgathatsz?
Ostoba, hazug, mutyizó, tolvaj banda a fidesz!

Netuddki. 2014.01.08. 08:57:43

@Spiro: A helyedben én meggondolnám a vételt. Lehet veszíteni fogsz rajta. Csak gondolj arra, hogy az orbán rezsim akarja megvenni. Az meg könnyen szórja a más pénzét. Hiába, nem nekik kellett megdolgozni azért a közpénzért...

meggyes alfonz 2014.01.08. 09:00:41

Emlékszik még valaki a Postabank történetére? Az első Orbán kormány idején konszolidálták 170 milliárd Ft-tal, ami a pénzügyi körök szerint 100 milliárddal több volt, mint amennyinek ténylegesen lennie kellett volna. Ezt a 100 milliárd Ft-ot aztán a négy év kormányzás alatt szépen kilopták a bankból. Most ugyanerre készülhetnek: Megveszik a rafit, túlkonszolidálják, a többlet pénzt meg jól ellopják. Semmi pénz nem elég ennek a bandának!

Netuddki. 2014.01.08. 09:04:41

@meggyes alfonz: Előbb-utóbb majd el kell nekik számolni mindennel. A helyükben nem lennék nyugodt...

vladimir964 2014.01.08. 09:06:00

A cikkbeli 2. pontot illetően: a cikkíró igen naív, hiszen mint tudjuk jelenleg nálunk, ha arról van szó, vannak mindig EGYENLŐBB cégek, tehát majd a bunkózás mindenkire fog vonatkozni, csak a Széchenyire nem...
Sokkal nagyobb a pikantériája annak, hogy a 30%-nyi nemfizető hitelt ugye gyakorlatilag átveszi az állam, mit fog velük kezdeni? Hiszen ha immár állami tulajdonú bank (köznyelvben majd "az Orbán bankja") viszi el a házat, vajon mennyire valószínű hogy az ilyen emberek és családjuk biztos támogatói bázist fognak jelenteni? Csak azt tudom elképzelni a jelenlegi ámokfutást látva, hogy ezeket nemes egyszerűséggel leírják, mint behajthatatlant, és kalap-kabát.

Palladrin 2014.01.08. 09:09:07

@go!t: Abból indulsz ki, hogy ezek a szerződések érvényesek. Amennyiben nem - márpedig nagyon úgy fest - akkor pontosan milyen kötelezettség is áll fenn?

orbánc_takarodj 2014.01.08. 09:11:08

Kíváncsi voltam a vevőre és próbáltam érdeklődni nálluk. (Széchenyi Bank-nál)

Tapasztalat:
1- ügyfélszolgálat nem tud infót adni - kapcsolja a bankfiókot: vonal megszakad
2- ügyfélszolgálat nem tud infót adni visszahívást ígér
3- fél nap után megunva újra hívom: megkérdezem a kolléganőt, hogy ő beszélt-e önnel.
-igen ő beszélt, jelezte emailben a bankfióknak, hogy majd hívják vissza
-( ezek szerint az ügyfélszolgálat 2 fő)
4- kapcsolja a bankfiókot - és sikerül!
5- telefonbanki szolgáltatás: na az nincs
6- netes bank van - kizárólag ( vírussal dúsított) IE-vel működik, mással ne is próbáljam

7- anyátok!

Ha átveszik a Raiffeisent akkor én bankot váltok- (és sokan mások is) már csak a
szolgáltatások "szinvonala" miatt is.
Nem is beszlve arról, hogy don orbán kezeiben nem érezném biztonságban a pénzem.

orbánc_takarodj 2014.01.08. 09:12:43

@Lindalinda:

Én a sportos életet javaslom, hogy vidámabbak
legyünk!

Lóra magyar - kötélre fideszes!

Spiro 2014.01.08. 09:15:46

@kovi1970:
Mindennel számoltam.

Ha megvettem a bankot, az első 2 hónapban mint vezérigazgató felveszek néhány Milliárd fizut, utána a bank megrendült helyzete miatt, eladom Kaja Ibrahimnak, vagy Slecht Csabának (amelyik többet ad érte- remélem erős licit lesz).

Egyébként azt csiripelik, hogy Spéder Zoli (FHB) az igazi vevő.

♔batyu♔ 2014.01.08. 09:46:44

Nem tudom mit kell ezen ennyit rugózni. Nagyon röviden, a külföldi bankok finanszírozták a magyar gazdaság igen jó részét 20 évig, cserébe lenyúlhatták a hitelpiacot. Ez egyértelmű kényszerhelyzet és szinte törvényszerűen jön belőle olyan húzás mint pld. a devizahitelezés, ahol szépen fogalmazva, egy nagy kockázatú hitelt adtak el normál hitelként, nyilván rengeteg apróbetűvel.

Elég nyilvánvaló, hogy a gazdaság fejlődésével a külföldi bankok arányát vissza kell szorítani, ez nem politikai, hanem gazdasági kérdés, ugyanis a hitelezés igen jó üzlet. Ez a folyamat gyorsult fel azért, mert a kormány hagyta bedőlni a hiteleseket, továbbá az is kiderült, hogy a fedezetek jórésze egy kalap szart nem ér, a kamu fedezetekkel rendelkező cigányhitelezésre pld. egész bonyolítói iparág épült ki. Róka fogta csuka-csuka fogta róka, mert a kormány azt mondja, a bank vállalja a teljes kockázatot és veszteséget, beleértve a hitelek újratárgyalását is, a bank pedig azt mondja, a rossz hitelek és a kártérítés miatt nem tudja hitelezni a gazdaságot.

Szóval kár itt Orbánozni, ugyanis Orbán a miniszterelnök és nem a Raffaisen elnöke, azaz végső soron neki kell megoldani ezt a helyzetet. Orbán nagyon is jól csinálja, mert átveszi a bedőlt hiteleket, de átveszi a hitelezési piac egy szegmensét is. A bedőlt hitelek végső soron amúgy is a kormány sara lenne (sajnos), tehát azt a pénzt amúgy is ki kellene adnia, lehet, hogy rosszabb kondicióban, pld. segélyekként. Így legalább kidolgozhat valami jobb stratégiát.

Az egyértelmű, hogy a bankrendszer alapvető részének magyar kezekben kell lennie, hiszen a dolog nem csak üzleti, de stratégiai jelentőségű is. Azaz amint meg lehet tenni, vagy mint itt, amint egy kényszerhelyzet adódik elő, akár némi ráfizetéssel is, de ezt meg kell tenni.

BKV reszelő 2014.01.08. 10:11:22

Reális-e az ár? Az az reális ár mindig, amiben az eladó és a vevő meg tud egyezni. Én eladnám egy EUR-ért a rafit, pedig jó bank...de a kommunizmusban nem lehet piacgazdaságot művelni. Kármentésnek az egy EUR is jó.

@♔batyu♔: Látom megint okoskodsz, pedig valójában hülye vagy.

"Az egyértelmű, hogy a bankrendszer alapvető részének magyar kezekben kell lennie, hiszen a dolog nem csak üzleti, de stratégiai jelentőségű is."

Szóval a józan ész azt mondja pont, hogy nagy, tőkeerős bankok legyenek itt jelen és ne hazaiak. Ezt majd a következő válság megtanítja a fajtádnak, amikor a bankmentésbe nem osztrák pénz megy - mondjuk bankonként 100-200 milliárd - hanem az adófizetők pénze. Akkor majd elővesszük ezt az okos írásodat is és a valagadon toljuk be és a szádon vesszük ki. :) A jelenlegi szar helyzetet nem a népszerű emúttnyóc év okozta, az csak alapozott. Az elmúlt 3,5 év az, ami igen csúnya lopássorozat volt, nem kispályás, hanem országfosztás. A rafi a hab lesz a tortán és pár ügyes konszolidáció után a meggazdagodott "elit" szépen bedönti. Mint a postabank macija...dáng, vége.

♔batyu♔ 2014.01.08. 10:12:56

@BKV reszelő: A te fajtádnak persze, hogy nem jó.

bnyuszi 2014.01.08. 10:18:10

@kovi1970: "A lézerdzsoni nem a rafival rúgta össze a port a HMVH adóssága miatt?"

képzeld nem, hanem egy másik labanccal.

Nyilván az írásod többi része is ennyire tárgyilagos.

tonypek 2014.01.08. 10:20:43

Ez arra lesz jó, hogy megszülessen a magyar Berlusconi. Ilyen gazdasági befolyással a politikában nem lehet tőle megszabadulni 80éves koráig.

s 2014.01.08. 10:25:07

@go!t: Én mindig azt mondtam, és most sem mondok mást. Vedd ki a pénzed a bankból. Nincsen ott jó helyen, mert divatba jött, hogy fasszopók kezdik irányítani a magyar pénzügyi rendszert.

Ez egyúttal válasz arra is, hogy a kormány nagy bankot vett -e, amikor megvette a Raiffeisent. Akkor még nagy volt, amikor alkudozni kezdtek róla. Talán még az eladás pillanatában is nagy volt. Viszont ha a betétesek elmennek onnan, akkor lófasz lesz az, nem bank. Tehát sok pénzt adtak a semmiért, illetve azért, hogy a sok balfasz devizahiteles maradjon csak ott. Kérdés már csak az, hogy én személy szerint meddig tűröm azt, hogy a befizetett adómat a haveri körnek adják át, mert ez a geci töröcskei is egy cégéres gazember ám. Elárulom, már nem tűröm sokáig. Kibaszott mérges kezdek lenni. Valójában dühösebb vagyok, mint egy tízezer fős devizahiteles horda. Csak jobban leplezem.

Sírköves Slomó 2014.01.08. 10:28:15

A posztíró figyelmét elkerülhette, hogy Orbán már 3 éve nyilatkozott hogy mi a célja a bankszektorral.

s 2014.01.08. 10:28:52

@Mária: Jól hangzik. A magam részéről mindig is arról álmodoztam, hogy orbánt a devizahitelesek teszik el láb alól egy hűvös hajnalon. Egyre közelebb vagyunk a megvalósuláshoz.

s 2014.01.08. 10:29:54

@ob.szerver: Veszek puskát. Most már más lehetőség nem nagyon maradt.

Bikfenc 2014.01.08. 10:30:09

Meg kell nézni a Széchenyi Bank tulajdonosi körét. (az államon kívüli magánbefektetőket)
Ha megnézted, mindent megértesz.

BKV reszelő 2014.01.08. 10:31:04

@♔batyu♔: Ez így van. Az én fajtám gondolkodik és tudja, hogy nincs ingyen ebéd, a kockázatokat mérlegeli és nem várja a hülyesége után, hogy megmentsék, nem lop, akkor sem ha kormányoz.

Örülök, hogy tisztáztuk, hogy te kommunista vagy, mint a gazdád, aki mellett kitartóan kampányolsz, én meg nem félek a versenytől. Ez fogja a jövőbeni kommunikációnkat is meghatározni.

@s: Nos, ne tudd meg mi folyik most...a pénz nem szereti az unortodox nincsteleneket, akik lopást értik unortodox megoldások alatt.

Sírköves Slomó 2014.01.08. 10:33:21

@Bikfenc: Viszonylag kevés banknak van magyar tulajdonosi köre.

Én kifejezetten örülök mert pont Reifeissen ügyfél vagyok.

s 2014.01.08. 10:35:00

@Sieg: Szerintem valamit elbasztak fideszék. Nevezetesen azt, hogy nem számolnak azzal, hogy őket lazán elküldhetik a picsába valamelyik választáson. Az a sok szép állami bank akkor mind a jelenlegi ellenzéknél lesz, mert ők lesznek az állam.

t0thl 2014.01.08. 10:35:39

Jó lesz, ha lezárom a számlámat és átmegyek egy másik bankhoz.

s 2014.01.08. 10:39:18

@go!t: Erről van szó. Szarból nem lehet várat építeni. töröcskei bankja egy század része a Raiffeisen banknak. Az a helyzet, hogy egy euró ráköltése után sem lesz több. A TV2 ugyan ez.

s 2014.01.08. 10:41:02

@Lindalinda: Értem én, linda. De azért a lóvédat vedd ki, akármekkora elbaszott hazafi vagy is. Mert ennyire talán még te sem vagy hülye.

s 2014.01.08. 10:44:46

@Spiro: Kevés lesz az ide, öreg. Majd amikor raklapszám kell bebaszni az eurót, hogy működjenek a dolgok, akkor rádöbben mindenki, hogy bankot működtetni nem hülyéknek való elfoglaltság.

s 2014.01.08. 10:46:14

@kovi1970: Valaki, aki hülyébb mint kiflicsücsök gabika, pedig ő aztán igazán magasra tette a lécet.

Sírköves Slomó 2014.01.08. 10:47:57

@s: Jaja az államháztartásba pont azóta nem kell raklapszám a hitel, mióta Orbán a ME. És ez 10 éve is így volt.

Úgyhogy hadd döntse már el ki vegyen itt bankot a pénzügyileg síkhülye/korrupt balliba bankárok helyett.

É2I 2014.01.08. 10:51:06

"az államnak a saját zsebébe is mélyebben bele kell majd nyúlnia"

Az állam a TE zsebedbe fog nyúlni, ismét. Csak mondom, már ha vagy olyan naiv, hogy ezt nem tudod. Ja és magán zsebekben landol újra a jó magyar adóforint...

s 2014.01.08. 10:55:04

@♔batyu♔: "Orbán nagyon is jól csinálja, mert átveszi a bedőlt hiteleket, de átveszi a hitelezési piac egy szegmensét is."

orbán azt vesz át, amit átadnak neki. Tehát a betétállományt NEM fogja átvenni, mert a betétesek lelépnek. Olvasd el a fenti hozzászólásokat, a prémium ügyfélkör elhúz a picsába, mert a töröcskei féle faszszopásból nem kérnek. Nem ehhez voltak ugyanis korábban hozzászokva. Nagy valószínűséggel Erste, vagy K&H ügyfelek lesznek.

s 2014.01.08. 10:57:19

@tonypek: Le kell puffantani, mint a veszett kutyát, ha másként nem megy.

s 2014.01.08. 11:01:33

@É2I: Nem probléma, öreg. Lőszert is veszek. Olyan kibaszott hülye már csak nem vagyok, hogy megveszem a puskát és pont lőszert nem veszek hozzá.

Sírköves Slomó 2014.01.08. 11:08:21

@s: 'Olvasd el a fenti hozzászólásokat, a prémium ügyfélkör elhúz a picsába, mert a töröcskei féle faszszopásból nem kérnek.' ......:)))))

Spiro 2014.01.08. 11:09:39

@s: Nagyon kishitű vagy. Az én 330 Ft-os ajánlatom pont olyan komoly, mint a Széchenyié (ahogy nézem a mérlegüket, az enyém még talán komolyabb is).

A Raiffeisen már megképezte a nem teljesítő hiteleinek 2/3-ra a céltartalékot, így ha 1/3-nál többért lehet eladni a rossz hiteleket (pláne ha van mögöttük fedezet, hiszen ha nem lenne, akkor már erre is képeztek volna), akkor tuti a biznic (én a magyar management, vagy a dolgozók helyébe szintén aspirálnák a bank megvásárlására, hiszen ők belelátnak a dologba).

Ha nem, akkor 330 Ft-os befektetéssel, tisztelgek a süllyedés közben, és utolsónak hagyom el a hajót (ja és a végsőkig elmennék, hogy a 2010-óta befizetett bankadót visszapereljem a magyar államtól). A kockázat zéró, ígérni bárki, bármit tud.

A legnagyobb fricska az lenne, ha tényleg másnak adnák el 2 EUR-ért, nem a jelenlegi vevőnek.

2014.01.08. 11:19:40

S pajti és BKV reszelő egy helyen az mindjárt 5 ezer komment lesz 3 perc alatt.

2014.01.08. 11:22:37

@s:Azon csodálkozom,hogy nem jött még érted a nagy fekete autó.
Nem félsz?

2014.01.08. 11:42:39

@s: Oké,tehát jogász vagy.
Értem.:)

s 2014.01.08. 11:43:17

@Jóképességű Takarítónő: Nem pofázunk annyit. Mondhatnánk többet is, de mást már nem nagyon . . .

BKV reszelő 2014.01.08. 11:44:19

@Sírköves Slomó: Olvassad tovább a mesét, addig orbán tapsolja el a hiteleket.

@s: Nem lesz az soha az ellenzék kezében. Tölöcskei 51%-os tulajdona biztosítja, hogy az állam a 49% tulajdonával garantáltan szív, ha nem fideszhű döntés születik. Ez van. Vagy érted a filmet vagy nem. Utóbbi esetben, ami a te eseted, nem érdemes mozijegyre költeni.

s 2014.01.08. 11:44:39

@Jóképességű Takarítónő: Nem vagyok jogász. Azok mind ott basszák az anyjukat a fidesz kormányban. Értelmesebb munkám van.

BKV reszelő 2014.01.08. 11:48:27

@Sírköves Slomó: Nem szeretlek, de ha most tudnád, mibe tenyereltél, rohannál a lottózóba! :)

2014.01.08. 11:49:35

DDDD puskaporos a hangulat,A reszelő megtalálta S pajtit,úgyhogy inkább időt ugrok (úgy 30 évet) és bemegyek a munkahelyemre.:)))

s 2014.01.08. 11:50:40

@BKV reszelő: Valakinek tőkét kell emelni ehhez a tranzakcióhoz és nem töröcskei lesz az. Ugyanis neki kb. 15 milliárdja van, ha még el nem itta. Tehát az államnak kell tőkét emelni az új szerzemény bankban. Figyelembe véve azt, hogy a valamire használható betétesek két hét alatt mennek el a picsába, ez nagyon keserves üzletelésnek ígérkezik. Olyasmire emlékeztet leginkább, mint amikor valaki hegynek felfelé és széllel szemben szeretne hugyozni.

s 2014.01.08. 11:52:54

@Jóképességű Takarítónő: Még csak most indulsz? Hol melózol, kocsmában? :-)

BKV reszelő 2014.01.08. 11:56:32

@s: Mondom, ne nézzed a mozit, mert háttal ülsz. A világ legjobb üzlete lesz ez. Tölöcskeinek és a fideszes oligarchiáknak. ...vagy... A világ legszarabb üzlete lesz ez. az adófizetőknek. Szóval kár itt költeni a mesét, azt már megírták, de még nem olvasták fel neked. :)

BKV reszelő 2014.01.08. 12:03:12

@BKV reszelő: A betétesek okosabb része nem érintett, a többi meg az átlagos devizahiteles "károsult" szintjén van némi apróval...ezekért nem kár, szavazatért menthetők. De milyen fasza lesz egy 2000 milliárdos bankot konszolidálni! Ott azután nagykanállal eszik a milliárdokat és senkinek fel sem tűnik. Na! Sejtjük már, hogy miről szól a nemzeti öntudat orbániában? Hajrá magyarok! ...vagy... hallgass a szívedre, szavazz a fideszre! (mert eszed nincs)

2014.01.08. 12:06:02

@s: Annál értelmesebb munkám van.:)
Takarítok természetesen.DDD

s 2014.01.08. 12:13:31

@BKV reszelő: "A világ legszarabb üzlete lesz ez. az adófizetőknek."

Ez mindenkinek szar lesz, a rafit leszámítva, mert azok számoltak előtte. Mint korábban már említettem, nem ez a kérdés. A kérdés az, hogy ezt meddig tűröm.

Nagyobb bazdmeg elé nézünk, mint egy egyszerű devizahiteles demonstráció. Ha ugyanis az ügyfélkör tehetősebb része lelép, akkor ott kő kövön nem marad és kérdés, hogy mit szólnak a népek orbán bank- és adósmentéséhez, amit az ő pénzükből kíván végrehajtani. Nagyon meg kell erőltetnem a képzelőerőmet ahhoz, hogy el tudjam gondolni azt, hogy orbán ezt akasztás nélkül meg fogja úszni.

s 2014.01.08. 12:15:27

@Jóképességű Takarítónő: Nem rossz az. Kérjél hókotrót, mert mostanában sok a szar és úgy néz ki, hogy csak egyre több lesz. :-)

2014.01.08. 12:19:54

Vennem kell egy ájfón 8-ast,hogy a szarrobbantás közben is tudjam nézni a "szájkaratét".:)

nyünyüge 2014.01.08. 12:23:14

@BKV reszelő:
semmi gond, már sikerült elhitetni az emberekkel (még tanultakkal is), hogy egy banküzem csak annyiból áll, hogy a szegény betétes pénzét lapátolják a tulajdonosok zsebébe, és ezt a pénzlapátoló üzemet márványból, üvegből épített portálos fiókokkal álcázzák.

BKV reszelő 2014.01.08. 12:23:47

@s: A devizásokat is megmentette a pénzünkön. És? Volt egy halk na ne! legalább? Nem. Újra mondom, nem bankot vesznek, hanem lehetőséget az ellenőrizhetetlen konszolidációra. A betétesek jó része - ez nem az otp a fogatlan prolik havi 70000-ével, amit azonnal ki is vesznek - időben lépni fog. :) A hülyék szívnak, az adófizetők meg fizetnek mint a katonatiszt és kész.

s 2014.01.08. 12:40:57

"És? Volt egy halk na ne! legalább? Nem."

Mindenki így gondolkozik és mindenki itt hibázik. Amikor a vonat keresztülmegy a vasúti átjáróban egy autón, az a sofőr már nem először csinálta ezt. Az ritka balszerencse lenne, ha már elsőre elbassza a vonat. Sokszor átment előtte is, és nem lett baj. Ezért ment át most is. Mert nem volt baj.
Itt ugyanez megy. Van egy mondás: Addig jár a korsó a kútra, amíg el ne törik. Nem dakota mondás, de attól még igaz. Ha kiderül, hogy mire baszták el a népek pénzét, akkor nem szeretnék orbán helyében lenni. Egyébként sem szeretnék, de akkor különösen nem.

nyünyüge 2014.01.08. 12:45:08

@nyünyüge:
persze ez nem jelenti azt, hogy nem volt mit szorongatni a bankok nemesebbik testrészén, hogy a bankok "nem érdemelték meg" bizonyos szempontból, amit kaptak (leginkább azért, amiért folyamatosan hagytak magukból qrvát csinálni, bankszövetségestül, mindenestül), de azt nem csodálom, hogy egy ilyen "gazdasági rendszerváltás" c. unorthodox csodára nem voltak felkészülve.

BKV reszelő 2014.01.08. 12:45:47

@nyünyüge: Hol írtam én, hogy a banküzem csak ebből áll?

nyünyüge 2014.01.08. 13:32:49

@BKV reszelő:
Ezt hangsúlyozottan nem neked írtam.
Azt akartam kifejezni, hogy jól meg van ágyazva egy ilyen "1 Euro-ért bankot" hírnek.
Hogy vannak ilyen értéktelen kócerájok, amelyeket a "balliberális ellenzék és a mögöttük álló multinacionális karvalytőke" meg a bírók által képviselt "gazságszolgáltatás" olyannyira hatalomban tart, hogy százezreket képesek utcára tenni.

s 2014.01.08. 13:38:21

Mielőtt elfelejteném. Bátran leszophat mindenki.

nyünyüge 2014.01.08. 14:24:31

"Csak egyetlen fiókkal rendelkezik, ennek ellenére a Raiffeisen nála százszor nagyobb leánybankjának átvételét tervezi a pincészethez fogható méretű Széchenyi Bank - írja az osztrák Wirtschaftsblatt, úgy értékvelve Töröcskei Istvánék vételi ajánlatát, hogy ez csakis a legjobb politikai összeköttetésekkel lehetséges."

Találtam egy új kifejezést: "stróhbank" .

s 2014.01.08. 14:32:18

@nyünyüge: Ez pont olyan, mint a TV2 ügye. Normális országban a tulajdonosi viszonyokat kötelező a nyilvánosság elé tárni. Ilyen kibaszott mucsai vidéken, meg a távoli és nagy orosz földön persze nem, de jogállamban igen.

A tanulságokat magamévá tettem. A NAV érdeklődésére az anyagi viszonyaimat illetően ennek megfelelően vascső és pokolgép lesz a válasz. Mert CSAK. Ha a szabályokat senki nem tartja be, talán majd én fogom?

s 2014.01.08. 15:08:45

@BKV reszelő: "A világ legjobb üzlete lesz ez."

Az sem biztos, hogy létrejön ez az üzlet. A magyarországi Raiffeisen érdekeltség még kicsit rosszab állapotban is többet érhet a tulajdonosainak annál, hogy egy felkapaszkodott senkiházi, putris cigány kezébe kerüljön.

BKV reszelő 2014.01.08. 16:41:45

@s: Nem az értéke miatt adják el, hanem a környezet értéktelensége miatt. Én 98%-ra becsülöm, hogy pénteken már tudom az eredményt. :D
süti beállítások módosítása